Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro společnost Chodura
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Komunikační dovednosti
KOMUNIKACE PhDr. Eva Tomešová, PhD. FTVS UK, TŠ,
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
Jednotlivé typy skupin v TK Příklad TK Němčice. Skupinová práce v TK Individuální práce versus skupinová práce.
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Hodnocení výstupu v kurzu verbální složka: přiměřená hlasitost přiměřené tempo správné frázování dynamika řeči emocionalita.
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
Komunikační dovednosti
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Komunikace a její využití v řízení
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Komunikace mezi generacemi
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
Sebeuvědomění a sebekontrola
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
Komunikace s rodiči.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
1 Poradenský rozhovor Faktory účinnosti. 2 Faktor komunikace Vyjednávání při konfliktech – problémech –Společné vzájemné přibližování klienta a terapeuta.
Michaela Ožanová Adéla Gajdečková
Pedagogická komunikace
ZÁKLADY ASERTIVITY.
KOMUNIKACE.
Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
centrální porucha zpracování řečového signálu
Dekódování, zpětná vazba Sdělení dekódujeme smyslovým vnímáním. Nejen systémem znaků, ale snažíme se porozumět sdělení jako celku. Proces dekódování.
KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov45 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Lekce 7 – Komunikujeme beze slov Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.08/ Modul 1 –
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Umění ptát se Jitka Navrátilová, Ph.D
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Koučink dětí a mladistvých
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Komunikace Řešení konfliktů. Komunikace Řešení konfliktů.
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Pedagogická komunikace 8. lekce: Proxemika
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
19 0btížní lidé Cíle: Identifikovat obtížné lidi jak uvnitř týmu, tak mimo něj Porozumět tomu jak správně jednat s obtížnými lidmi.
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Komunikace v kontextu rozhovoru. Dotazování a aktivní naslouchání
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. Aktivní naslouchání Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.

Typy posluchačů Nesoustředěný Egoistický Střídavě vnímající Pasivní Kompetitivní Dobrý cvičení

Dovednost naslouchání významné v rozhovorech „typu pomoc“ aktivita naslouchajícího, který nejen registruje, co a jak sděluje komunikační partner, nýbrž také na rozhovoru participuje kognitivně, emočně i akčně. Snaží se nejen vyprávějícímu porozumět, ale i se do něj vciťovat. Verbálně i neverbálně dává vcítění najevo. charakteristiky aktivního naslouchání

Techniky aktivního naslouchání 1. Odstraňte fyzické bariéry komunikace. 2 . Při naslouchání nebuďte netrpěliví. 3. Zaměřte se na svůj cíl. 4. Umožněte dvoustrannou komunikaci. 5. Tlumočte svůj zájem kladením smysluplných otázek. 6. Přeformulujte, co řekl váš partner. 7. Interpretujte, co řekl váš partner. 8. Hledejte a používejte nonverbální signály. 9. Používejte dotyk. Pokud ale nejsou dotyky žádoucí, nepoužívejte je.

Fáze aktivního naslouchání První fáze – identifikace emocí, velmi obtížná část, kdy se svěřující může chovat nepředvídatelně, zkratkovitě, více naznačuje, než konkrétně popisuje své obtíže. Druhá fáze – vyslechnutí všech faktů, snaha porozumět souvislostem. Je vhodné nechat osobu, která se svěřuje, volně hovořit o svých potížích. Nepřerušovat ji, ale dostatečně prokázat stálou pozornost (např. mimickým vyjádřením účasti, pokynutím hlavy apod.) Klient si v tuto chvíli uleví, ale má také možnost sám identifikovat opravdový a reálný problém, rozebrat příčiny a důsledky svých potíží. Třetí fáze – nalezení řešení problémů. Klient sám by měl hledat postupy k řešení problémů. Každé řešení, které bude nabídnuto „zvnějšku“, je předem odsouzeno k tomu, že bylo špatné, nedostatečné či dokonce škodlivé.

Nevhodné reagování naslouchajícího Popírání pocitů Hodnotící reagování Zobecňující reagování Kladení otázek Vyjádření soucitu Předsudky a odhadování Rady Obrana Neverbální projevy

Cvičení Aktivní naslouchání

Cvičení Sebereflexe: co jsem dělal dobře a co chybně