Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_11_33ŠebM-15 Název tematické oblasti (sady) Programování a automatizace Název vzdělávacího materiálu Vývojové diagramy Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 160 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu

2 15.1 Značky vývojových diagramů
15. Vývojové diagramy Používají se k názornému zobrazení algoritmu.Skládají se z jednotlivých značek spojených navzájem čarami(hranami).Postup kreslení diagramů je shora dolů a zleva doprava. 15.1 Značky vývojových diagramů Mezní značky Mezní značky představují vstup do programu nebo výstup z programu. Uvnitř musí být vepsáno česky nebo anglicky začátek nebo konec. Begin End

3 15.1.2 Blok vstupů/výstupů 15.1.3 Blok přiřazení
Při běhu programu je nutné do něj přivádět data zvenčí(klávesnice), nebo data zobrazit(monitor).Uvnitř bloku je nutné uvést také jméno proměnné,do níž se data uloží,nebo z které se data přečtou. Read: X,Y Write: A,B Blok přiřazení V bloku může být zapsáno i několik instrukcí,které se budou vykonávat postupně za sebou. X = Y+Z

4 15.1.4 Blok větvení programu Slouží k větvení programu na základě + -
Slouží k větvení programu na základě vyhodnocení podmínky.Je-li podmínka splněna,program půjde kladnou větví, není-li splněna,bude pokračovat zápornou větví. podmínka no yes Jedna z výstupních větví nemusí vždy vždy vycházet z bočních vrcholů koso- čtverce,ale může vycházet z vrcholu dolního.Větve mohou být také označe- ny českými nebo anglickými výrazy (ano,ne). podmínka

5 15.1.5 Blok cyklu Tyto bloky se používají pro znázor-
nění cyklu s pevným počtem opakování.Blok začátku cyklu obsa- huje označení řídící proměnné cyk- lu,dolní meze a horní meze cyklu. Po tomto bloku program prochází tělem cyklu,kde se nachází instru- kce,které se mají opakovat.Celý cyklus je zakončen značkou pro konec cyklu. Cyklus I=1,N Konec cyklu

6 15.1.5 Blok podprogramu 15.1.6 Spojky
Vyskytne-li se v programu nějaká jeho část vícekrát,je vhodné ji zpracovat samostatně a označit ji jako jeden blok. Tento blok se pak vloží v algoritmu na všechna patřičná místa. Tento blok se nazývá podprogram. Načti matici B Spojky Pomocí spojek můžeme spojit dvě části algoritmu,které se nedaly nakreslit pod sebe(např.:rozdělením na dvě stránky). Místa,kde se obě části napojují mají pak stejná čísla. 1 1 2


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google