NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_05_Přírodopis 7.ročník_Vodní ptáci Téma: Vodní ptáci CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: srpen 2011.
Advertisements

Obojživelníci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
6.TŘÍDA: PTÁCI. Vývoj ptáků Ptáci se vyvinuli z plazích předků Archeopteryx měl znaky plazů(=dlouhý ocas, drápy, zuby) a ptáků(=peří, křídla, sáňky, končetiny.
Zvířata na farmě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_13_Zvířata na farmě Téma: Člověk.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_18_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Elektřina v.
Řád: SOVY = noční ptáci. Znaky velmi jemné peří  neslyšný let nohy porostlé peřím prsty s ostrými drápy vratiprst (4. prst) – otáčí se dopředu i dozadu.
VY_32_INOVACE_06- Kachna divoká Přírodověda - 5. ročník
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Třída: Ptáci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
zpracovaný v rámci projektu
Plazi Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Chování ptáků Pětilístek: potrava
Třída: OBOJŽIVELNÍCI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
VY_52_INOVACE_13_Zvířata v zimě
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZŠ Praktická a ZŠ Speciální Uherský Brod Projekt číslo CZ /1. 4
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
PLAZI VY_32_INOVACE_06-54 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_12_Svaly
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_05_oběhový systém
Třída: Ptáci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Základní škola Kladruby
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Ptáci.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
OBRATLOVCI – opakování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
třída: Ptáci holub domácí tělo má aerodynamický tvar
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
PTÁCI (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_STAVBA_TELA_ZVIRAT Název materiálu:
Vodní ptáci.
Třída: PTÁCI.
PTÁCI VY_32_INOVACE_06-53 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Rozmnožování organismů
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Obojživelníci.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
1. 1.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
VY_32_INOVACE_04-36 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._7.PTÁCI TÉMA: PTÁCI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2349 ANOTACE: Cílem prezentace je seznámení žáků s charakteristickými znaky ptáků a jejich významem.

Ptáci Páv korunkatý Sýkora modřinka Sova pálená

Charakteristické znaky ptáků - stálá tělesná teplota - přední končetiny přeměněny v křídla - peří: • obrysové krycí (hlava, krk, tělo) letky (křídla) ocasní = rýdovací • prachové - pod obrysovým peřím - je jemnější - tepelná izolace - výměna peří = přepeřování neboli pelichání

- lehká kostra – dlouhé kosti duté - hrudní kost s vysokým hřebenem (pro úpon létacích svalů) - plíce + vzdušné vaky - v srdci pravá síň a komora a levá síň a komora odděleny - prodloužené čelisti přeměněny v zobák - kloaka Připomeň si, co je kloaka. - bílá, kašovitá moč Kloaka je vakovitá rozšířenina konečníku, do které ústí vývod pohlavní, trávicí a vylučovací soustavy.

- ze smyslů nejdokonalejší zrak - většinou velké oči po stranách hlavy (mžurka = 3.víčko, ochranná funkce) - odděleného pohlaví – vnitřní oplození - tokání: zvláštní chování spojené s výběrem partnera a pářením - rozmnožovací doba = hnízdění - snáší vejce – pečují o ně

- z hlediska stupně vývinu při líhnutí rozdělujeme ptáky na: • krmivé - mláďata holá, slepá – rodiče je krmí (př. vrabec) • nekrmivé - mláďata vidí, mají peří, shání si potravu sama (př. kur – slepice) • polokrmivé - mláďata opeřená v okolí hnízda - rodiče je krmí (př. racek) - rozšířeni po celém světě

Uveď příklad alespoň 1 tažného ptáka. - stěhování ptáků = tah - z hlediska tahu rozlišujeme ptáky: • stálé - celý rok v oblasti hnízdiště a jeho okolí (př. straka) • přelétavé (potulné) - kromě doby hnízdění konají přelety až 500 km daleko, přičemž přelety nemají určitý směr (př. sýkora) • stěhovavé (tažné) - 2x do roka dlouze putují určitým směrem po stálých trasách (př. čáp) Uveď příklad alespoň 1 tažného ptáka.

Význam ptactva - součástí potravních řetězců - někteří rozšiřují semena rostlin - někteří opylují rostliny - domácí mazlíčci - relaxace (poslech ptačího zpěvu)

Opakování 1) Jaký typ tělesné teploty mají ptáci? 2) Jmenuj 2 základní typy peří ptáků. 3) Vysvětli, co je mžurka a uveď její funkci. 4) Objasni pojem tokání. 5) Na které 3 skupiny rozdělujeme ptáky z hlediska stupně vývinu při líhnutí? 6) Jaký je rozdíl mezi ptáky přelétavými a stěhovavými? 7) Jmenuj alespoň 2 významy ptactva.

Použité zdroje - použité obrázky – kliparty galerie MS Office 2010