Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, 73801 Frýdek-Místek IČ 13644301 Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0149 Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_29ŠebM-17 Název tematické oblasti (sady) Technická cvičení -Základy programování v jazyce C#   Název vzdělávacího materiálu Časovač Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.1. až 30.1..2013 Celková velikost 274 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu www.ssed-fm.cz

7.Časovač timer Tato komponenta periodicky oznamuje programu, že uplynul zvolený časový interval.V těchto pravidelných intervalech pak mohou nastávat určité události. Hlavní událost Tick – je periodicky vyvolávána v pravidelných časových intervalech.

Nejdůležitější vlastnosti komponenty časovač (timer): Interval Nastavení časového intervalu v [ms] Enabled Spuštění a zastavení časovače true/false Poznámka:Nastavení časového intervalu má jen omezenou přesnost,protože operační systém je prostředí určené pro paralelní zpracování úloh.Přesnost je tím menší,čím kratší je nastavený časový interval.Při nastavení intervalu řádově jednotky ms je přesnost již jen orientační.

Příklad 6. Vytvořte program, který bude v pravidelných časových intervalech postupně rozsvěcovat reklamní nápis.Spouštění a zastavování nápisu se bude ovládat tlačítky Start a Stop. Postu řešení: -na formulář umístíme první komponentu Panel,kterou vybarvíme červeně, -pak postupně přidáváme komponenty textBox,kde ve vlastnosti text vypisu- jeme jednotlivá písmena reklamního nápisu Penny; -pod tuto řadu textBoxů umístíme komponentu Label,do jejíž vlastnosti text napíšeme celý nápis market,který se vysvítí najednou, -vedle komponenty Panel umístíme vpravo dole dvě tlačítka k zapínání a vypínání chodu reklamy Start a Stop.

Pracovní plocha –formulář komponenta Form1 Komponenta Panel 5xkomponenta textBox 1xkomponenta Label 2xkomponenta Button Poznámka:Do celkového výčtu komponent patří také Timer.Tato komponenta je „skrytá“ a není umístěna na formuláři,ale zobrazí se ve spodní části Designeru.

InitializeComponent(); } Zdrojový text programu 1.část public partial class Form1 : Form { int a; public Form1() InitializeComponent(); } Poznámka:Ve „ veřejné části „ public partial class deklarujeme proměnnou a, která se tak stává globální proměnnou.Mohou jí pak používat všechny proce- dury aplikace.

Zdrojový text programu 2.část private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e) { a++; switch (a) { case 1: textBox1.Visible = true; break; case 2: textBox2.Visible = true; case 3: textBox3.Visible =true; case 4: textBox4.Visible = true; case 5: textBox5.Visible = true; case 6: label1.Visible= true;

textBox1.Visible = false; textBox2.Visible = false; Zdrojový text programu 3.část case 7: textBox1.Visible = false; textBox2.Visible = false; textBox3.Visible = false; textBox4.Visible = false; textBox5.Visible = false; label1.Visible = false; break; } if (a == 7) a = 0;

textBox1.Visible = false; textBox2.Visible = false; Zdrojový text programu 4.část private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { textBox1.Visible = false; textBox2.Visible = false; textBox3.Visible = false; textBox4.Visible = false; textBox5.Visible = false; label1.Visible = false; timer1.Enabled = true; a = 0; }

textBox1.Visible = false; textBox2.Visible = false; Zdrojový text programu 5.část private void button2_Click(object sender, EventArgs e) { timer1.Enabled = false; textBox1.Visible = false; textBox2.Visible = false; textBox3.Visible = false; textBox4.Visible = false; textBox5.Visible = false; label1.Visible = false; }