VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Organizace výuky a výukové strategie Školní pedagogika - Teorie vyučování (didaktika) KPP 2015.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
KA6 - V ZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ K INTEGRACI ICT DO VÝUKY - "O BOROVÉ DIDAKTIKY SŠ„ O DBORNÉ PŘEDMĚTY P EDAGOG A TABLETY VE VÝUCE Dr. Michal.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Předmět didaktiky chemie. Cíl: Seznámení s prostředky materiálními i immateriálními, kterými je možné mladého člověka vychovávat a vzdělávat Podstata.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Individuálně, ale společně a jinak
Pedagogická psychologie
Technické vzdělávání, vyučovací prostředky, technická muzea.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Od skupiny ke kooperaci
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Pedagogická diagnostika
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Příprava na výuku, Výukový projekt
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Didaktické zásady Literatura:
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
CÍLE VZDĚLÁNÍ Koho považujeme za vzdělaného člověka
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Pedagogická psychologie
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
3. Metody pedagogické diagnostiky
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Školní pedagogika, jaro 2012 Hana Filová, kat. prim. ped.
Andragogika Vzdělávání.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
Kurikulární rozpracování učebního tématu (od vzdělávacího programu k vyučovací hodině) Seminární práce 2. roč.
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Školní pedagogika, jaro 2010 Hana Filová, kat. prim. ped.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Centralizované rozvojové projekty 2017
VIKBA32 Informační vzdělávání Knihovník – učitel/tutor?
OSOBNOST.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Centra kolegiální podpory
Didaktika přírodopisu
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence c/ výukové strategie učitele d/ učební strategie žáka e/ kritéria hodnocení f/ reflexe výuky a/průběh výuky b/ učební styl učitele c/ výukové metody d/ formy vyučování e/ individuální přístup k žákovi f/ příznivé prostředí třídy

Příprava učitele na vyučování kompetence učitele 1. Didaktické - sleduje vývoj a způsoby uplatňování oborů v praxi - oborové znalosti přetváří ve vzdělávací cíle ke vzdělávacím cílům vybírá a strukturuje vzdělávací obsah 2. Metodické - vybírá metody, postupy vzhledem ke zvoleným vzděl. cílům - používá metody, které motivují k učení a přispívají k osobnostnímu rozvoji a aktivnímu zapojení žáka do výuky 3. Diagnostické evaluační - zjišťuje vzdělávací potřeby žáků, jejich individuální pokrok - stanovuje kritéria, pravidla a způsoby hodnocení žáků - reflektuje úspěšnost vyučování a učení žáků 4. Komunikační organizační - řídí a koordinuje činnosti skupin žáků i jednotlivců - formuluje jeho pravidla a vede žáky k jejich dodržování - řeší konflikty

PLÁNOVÁNÍ VÝUKY REFLEXE PŘÍPRAVA REALIZACE

KRITÉRIA PRO HODNOCENÍ ZKOUŠENÍ HODNOCENÍ POZNÁMKY -kázeň ve výuce PŘÍPRAVA předmět, ročník, datum TÉMA   CÍL STRATEGIE VYUČOVACÍ PROCES -motivace -seznámení s učivem  -upevňování učiva  -opakování  -aplikace, využití METODY KRITÉRIA PRO HODNOCENÍ ZKOUŠENÍ HODNOCENÍ POZNÁMKY -kázeň ve výuce

poznání žákovy osobnosti REALIZACE poznání žákovy osobnosti D obohacování ostatními vlivy uvnitř a vně životního prostředí C citlivost zdrojů a objevování životního prostředí B uvolnění a ovládnutí osobních zdrojů A objevení vnitřních zdrojů 5. řeč 4. fyzické já 6. city 7. intelekt 3. obrazotvornost 1.pozornost 2. smysly

VZTAH NAŠEHO VROZENÉHO ZPŮSOBU POZNÁVÁNÍ /KOGNITIVNÍHO STYLU/ K UČENÍ REALIZACE METODY TECHNIKY UČENÍ STRATEGIE UČENÍ STYL UČENÍ KOGNITIVNÍ STYL

Bloomova taxonomie kognitivních cílů REALIZACE tvořit hodnotit analyzovat zapamatovat porozumět aplikovat

POJEM REALIZACE POJMOVÁ MAPA konkrétní abstraktní kategorie věcí, myšlenek společné podstatné vlastnosti POJMOVÁ MAPA lodní MĚSTO osobní DOPRAVA vlaková lokální mezinárodní UBYTOVÁNÍ státní myšlenkový proces

REFLEXE dosažení cíle procesu učení vědomosti motivace dovednosti expozice fixace postoje hodnocení hodnoty aplikace

jaké požadavky vyplývají na učitele Jak se změnil žák           jaké požadavky vyplývají na učitele Jak se změnil žák   Nové požadavky na žáka Jak se změnil vztah s rodiči Jak se změnily vztahy s kolegy V čem se změnila moje práce

Literatura: Pasch, M. et al. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Janík, T.,Maňák, J.,Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido. Skalková, J. (2007).  Obecná didaktika. Praha: Grada.