Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diagnostika školní zralosti
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
• Ve školním roce 2010/2011 chodí do přípravných tříd 18 dětí, 9 dívek a 9 chlapců. Žáci byli rozděleni do přípravné třídy A: 5 dívek a 4 chlapci a do.
Název Ontogeneze člověka
Dramatické a pohybové činnosti v Mš
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK
Výchovné zaměstnání v období batolecím
Kurz: Asistentka v předškolní péči … reflexe aneb jak bylo a co bude Zdravotnické zařízení MČ Praha 4, Kotorská 1590/40, Praha 4, IČO:
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
Hra hračky.
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Mladší školní období.
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Rozdíly mezi osobnostmi
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE BATOLECÍ OBDOBÍ
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
VY_32_INOVACE_09-2-1_Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Zpracovala: Erika Vash Jarmila Strachoňová Lenka Russwurmová
DĚTSKÁ HRA.
Hrové chování.
Přednáška č. 3 Předškolní období
SZŠ a VOŠZ Zlín Vývoj dětské hry Zdravotnický asistent, druhý ročník
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Kresba.
Nedbalová MartinaDubová KateřinaNedbalová MartinaDubová Kateřina.
TEORIE A METODIKA HER Zora Syslová. Obsah semináře: 1.Vymezení pojmu hra 2.Teorie hry 3.Význam a funkce hry 4.Zákonitosti hry 5.Charakteristické znaky.
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
A DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU ANEB PŘÍPRAVA DO ŠKOLY
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
9. Heterogenní a homogenní skupiny
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
PROGRAM ZAČÍT SPOLU  V programu Začít spolu je kladen důraz na vlastní volbu dítěte, na výchovu ke zvídavému zájmu o učení a k řešení problémů, na komunikaci.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Péče o nemocné dítě.
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
ŠKOLNÍ ZRALOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA Mgr. Marie Mikulcová.
,,BROUSÍME SI JAZÝČEK S EMILKOU A EMILEM“
Motorické schopnosti.
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 12/01 Porod.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Mladší školní věk.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
Metodické materiály a pomůcky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VÝUKA V PŘÍRODĚ Mgr. Milada Kučerová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
SZŠ a VOŠZ Zlín Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová
Lateralita.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
MOTORIKA II JEMNÁ MOTORIKA
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 12-14 Dítě předškolního věku

Dítě předškolního věku (od počátku 4. roku do dovršení 6. roku) Pracovní výchova – dívky 9.třída Prezentace č.14

Dítě předškolního věku - jedná se období od počátku 4. roku do dovršení 6. roku - dochází k proměně postavy (prodlužují se končetiny) - zlepšuje se koordinace svalové činnosti (chytání míče, základy plavání, lyžování,…) - rozvíjí se jemná motorika rukou (modelování, kreslení, hry se stavebnicemi apod.)

- sledujeme vrozenou aktivitu pravé a levé ruky při činnostech dítěte (uchopování lžíce, pastelky, kostek) - přednostní užívání jedné ruky je vrozené - leváky násilně nepřecvičujeme - rychle se rozšiřuje slovní zásoba (důležitá je četba, vypravování, říkanky apod.) - s řečí souvisí vývoj myšlení, představivosti

- dítě předškolního věku je samostatnější v osobní hygieně, sebeobsluze, kontaktu - pokud dítě není přiměřeně zaměstnáno, tak zlobí, upozorňuje na sebe - důležitá je výchova hrou - hrou dítě poznává, učí se, prožívá radost, projevuje city, ukázňuje se, včleňuje se do kolektivu dětí - při hře dítě sledujeme, dbáme na bezpečnost

Jak si hrají předškoláci? - s míčem, auty, staví, malují,…… - hra už není jen jednoduchým zacházením s předměty, sestavováním apod. - jde již o činnost záměrnou a tvořivou - dítě by nemělo být zahrnuto přemírou hraček - výběr hraček je velice důležitý - konstrukční hry jsou přípravou na činnosti ve škole (modelování, kreslení, sestavování,..)

Nástup dítěte do mateřské školy - nástup do školky znamená pro dítě velkou životní změnu - někdy příjemnou, někdy negativní - zprvu by mělo dítě navštěvovat školku jen na několik hodin, aby si zvyklo - ve společnosti vrstevníků si najde své místo - důležitá je osobnost paní učitelky