AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název: VY_32_inovace_PR45_09 Autor: Lenka Svobodová
Advertisements

Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníduben 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 28) Rozmanitost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování učiva Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo.
STROMY Prvouka - 2. třída. STROMY JEHLIČNATÉ Smrk ztepilý.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_PRVOUKA.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
POLOLETNÍ PÍSEMNÉ OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Podzimní les.. Stromy v lese. STROMY DUB BUK SMRK MODŘÍN BOROVICE.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_116_Listnaté stromy TEMA:
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
VY_32_INOVACE_20_PŘV_HOUBY NAŠICH LESŮ
Lesy mírného pásu.
Nahosemenné rostliny 2 jehličnany.
VY_32_INOVACE_09_Přírodověda_ 4.ročník_ 05_Listnaté keře a stromy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
VY_32_INOVACE_5/12_ČLOVĚK A PŘÍRODA
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
ŠTOKY - LES.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Základní společenstva - lesy
Člověk a jeho svět 4. ročník
VY_32_Inovace_2.2.4 Podzimní les Člověk a jeho svět 2. ročník
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Procvičování podstatných jmen I.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
VY_32_INOVACE_09_ Přírodověda pro 4. ročník
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - lesní plody ( EUPŠPřv15),
Různé podmínky života na Zemi
TÉMA: Přírodní společenstva
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Les v průběhu roku 2 Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 7.
Nahosemenné rostliny II
Poznávání rostlin a živočichů typických pro les
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva lesů Rostliny
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Na procházce v lese.
Lesní patra.
LES Les hraje v životě každého člověka důležitou roli.
Stromy Borovice lesní - stálezelený jehličnatý strom - má kulovitý hluboký kořen - šišky jsou malé a dřevnaté - jehlice dlouhé, vyrůstají po dvou.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Cizopasné houby Klára Dominová 3.A.
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - jehličnaté lesy
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_14_Les - shrnutí
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_08_Přírodověda 4.ročník_Rostliny našich lesů Téma: Rostliny našich lesů CZ.1.07/1.4.00/21.1921

ROSTLINY NAŠICH LESŮ

ANOTACE Prezentace je určena žákům 4. ročníku. Žáci si prohloubí znalosti o lesních patrech a typech lesů. Na závěr prezentace je shrnut význam lesa v krajině.

ŽIVÉ ORGANISMY ŽIJÍ V LESÍCH V NĚKOLIKA PATRECH STROMOVÉ PATRO KEŘOVÉ PATRO BYLINNÉ PATRO MECHOVÉ PATRO KOŘENOVÉ PATRO

KOŘENOVÉ PATRO Zde se nacházejí podzemní části rostlin a podhoubí hub. Symbióza je vzájemně výhodné soužití dvou živých organismů. Strom dává kořeny houbě to, co vyrobil fotosyntézou. Houba zásobuje strom výživnými látkami, umožňuje snadnější příjem vody.

Mechové patro V mechovém patře najdeme mechy a houby.

Bylinné patro Je bohaté především v listnatých a smíšených lesích. brusnice borůvka jahodník obecný brusnice brusinka rulík zlomocný vraní oko čtyřlisté Doplň názvy rostlin,urči,které jsou jedovaté:

Keřové patro Rozrůstá se na okrajích lesa a na pasekách. Znáš nás? ostružiník maliník Lýkovec jedovatý- celý keř je jedovatý.Prudce jedovaté plody dozrávají začátkem léta. ostružiník křovitý

Stromové patro Zopakuj si, které druhy lesů znáš. LESY JEHLIČNATÉ SMÍŠENÉ LISTNATÉ

Jehličnaté stromy Listy ve tvaru jehlic, stálezelené, semena uložena v šiškách. jedle bělokorá modřín opadavý borovice lesní smrk ztepilý Doplň názvy stromů a pověz ,co o nich víš.

Listnaté stromy U nás se nejčastěji vyskytují duby a buky. BUK LESNÍ DUB LETNÍ

DALŠÍ LISTNATÉ STROMY Doplň názvy: lípa srdčitá habr obecný javor mléč bříza bělokorá

Význam lesa 1. kyslík, 2. zásobárna vody, 3. zadržuje vodu (ochrana před povodněmi), 4. zabraňuje odnosu půdy, 5. snižuje rychlost větru, 6. domov rostlin, hub a živočichů, 7. odpočinek člověka.

Použité zdroje http://microsoft.com MGR.VĚRA ŠTIKOVÁ. Člověk a jeho svět: Přírodověda pro 4.ročník. druhé vydání. Nový Malín: NOVÁ ŠKOLA,s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7289-211-2.