Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.15 Anotace:
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Usazování a krystalizace VY_32_INOVACE_1A_05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Obilniny VY_52_INOVACE_36 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Tísňová volání VY_32_INOVACE_1B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Elektrické napětí VY_32_INOVACE_2A_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Pravěk – doba kamenná VY_32_INOVACE_3C_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Zvířata v ZOO VY_32_INOVACE_2B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Voda VY_32_INOVACE_1A_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Povolání II. VY_32_INOVACE_3A_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Obrázkové čtení VY_32_INOVACE_5B_20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Čtení Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Popis domu VY_32_INOVACE_2B_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Savci - šelmy VY_52_INOVACE_30 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
U lékaře VY_32_INOVACE_1B_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Drahé kovy VY_32_INOVACE_1A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Manželství VY_32_INOVACE_1B_14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Buddhismus VY_32_INOVACE_1B_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Sloveso can VY_32_INOVACE_2B_12 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Ph látek VY_32_INOVACE_1A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Obojživelníci VY_52_INOVACE_26 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Velikonoce VY_32_INOVACE_1B_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Rodina VY_32_INOVACE_3A_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Plazi VY_52_INOVACE_1A_27 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Kostel VY_32_INOVACE_1B_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Slované VY_32_INOVACE_3C_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny Ještěři a želvy VY_52_INOVACE_27 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1101 Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Identifikátor materiálu: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd, 27 Anotace Žáci jsou v úvodní části seznámeni se základními znaky plazů, jejich dělením a zástupci. Následují podrobné informace ke skupině ještěrů a želv. Fotografie jednotlivých druhů slouží pro názornost a jako aktivní odkaz na podrobnější informace na webu, kde je možno podrobněji prostudovat jednotlivé zástupce a dohledat řadu zajímavostí. Celá prezentace je doplněna aktivujícími činnostmi, kde je třeba, pomocí skrytého pera, zodpovědět pár jednoduchých dotazů. Součástí je i jednoduchý test, který je možné snadno (bez složitějších barevných úprav) vytisknout. Autor Období vytvoření materiálu Mgr. Miroslav Kruba Srpen 2011 Speciální vzdělávací potřeby ADHD, dyslexie, dysgrafie, dysortografie Vzdělávací oblast Vzdělávací obor Člověk a příroda Přírodopis Druh učebního materiálu Interaktivní DUM Očekávaný výstup Žáci získají základní informace o dělení a zástupcích plazů. Měli by být schopni rozlišit do jaké skupiny jednotliví zástupci patří. Získají řadu informací o ještěrech a želvách. Druh interaktivity Využití interaktivní tabule, hypertextových odkazů a práce s PC. Materiál je použitelný pro výuku v online prostředí sdíleném žáky i rodiči. Možnost dopisovat rukopisné poznámky přes skrytá tlačítka v rámci nového softwaru. Cílová skupina  Žák – s lehkým mentálním postižením Stupeň a typ vzdělávání Základní škola praktická – 2. stupeň Typická věková skupina 14 – 15. let, 8. ročník

Základní znaky plazů Ke svému vývoji nepotřebují vodní prostředí Dýchají plícemi Teplota těla je proměnlivá a je tedy závislá na teplotě prostředí Rozmnožují se vejci, která mohou mít tvrdou nebo kožovitou skořápku Obr. 1

My se budeme bavit pouze o 2 základních skupinách Rozdělení plazů My se budeme bavit pouze o 2 základních skupinách Obr. 5 Obr. 2 Ještěři Hadi Želvy Krokodýlové Obr. 3 Obr. 4

Pro odkaz na web klikni na obrázek Ještěři Obr. 15 Tvoří asi nejpočetnější skupinu plazů Mají plně vyvinuty končetiny V ČR žije jen několik málo druhů ještěrek, a proto jsou chráněné Mezi skupinu ještěrů patří i slepýš křehký Mezi známé ještěrky u nás patří: Ještěrka – obecná, zelená, živorodá a zední Pro odkaz na web klikni na obrázek

Ještěrka obecná Ještěrka zelená Ještěrka zední Ještěrka živorodá Obr. 6 Obr. 7 Ještěrka zední Ještěrka živorodá Obr. 8 Obr. 9

slepýš je zcela neškodná ještěrka je chráněn jako silně ohrožený druh Slepýš křehký slepýš je zcela neškodná ještěrka je chráněn jako silně ohrožený druh dorůstá obvykle délky 30 cm Má kovově lesklé tělo Obr. 10

Cizokrajní ještěři Dopiš některé cizokrajné ještěry. Klikni pro nápovědu Obr. 11 Dopiš některé cizokrajné ještěry. 1 Obr. 12 2 Obr. 13 3 Další Použij skryté pero

Pro odkaz na web klikni na obrázek Želvy Mají tělo pokryté krunýřem Mají bezzubé čelisti Existují vodní i suchozemské želvy Jejich teplota je závislá na teplotě okolí Kladou vejce do písku Obr. 14 Vodní želvy se živí převážně živočišnou potravou, suchozemské většinou rostlinou. Pro odkaz na web klikni na obrázek Krmení želv

TEST Plazi se dělí na: ………………………… ……………… ..................... …………………… Slepýš křehký patří do skupiny? ………………………… Napiš jména dvou ještěrek žijících u nás. ………………………………... …………………………………. Jakou potravou se převážně živí suchozemské želvy? ………………………………………………. Plazi jsou ……………………………..........živočichové, a proto potřebují hodně tepla. KONEC Použij skryté pero

TEST Plazi se dělí na: ………………………… ……………… ..................... …………………… Slepýš křehký patří do skupiny? ………………………… Napiš jména dvou ještěrek žijících u nás. ………………………………... …………………………………. Jakou potravou se převážně živí suchozemské želvy? ………………………………………………. Plazi jsou ……………………………..........živočichové, a proto potřebují hodně tepla. Zpět na test

Zdroje a citace Obr.: 1, 2, 3, 4, 5, 12, 14, 15 http://office.microsoft.com/klipart Obr. 6 BÖHRINGER, Friedrich. Wikipedia.org [online]. [cit. 10.8.2011]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:M_Zauneidechse1_Edit1.jpg?uselang=cs Obr. 7 LOTYS, Ralf. Wikipedia.org [online]. [cit. 10.8.2011]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:2007-05_Eidechse_02.jpg?uselang=cs Obr. 8 HAYNOLD, Bernd. Wikipedia.org [online]. [cit. 10.8.2011]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eidechse_080707.jpg?uselang=cs Obr. 9 SZYDLO, Stanislaw. Wikipedia.org [online]. [cit. 10.8.2011]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Zootoca_vivipara-jaszczurka1.jpg?uselang=cs

Obr. 10 PETERS, Kristian. Wikipedia.org [online]. [cit. 10.8.2011]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anguis_fragilis.jpeg?uselang=cs Obr. 11 BODLINA. Wikipedia.org [online]. [cit. 10.8.2011]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Varanus_komodoensis.jpg Obr. 13 MEHLFÜHRER, Christian. Wikipedia.org [online]. [cit. 10.8.2011]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:MC_Siedleragame.jpg