ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnoběžník a lichoběžník
Advertisements

Konstrukce kosodélníka
Konstrukce kosočtverce
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Konstrukce lichoběžníku
Konstrukce rovnoběžníku
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
Matematika Rovnoběžníky.
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.09 Konstrukce obecného čtyřúhelníka Anotace: Prezentace zopakuje vlastnosti obecného čtyřúhelníka. Ukazuje postup při řešení konstrukčních.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Čtyřúhelníky.
VY_42_INOVACE_425_ROVNOBĚŽNÍKY
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o mnohoúhelnících – první část. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Čtyřúhelníky Základní pojmy.
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
Rovnoběžníky rozcvička
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Rovnoběžníky VY_32_INOVACE_29
Vyvození a procvičení učiva
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Rovnoběžníky Marcol René.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Čtyřúhelníky a rovnoběžníky
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
VLASTNOSTI ÚHLOPŘÍČEK
Známe-li délku úhlopříčky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Kosodélník 1. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_37_M7_kosodelnik_1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
1. Najdi „černou ovci“ obdélník čtverec kosočtverec kružnice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Rovnoběžník 1 čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné rovnoběžník čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Konstrukce lichoběžníku
Konstrukce rovnoběžníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VLASTNOSTI ROVNOBĚŽNÍKŮ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ČTYŘÚHELNÍKY RŮZNOBĚŽNÍKY LICHOBĚŽNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY KOSOÚHELNÍKY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Konstrukce rovnoběžníku
ČTYŘÚHELNÍKY VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_01
Konstrukce kosočtverce
Konstrukce rovnoběžníku
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_IX_3_2_ Opakování vlastností čtyřúhelníků Šablona číslo: IX Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 2 Autor: Mgr. Vlasta Mrkáčková

Anotace Opakování vlastností čtyřúhelníků, využití při řešení konstrukčních úloh Očekávaný výstup: Žák se orientuje ve vlastnostech čtyřúhelníků, hlavně rovnoběžníků, umí je využít v konstrukční úloze Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 13 - 14 let Klíčová slova: vlastnosti čtyřúhelníků, vlastnosti rovnoběžníků Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, sešity žáků, papírové testy Potřebný čas pro výuku DUM: 40 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: DUM – prezentace –obsahuje obrázky všech typů čtyřúhelníků. Je určen pro žáky 8. ročníku k opakování učiva 7. ročníku. Společně se žáky je možné dle jednotlivých obrazců zopakovat vlastnosti , které platí pro strany, úhly a úhlopříčky rovnoběžníků a lichoběžníku. Po tomto společném opakování žáci samostatně /případně ve dvojicích/ doplní test, ve kterém jsou otázky uspořádány ve stejném pořadí, jako při prvním opakování. Toto uspořádání by mělo usnadnit zapamatování jednotlivých vlastností. V závěru jsou pak uvedeny dva příklady zadání konstrukční úlohy na sestrojení rovnoběžníků. Úlohy v dané hodině stačí jen načrtnout a udělat rozbor /vhodné pro samostatnou práci žáků, kterou je možné na interaktivní tabuli rychle zkontrolovat/. Rychlejší žáci mohou udělat k úlohám zápis konstrukce, případně i konstrukci samotnou.

Vlastnosti čtyřúhelníků

Čtyřúhelníky Součet vnitřních úhlů v každém čtyřúhelníku

Čtyřúhelníky je 360° Součet vnitřních úhlů v každém čtyřúhelníku

Rovnoběžníky Každé dvě protější strany Sousední úhly Protější úhly Úhlopříčky

Rovnoběžníky Každé dvě protější strany jsou shodné a rovnoběžné dohromady měří 180° Sousední úhly jsou shodné Protější úhly se navzájem půlí Úhlopříčky

Všechny úhly Úhlopříčky V obdélníku /vlastnosti navíc kromě vlastností, které platí v každém rovnoběžníku/ Všechny úhly Úhlopříčky

V obdélníku /vlastnosti navíc kromě vlastností, které platí v každém rovnoběžníku/ Všechny úhly jsou pravé Úhlopříčky jsou shodné

V kosočtverci /vlastnosti navíc, kromě vlastností, které platí v každém rovnoběžníku/ Všechny strany Úhlopříčky jsou Úhlopříčky

V kosočtverci /vlastnosti navíc, kromě vlastností, které platí v každém rovnoběžníku/ Všechny strany jsou shodné Úhlopříčky jsou k sobě kolmé Úhlopříčky půlí úhly při vrcholech

Ve čtverci /vlastnosti navíc, kromě vlastností, které platí v každém rovnoběžníku/ Všechny strany Všechny úhly Úhlopříčky jsou a Úhlopříčky

Ve čtverci /vlastnosti navíc, kromě vlastností, které platí v každém rovnoběžníku/ Všechny strany jsou shodné Všechny úhly jsou pravé Úhlopříčky jsou shodné a k sobě kolmé Úhlopříčky půlí úhly při vrcholech

V lichoběžníku Dvě protější strany /základny/ Druhé dvě protější strany Úhlopříčky se nikdy

V lichoběžníku Dvě protější strany jsou rovnoběžné /základny/ Druhé dvě protější strany jsou různoběžné Úhlopříčky se nikdy Navzájem nepůlí

Vlastnosti čtyřúhelníků Čtyřúhelníky - Součet vnitřních úhlů je Rovnoběžníky - Každé dvě protější strany a Sousední úhly Protější úhly Úhlopříčky Obdélník /vlastnosti navíc/ Všechny úhly Kosočtverec /vlastnosti navíc/ Všechny strany Úhlopříčky jsou Čtverec /vlastnosti navíc/ Úhlopříčky jsou a

Vlastnosti čtyřúhelníků Čtyřúhelníky - Součet vnitřních úhlů je 360° Rovnoběžníky - Každé dvě protější strany jsou rovnoběžné a stejně dlouhé Sousední úhly dohromady měří 180° Protější úhly jsou shodné Úhlopříčky se navzájem půlí Obdélník /vlastnosti navíc/ Všechny úhly jsou pravé Úhlopříčky jsou shodné Kosočtverec /vlastnosti navíc/ Všechny strany jsou shodné Úhlopříčky jsou k sobě kolmé Úhlopříčky půlí úhly při vrcholech Čtverec /vlastnosti navíc/ Úhlopříčky jsou shodné a k sobě kolmé

Proveď pozorně náčrt a rozbor úloh Proveď pozorně náčrt a rozbor úloh. /Dobře si uvědom vlastnosti čtyřúhelníků/ 1) Sestroj kosodélník MNOP, pro který platí: │OP│= 6,5 cm, │NO│= 4 cm, │ < MNO │= 110° 2) Sestroj kosodélník ABCD se stranou a = 6 cm, úhlopříčkou AC délky 7 cm a úhlopříčkou BD délky 9 cm.

1. Umíš vypočítat velikost úhlu při vrcholu O? 6,5 cm O ?° 4 cm 110° N M

2. Umíš určit rozměry trojúhelníku ABS? D C 9 cm 7 cm S a =6 cm A B