Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v českých zemích
Advertisements

Vážná hudba druhé poloviny 20. století
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv07/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
Hudba 20. století.
Česká společnost na přelomu 19. a 20. století
Vážná hudba první poloviny 20.století
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
Rozčlenění hudebního vývoje
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vážná hudba 2. polovina 20. století.
Expresionismus Expresionismus - evropský umělecký směr.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ÚHEL POHLEDU.
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_857_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_20_Opakování IV.
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Periodizace nonartificiální hudby
 Název: Leoš Janáček  Šablona : III/ 2  Číslo : 39  Autor : Vyhnálková Zuzana  ZŠ Choltice „Učíme se pro život“  Klíčová slova: moderní hudba 20.
Elektronická učebnice - II
V bludišti stylů Igor Stravinskij a jeho hudba 20. století
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
Dějiny evropské hudby XX. STOLETÍ Sloh sonický Kompoziční systémy Expresionismus Skladadelé úkol: test.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 30. a 40. léta 20. století TEST.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 2. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_20_ Vážná hudba 20.století.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_15_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Vážná artificiální.
Základní škola Kostelec u Křížků, okres Praha – východ K ostelec u Křížků 48, Kamenice, tel.: , IČO: Moderní škola Anotace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_10_SVO_Soudobá.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dějiny evropské hudby XX. STOLETÍ Sloh sonický Neoklasicismus Neofolklorismus Minimalismus úkol: 1 2 test.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Petr Iljič Čajkovskij AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_14_Kultura za první republiky
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Carl ORFF ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Určeno žákům prvního stupně ZŠ
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
PROCVIČOVACÍ HUDEBNÍ TEST
Hudba Test Poslech POJMY
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NONART 1. polovina 20.století
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGIGOCKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
Moderná hudba Mgr. Dana Zajícová.
Joseph Haydn AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/10
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy XX. století — ART Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy

Vyber ze 3 možností správnou odpověď. KVÍZ Vyber ze 3 možností správnou odpověď.

Alfons Mucha: Jarní slavnosti Bohumil Kubišta: Koupání žen Emil Fila: Zátiší s kytarou a kartami Max Švabinský: Chudý kraj Jan Zrzavý: Kleopatra Jan Zrzavý: Poslední večeře Bohumil Kubišta: Fakír krotící hady Antonín Slavíček: Loubí v zahradě Antonín Slavíček: Letenské sady František Kupka: Podzimní slunce

František Kupka: Kompliment František Kupka: Podzimní slunce František Kupka: Klávesy piána František Kupka: Knihomol František Kupka: Vertikální plány František Kupka: Amfora František Kupka: Velký akt František Kupka: Žena v trojúhelnícich

TEST — expresionismus Vyber ze 3 možností správnou odpověď.

12-TÓNOVÉ kompoziční metody je a) expresionismem b) impresionismem a) Artur Honegger b) Alban Berg c) Arnold Schönberg 1. Tvůrcem 12-TÓNOVÉ kompoziční metody je a) expresionismem b) impresionismem c) neoklasicismem 2. Tvorba skladatelů DRUHÉ VÍDEŇSKÉ ŠKOLY je spjata s a) Jaroslav Ježek b) Alois Hába c) Emil František Burian 3. Který český skladatel se proslavil využitím MIKROINTERVALŮ? a) neoklasicismus a příbuzné hudební projevy b) avantgardní hudební projevy 2. poloviny 20. století c) věškeré hudební projevy 20. století 4. Názvem NOVÁ HUDBA jsou označovány

5.Rozšířením základního principu DODEKAFONIE vedlo ke vzniku a) seriální hudby b) minimální hudby c) globální hudby 5.Rozšířením základního principu DODEKAFONIE vedlo ke vzniku a) využití prvku náhody při tvorbě i provedení díla b) využití matematických postupů při kompoziční práci c) volné řazení izolovaných, různě dlouhých, silných, barevných tónů a souzvuků 6. Základním rysem ALEATORNÍ hudby je a) uplatněním konkrétních zvuků obklopujících člověka b) osamoceností jednotlivých tónů hudebního proudu c) uplatněním vyjadřovacích prostředků nonartificiální hudby 7. PUNKTUÁLNÍ charakter hudby je dán

a) Krzysztof Penderecki b) Olivier Messiaen c) György Ligeti 8. Který skladatel uplatňoval ve své hudbě vlastní MODY? a) seriální b) čtvrtónovou c) elektrickou a elektrofonickou 9. Výběr, úprava, MIXÁŽ A ZÁZNAM ZVUKŮ jsou typické pro hudbu a) Charles Ives b) Karlheinz Stockhausen c) Jean Cocteau 10. Který z uvedených tvůrců NENÍ představitelem NOVÉ HUDBY?

TEST—neoklasicismus, neofolklorismus Vyber ze 3 možností správnou odpověď.

a) sonáta, symfonie, nástrojový koncert b) jazz, rock, muzikál c) opera, opereta 1. Které z uvedených termínů zahrnuje NONART? a) neofolklorismus b) neoklasicismus c) impresionismus 2. Barokní a klasicistní formy používá a) minimalismus b) expresionismus c) punktualismus 3. Mnohonásobné opakování jednoduchých motivů využívá a) receptivní hudbu b) intuitivní hudbu c) grafickou hudbu 4. Syntéza hudby a výtvarného umění je typická pro

a) klasické hudby, folklóru, jazzu b) dodekafonie a expresionismu c) romantismu a novoromantismu 5. Hudba BOHUSLAVA MARTINŮ prošla inspiračními vlivy a) technickou civilizací počátku 20. století b) tvorbou skladatelů druhé vídeňské školy c) moravským folklórem 6. Hudební řeč LEOŠE JANÁČKA byla inspirována zejména a) notované záznamy živého projevu lidí – jeden z hlavních inspiračních zdrojů Leoše Janáčka b) 12-tónové řady v Schönbergově kompoziční metodě c) počítačem vytvořené zvuky napodobující lidský hlas 7. Tzv. NÁPĚVKY byly

a) Petr Iljič Čajkovskij b) Igor Stravinskij c) Benjamin Britten 8. Nejvýraznějším skladatelem hudby 20. století byl a) inspirace folklórem b) inspirace gregoriánským chorálem c) uplatnění 12-tónové kompoziční metody 9. Typickým rysem tvorby Bély Bartóka je a) počítačové hudby b) punktualismu c) hudebního minimalismu 10. Steve Reich a Philip Glass jsou předstraviteli

Po vyslechnutí ukázky urči autora skladby a název díla.    Po vyslechnutí ukázky urči autora skladby a název díla. IGOR STRAVINSKIJ: Svěcení jara, 2. Jarní věštby LEOŠ JANÁČEK: Její pastorkyňa, Scéna rekrutů BOHUSLAV MARTINŮ: Otvírání studánek CARL ORFF: Carmina Burana BÉLA BARTÓK: Rumunské lidové tance, č. 1 SERGEJ PROKOFJEV: Romeo a Julie, Montekové a Kapuleti, balet

OPAKOVÁNÍ POJMŮ Vybraný student, sedící zády k interaktivní tabuli, má vyslovit slovo/slova, jež se na tabuli objeví. Ostatní studenti pokládají vybranému otázky tak, aby dané slovo uhodl.

tonalita

atonalita

dodekafonie

expresionismus

neofolklorismus

neoklasicismus

minimalismus

klastr

mikrointervaly

Schönberg

Nono

Hába

Stravinskij

Svěcení jara

Prokofjev

Romeo a Julie

Britten

Průvodce mladého člověka orchestrem

Citace obrázku 1–7 Galerie autora