Reklama I..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požadavky na etiku v reklamě
Advertisements

OCHRANA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ v České republice a EU
TEST 1. Kdo byl předchůdcem novin a kdy? 2. Které noviny patří k nejstarším v Evropě? 3. Zapamatovali jste si alespoň tři názvy dnešních nejvýznamnějších.
1 PUBLIC RELATIONS 1 Případové studie UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Číslo v digitálním archivu školy
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Cíl reklamy, druhy, její využití a samostatné sestavení
Ochrana obsahu ve virtuálním prostředí JUDR. TOMÁŠ NIELSEN, ROWAN LEGAL TINF 2010, Praha, KCP.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
funkce médií ve společnosti moc médií
Abstraktní expresionismus
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví.
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Obchodní akademie Liberec Ekonomické lyceum Propagační písemnosti a jejich vliv na poptávku po zboží Praktická odborná část maturitní zkoušky z korespondence.
Mediaplan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
Zpravodajská licence, par. 12 Občanského zákoníku Fyzická osoba má právo na ochranu projevů osobní povahy, proto mohou být použity nebo pořízeny jen se.
Reklamní agentura Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Tisk jako marketingový nástroj Mgr. Pavel Brabec prezident AČRA MK Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Print Forum ,
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 2. poloviny 20. století – Host do domu – Mikulášek Pavel Šupka
PRAMENY SOUKROMÉHO PRÁVA. Kodexy  = zákoníky  Občan zákoník, OZ č. 40/1964 Sb.  Zákoník práce, ZP č. 65/1966 Sb.  Obchodní zákoník č. 513/1991 Sb.
Demografická kritéria Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Literární život strýčka Rémuse. Základní fakta o autorovi a díle Joel Chandler Harries, , stal se zachráncem černošského folklóru šířeného v.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Systém občanského práva.
konzultace : liché pondělky
Informace a informační technologie v současné společnosti
Reklamní služby Zuzana Brestičová Petr Marvan Jan Walik.
Statistika – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Cibulková.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
HITRÁDIO FAKTOR  Zahájení vysílání: 1990 (tehdy na frekvenci 99,7 MHz)  Fůze: v r fůze Faktoru do společnosti MMS  Sídlo: U Tří lvů 5, České Budějovice.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ÚSPĚŠNÁ REKLAMA ZNAMENÁ NEETICKÁ REKLAMA Radek Myslín.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Mediální plán.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
P RIMÁRNÍ A SEKUNDÁRNÍ SKUPINY Mgr. Vladimír Velešík.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Hasiči a veřejnost Tisková konference 24. července 2008.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škodlivý software, počítačové viry
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Systém občanského práva.
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Reklama I..
Reklama I..
Reklama II..
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Shrnutí rým (absolutní, cizí - české slovo)
Historie marketingu
Shrnutí rým (absolutní, cizí - české slovo)
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Obecná bezpečnost vybraných druhů potravin
Transkript prezentace:

Reklama I.

Historie Abúsír - Mumie princezny 5. dynastie Babylon – podomní obchodníci Théby Pompeje starověk – pouliční vyvolávači vznik cechů Gutenbergův vynález knihtisku r. 1455

USA – 18. a 19. století 1704 – Boston News Letter 1715 – daň na reklamy v Británii 1729 – Philadelphia Gazette (Benjamin Franklin) 1833 – The New York Sun 1855 – The New York Ledger (Robert Bonner)

Barnumská reklama = klamavá reklama Phineas Taylor Barnum „Teď nebo nikdy.“ „Každou minutu se narodí jeden hlupák, který uvěří čemukoliv, co je dostatečně přesvědčivě prezentováno.“

Slon Jumbo

USA – 19. století vznik obchodních domů John Wanamaker „ Polovinu mého rozpočtu na reklamu vynaložím zbytečně, jen nevím kterou.“ reklamní textař Jonh Powers vznik tzv. catch phrases

Metody tvorby reklamních sloganů použití rýmu a účinek rýmu akronymy hra s cizími jazyky přirovnání gradace adresnost tykání použití slangu kontrast pokyny a výzvy otázky přísloví a rčení

USA 1841 – The Country Newspaper Advertising Agency (V. B. Palmer) Francis Wayland Ayer (N. W. Ayer & Son.) 1906 – Pure Food and Drug Act 1917 – Americká asociace reklamních agentur 20. l. 20. stol. – soap operas

Reklama v Čechách 18. stol. – vitríny 1636 – pokus o vydávání inzertního časopisu v 19. stol. nahrazen pojem reklama pojmem osvěta plakát (průkopníky F. Walker, W. Hooper a J. Chéret) kampaň na vodku Absolut http://www.absolutads.com/gallery/view.php?letter=A

Výtky reklamě imaginární osoba tvorba mýtu krásy a věčného mládí stereotypní zobrazování rodových rolí v reklamě pohlaví = biologické rozdíly mezi ženským a mužským pohlavím rod = kulturní konstrukt

„Erotizace“ dívek

Zobrazování ženy mladá, krásná, se skvělou postavou bílá, heterosexuální ze střední nebo vyšší spol. vrstvy http://gladstone.uoregon.edu/~pingle1/sexfemale3.html někdy zcela nahá někdy se objevuje jen část jejího těla http://www.rpr.cz/cz/stiznosti/uvod_stiznosti.htm http://gladstone.uoregon.edu/~pingle1/sexfemale2.html http://www.dove.de/

Zobrazování ženy cílová skupina muži – pasivní http://gladstone.uoregon.edu/~pingle1/submissivefemale3.html http://gladstone.uoregon.edu/~pingle1/submissivefemale2.html cílová skupina ženy – starostlivá matka

Zobrazování muže Zpráva Boys to Men: komik „tvrďák“ http://gladstone.uoregon.edu/~pingle1/aggressivemale2.html „osobnost“ http://gladstone.uoregon.edu/~pingle1/sexmale2.html „velký šéf“ „hrdina“

Soutěže Louskáček http://www.adc-czech.cz/main.php?id=2034 Zlatá Pecka http://www.zlatapecka.cz/cz/index.php Zlatý štoček http://www.uvdt.cz/zlaty_stocek.htm Zlatá pavučina http://www.zlata-pavucina.cz EFFIE http://www.effie.cz/

Regulace v letech 2001-2002 autorský zákon zákon o ochraně osobních údajů tiskový zákon Obchodní zákoník Občanský zákoník zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání novela zákona o regulaci reklamy

Asociace Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA) http://www.acra-mk.cz/ Asociace komunikačních agentur (AKA) http://www.aka.cz Rada pro reklamu (RPR) http://www.rpr.cz/cz/uvod_cz.htm

Použité zdroje I. Mimo zdroje uvedené v prezentaci SKARLANTOVÁ, P. Reklama jako komunikační prostředek - Zdroj informací a dezinformací, dostupné na http://web.ff.cuni.cz/~jedlickp/kurzy/DP_reklama.pdf http://www.televize.cz/2003037/01675885.htm http://www.mpo.cz/xqw/webdav/-UTF8-/dms_mpo/getPublicFile/771/836/Obchodni_zakonik.htm http://www.barnum-museum.org/orig/html/jumbo.html http://www.media-awareness.ca/francais/enjeux/stereotypes/femmes_filles/index.cfm

Použité zdroje II. http://ezine-tips.com/articles/resources/20010808.shtml http://www.geocities.com/Heartland/4547/wanamaker.html http://www.archives.cz/karvina/SOkA%20vystavy/Plakat.htm http://www.rengl.cz/towin.en/pplochy/hplakatovani.php3 http://www.absolutads.com/gallery/view.php?news=7&lang=cz