Didaktika přírodopisu 1 Sem.8 – Mezipředmětové vztahy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Didaktika přírodopisu 2
Advertisements

HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Didaktika přírodopisu 2 9. seminář Návrh aktivizující metody Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Didaktika přírodopisu 1 9. seminář: Mezipředmětové vztahy
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_03_Z9_Skála
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_74_PRV1
Učitel s rozhledem – žák se šancí
Základní škola, Hradec Králové
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
VY_32_INOVACE_03_STRIDANI_ROCNICH_OBDOBI
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_sada 2_94
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_NPZ_ZAKON_SETRVACNOSTI
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Didaktika přírodopisu 1 3. seminář: Roční časově tématický plán
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_77_PRV1
Vnímání, poznávací schopnosti
Didaktika přírodopisu 1 3. seminář
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
HODINY - poznej stejný čas, velikost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Francouzské revoluce a passé composé
Neživá příroda - vzduch
Didaktika přírodopisu
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Didaktika přírodopisu 1 Sem.8 – Mezipředmětové vztahy Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU 1

Materiály do receptáře začínajícího učitele 1) Přírodopisné učivo a jeho postavení v RVP ZV – pracovní list 2) Roční časově tématický plán učiva přírodopisu 3) Výchovně vzdělávací cíle formulované pro hodinu přírodopisu 4) Pojmová mapa na přírodopisné téma 5) Přehled mezipředmětových vztahů hodinu přírodopisu na zvolené téma (s konkrétními příklady použitelnými ve výuce) 6) Záznamový list a hodnotící arch na hodinu přírodopisu na téma měkkýši (J. Dobroruková) 7) Příprava na hodinu základního typu (může být stejná jako příprava z pedagogického deníku)

Po absolvování semináře bude student schopen…. …..vlastními slovy vysvětlit co jsou to mezipředmětové vztahy …vlastními slovy vysvětlit pojmy: horizontální a vertikální mezipředmětové vztahy ….v souvislosti s přírodopisným učivem uvést příklady horizontálních a vertikálních mezipředmětových vztahů ….na konkrétním tématu (tématickém celku) vysvětlit které mezipředmětové vztahy by rozvíjel a proč

Mezipředmětové vztahy vyjadřují vztah k ostatním vyučovaným předmětům 1) Vertikální – vztah k předmětům, které nejsou vyučovány ve stejném časovém úseku - např. prvouka – přírodověda – přírodopis – biologie

Mezipředmětové vztahy 2)Horizontální – vztah k paralelně vyučovaným předmětům A) mezipředmětové vztahy s přírodovědnými předměty přírodopis – chemie – fotosyntéza, dýchání, genetika přírodopis – fyzika – fyzikální vlastnosti nerostů přírodopis – zeměpis – biomy, vegetační stupně přírodopis – geologie – mineralogické a petrografické učivo

B) mezipředmětové vztahy s humanitními předměty přírodopis – historie – objev buňky,boj s nemocemi, vznik života, geologická období, choroby slavných Tycho de Brahe a prasklý močový měchýř přírodopis – VV – znázornění lidského těla v uměleckých dílech přírodopis – ČJ: slova cizího původu (z řečtiny, AJ, latiny) – jejich význam, z jakého jsou jazyka, jak se správně píší. evoluce, fylogeneze, antikoncepce atd.

Zadání úkolu do receptáře Jaké mezi předmětové vztahy byste rozvíjeli v hodině přírodopisu na téma…….

Citace použitých obrázků Vegetační stupně: http://prazskestezky.cz/kunrat/ku11.html Šroubovice DNA: http://www.3dscience.com/3D_Models/Biology/DNA/DNA_with_Phosphate.php Granát: http://cs.wikipedia.org/wiki/Gran%C3%A1t_(miner%C3%A1l)#mediaviewer/File:Granat,_Madagaskar.JPG Michelangelův David: http://en.wikipedia.org/wiki/David_(Michelangelo)#mediaviewer/File:Michelangelo-David_JB01.JPG Burianův Archeopteryx: http://agathaumas.blogspot.cz/2011/09/archaeopteryx-lithographica1861-2011.html Tycho Brahe: http://www.bbc.com/news/science-environment-20344201