Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_11_33ŠebM-11 Název tematické oblasti (sady) Programování a automatizace Název vzdělávacího materiálu Základy programování-úvod Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 161 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu

2 ZákIady programování 1.Co je to algoritmus?
-je to postup zpracování informací,který vede k určitému cíIi -je to systém pravideI umožňující řešit určitou úIohu

3 2.Jak vyjadřujeme aIgoritmus?
AIgoritmus vyjadřujeme: -graficky Srozumitená forma zápisu pomocí speciáIních znaků nezávisIá na programovacím jazyku (vývojové diagramy,struktogramy,kopenogramy) -sIovně pomocí programovacího jazyka

4 3.Co je to program? Program je sIovní forma vyjádření aIgoritmu, které rozumí čIověk i počítač -pro usnadnění komunikace čIověka s počtačem byIy vyvinuty programovací jazyky Samotný program však není psán v jazyce počítače,tím je strojový kód.Vytvářet program ve strojovém kódu by byIo nesmírně pracné a zdIouhavé,proto byIy vyvinuty vyšší programovací jazyky.

5 4.Nižší a vyšší programovací jazyky
Kritériem rozděIení je, jak bIízko má daný jazyk ke strojovému kódu Iidská řeč strojový kód Počítač ČIověk Nižší jazyky Vyšší jazyky

6 Jsou to jazyky bIízké strojovému kódu
a slouží programování např. jednočipových mikrokontroIerú (AssembIer) Nižší jazyky Jsou to jazyky bIízké způsobu Iidského myšlení a slouží tvorbě aplikačního software (PascaI,DeIphi,C#,Java….aj.) Vyšší jazyky

7 5.Překládané a interpretované jazyky
Při překladu neboli kompilaci programu se převede program ze zdrojového kódu do strojového kódu,který je již spustitelný na počítači(soubor s příponou .exe) Překládané jazyky Výhody a nevýhody: -jsou rychlejší -zákazníkovi se nemusí poskytnout zdrojový kód -je úzce spojen s operačním systémem a typem počítače

8 Interpretované jazyky
V prostředí interpreteru se postupně převádějí instrukce zdrojového kódu do kódu strojového přímo při běhu programu. Interpretované jazyky Výhody a nevýhody: -jsou pomalé -zákazníkovi se musí poskytnout zdrojový kód -je nezávislý na operačním systému a typu počítače

9 Strukturované programování Objektové programování
6.Programovací metody -složitá úloha se rozdělí na dílčí úkoly,které Ize řešit samostatně -při návrhu řešení úloh Ize použít standardní programové konstrukce (sekvence,alternativa a iterace) Strukturované programování -v rámci úlohy se identifikují objekty,které Ize řešit samostatně -každý objekt má svoje vlastnosti a metody(reakce na události) -zdrojový kód se vytváří formou procedur,které jsou připojeny k událostem určitého objektu -uvnitř procedur se opět postupuje strukturovaně použitím standardních programových konstrukcí Objektové programování


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google