Název školy: Základní škola Městec Králové

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
Advertisements

PRESENT SIMPLE přítomný čas prostý kladné oznamovací věty Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.16 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 16 Název materiálu:Present simple Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_32_INOVACE_05_PRESENT SIMPLE Anotace Prezentace sloužící k výkladu a procvičení přítomného času prostého, tvoření otázek, záporu a překlad jednoduchého.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_67 NázevPresent simple - positive Téma hodinyMůj den PředmětAnglický jazyk.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase prostém ve větách oznamovacích, slovní zásobu tematického okruhu volný.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují tvoření otázek v přítomném čase prostém. Procvičují si slovní zásobu tematického okruhu volný čas. Tvoří.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_422_Přítomný čas prostý 1 AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase prostém ve větách záporných. Procvičují si slovní zásobu tematického.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_69 NázevPresent simple - questions Téma hodinyTvoření otázek v přítomném.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – revision Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_06_Přítomný čas prostý AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Přítomný čas – prostý (6.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Přítomný čas prostý Present simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu.
Present simple Přítomný čas prostý. Probíhá opakovaně, často, vždycky, nikdy, obvykle, zřídka…. On Saturday, at five o´clock, on my birthday, every day,
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_19 TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: Present Simple Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Ivana Trembulaková ČísloVY_22_INOVACE_2160 NázevPresent simple Téma hodinyPřítomný čas prostý - opakování.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
PRESENT SIMPLE – přítomný čas prostý Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
Present simple Přítomný čas prostý. Kladná věta (+) kladnou větu vytvoříme jednoduše, za pomocí tvaru infinitivu slovesa, které chceme použít I drive.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
- používáme při popisu aktivit běžných, pravidelných či se opakujících.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_09_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
VY_32_INOVACE_Sei_I_13 Present simple - I. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Present simple He goes to school every day. She gets up at 6 o´clock.
VY_32_Inovace_ Present simple - question
VY_32_ Present simple - negative Project 1
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
ANGLICKÝ JAZYK – 7. ROČNÍK
ANGLICKÝ JAZYK – 7. ROČNÍK
affirmative negative question
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Havránková Číslo
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_18
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
NÁZEV: VY_32_INOVACE_11 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj5_47
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Present simple Negative +question
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
1st part Present simple tense Prostý přítomný čas.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Marcela Kloučková Název: VY_32_INOVACE_08_Aj6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2313 Téma: přítomné časy Anotace: První část prezentace, která je zaměřena na výklad a procvičení přítomného času prostého, objasňuje tvoření kladných oznamovacích vět a záporu. Lze ji využít i k zopakování již probraného učiva. Datum: 9. 7. 2012

Present Simple – Part 1 (přítomný čas prostý)

Affirmative (kladné oznamovací věty) podmět + infinitiv významového slovesa bez to 3. os. j. č. (he/she/it): 1. koncovka –s (eats, gets, lives,…) 2. slovesa končící na –o nebo sykavku (-ch,-sh,- s,-x,-z): koncovka –es (does, goes, watches, washes,…) 3. slovesa končící na souhlásku + y: y i + es (study studies, fly flies,…) ALE: slovesa končící na samohlásku + y: koncovka –s (plays, buys,…)

výslovnost koncovky –s/-es: 1. výslovnost /s/: po p, t, k, f, th speaks, visits,… 2. výslovnost /z/: po „ostatních“ souhláskách (kromě sykavek) a samohláskách reads, lives,… 3. výslovnost /iz/: po sykavkách watches,… She plays table tennis on Sundays. They usually go to school by bus.

Translate. 1. I play the piano. Hraji na piano. 2. We live in a city Translate. 1. I play the piano. Hraji na piano. 2. We live in a city. Bydlíme ve městě. 3. He plays football on Mondays. Každé pondělí hraje fotbal. 4. She always does her homework. Vždy dělá své domácí úkoly. 5. He often watches TV. Často se dívá na televizi. 6. John studies English every day. John studuje angličtinu každý den.

Write down the correct forms of the verbs Write down the correct forms of the verbs. Example: dance – she dances try – he tries finish – she finishes run – we run copy – he copies kiss – she kisses clean – they clean go – he goes swim – she swims do – I do

Complete the sentences with the suitable verb. 1 Complete the sentences with the suitable verb. 1. Jane ________chocolate. (mít rád) 2. My sister ________ every day. (mýt nádobí) 3. I often ________ magazines and books. (číst) 4. Peter ________ French very well. (mluvit) 5. They sometimes ________to the cinema. (jít) 6. She ________ her mother on Saturdays. (pomáhat) likes washes up read speaks go helps

Translate: 1. Každý den vstáváme v sedm hodin Translate: 1. Každý den vstáváme v sedm hodin. We get up at seven o‘clock every day. 2. Moje maminka pracuje v bance. My mum works in a bank. 3. Jane bydlí v Londýně. Jane lives in London. 4. Mám rád angličtinu. I like English. 5. Jack hraje na kytaru. Jack plays the guitar.

Negative (zápor) podmět + don‘t/doesn‘t + infinitiv bez to don‘t = do not, doesn‘t = does not I, you, we, they - don‘t he, she, it - doesn‘t I don‘t play basketball. They don‘t work in Prague. She doesn‘t do the shopping every day. (She doesn‘t does the shopping every day.) do – významové sloveso nemá koncovku -s (je již ve tvaru doesn‘t)

1. He doesn‘t play football. Nehraje fotbal. Translate. 1. He doesn‘t play football. Nehraje fotbal. 2. I don‘t wash up every day. Nemyju nádobí každý den. 3. They don‘t work on Saturdays. Nepracují o sobotách. 4. She doesn‘t get up early in the morning. Nevstává brzy ráno. 5. They don‘t drink coffee. Nepijí kávu.

Make negative sentences. 1. My sister watches TV in the evening Make negative sentences. 1. My sister watches TV in the evening. My sister doesn‘t watch TV in the evening. 2. I ride a bike every day. I don‘t ride a bike every day. 3. School starts at 8 o‘clock. School doesn‘t start at 8 o‘clock. 4. They like history. They don‘t like history. 5. Tom plays computer games after school. Tom doesn‘t play computer games after school.

Fill in the gaps with the negative forms of the verbs. 1 Fill in the gaps with the negative forms of the verbs. 1. I ___________ in a bank. (work) 2. She ___________ to work by car. (go) 3. Their lessons ___________ at 5 o‘clock. (finish) 4. He ___________ French. (speak) 5. My parents ___________ sport. (love) don‘t work doesn‘t go don‘t finish doesn‘t speak don‘t love

Translate. 1. Peter nehraje stolní tenis každý den Translate. 1. Peter nehraje stolní tenis každý den. Peter doesn‘t play table tennis every day. 2. Neposlouchám rádio. I don‘t listen to the radio. 3. Mark nemá rád matematiku. Mark doesn‘t like maths. 4. Nebydlím v Praze. I don‘t live in Prague. 5. V létě moc neprší. It doesn‘t rain much in summer.

Look at the pictures. What do they do every day? [1] [1] [1] [2] [3] He doesn‘t ride a bike every day. He doesn‘t play tennis every day. Ske cooks every day.

Look at the pictures. What do they do every day? [5] [4] She doesn‘t sing every day. He swims every day. [6] [7] They don‘t play ice-hockey every day. They dance every day.

Zdroje [1] Tenis. Office.com [online]. 2012 [cit. 2012-11-22]. Dostupné z: http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=tenis&ex=2#ai:MC900332870| [2] Vaření. Office.com [online]. 2012 [cit. 2012-11-22]. Dostupné z: http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=va%C5%99en%C3%AD&ex=1#ai:MC900347407|mt:1| [3] Kolo. Office.com [online]. 2012 [cit. 2012-11-22]. Dostupné z: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=kolo&ex=1#pg:4|mt:1| [4] Plavání. Office.com [online]. 2012 [cit. 2012-11-22]. Dostupné z: http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=plav%C3%A1n%C3%AD&ex=1#ai:MC900281339|mt:1| [5] Zpěv. http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=zp%C4%9Bv&ex=1#ai:MC900232728|mt:1| [6] Tancování. Office.com [online]. 2012 [cit. 2012-11-22]. Dostupné z: http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=tancov%C3%A1n%C3%AD&ex=1#ai:MC900407982| [7] Hokej. Office.com [online]. 2012 [cit. 2012-11-22]. Dostupné z: http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=hokej&ex=1#ai:MC900157495|