ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Trpný rod – různé časy.
Advertisements

Passive voice / Trpný rod B1
TRPNÝ ROD (PASSIVE VOICE)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Trpný rod Matěj Suchánek.
PRESENT PERFECT SIMPLE
22. základní škola Plze ň, Na Dlouhých 49, p ř ísp ě vková organizace Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
PRESENT SIMPLE PRESENT CONTINUOUS
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tvoření a využití…. Present Perfect  Předpřítomný čas ( Přítomný čas dokonavý) tvoříme následujícím stylem:  Podmět + have/has + minulé příčestí požitého.
Passive – Present Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Trpný rod V minulém, přítomném a budoucím čase Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Trpný rod – 9.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není li uvedeno jinak, je Kateřina Najmanová Trpný rod- The Passive.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Active x passive Active and passive structures. Činný X trpný rod They built this castle in 15th century. This castle was built in 15th century. They.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Passive – Other Tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Present perfect Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_46.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_434_Předpřítomný čas (1) AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Participle Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Present perfect X past simple
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_164 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_44.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_668_PŘÍTOMNÝ_ČAS_PRŮBĚHOVÝ_ZÁPOR TÉMA:
Past Continuous – tvar a použití
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Past simple – to be (negative) Název sady: Project 2 Číslo.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_41 Jméno autora: Mgr. Linda Libenská Název.
Passive voice Trpný rod vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_09_Passive voice TEMA:Gramatika pro maturitní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ The passive voice Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sloveso TO BE V přítomném, minulém i budoucím čase Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15.
Trpný rod (The passive) Angličtina neskloňuje a nečasuje, podle koncovek tedy nepoznáme, zda se jedná o podmět, či předmět věty. Poznáme to podle slovosledu:
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
The Passive.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
GE - Vyšší kvalita výuky
Anglický jazyk The Passive 2. Mgr. Helena Slaninová
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
VY_32_Inovace_ Past simple – to be Project 2
VY_32_Inovace_ Present perfect Project 3
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Past simple – irregular verbs
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK Cz.1.07/1.5.00/34.0423 ČÍSLO MATERIÁLU 10 NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01 AUTOR Mgr. Jana Markytánová TÉMATICKÝ CELEK Gramatika – trpný rod ROČNÍK 2-4 DATUM TVORBY 18.1.2013 Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01

Anotace: prezentace je určena k výkladu a procvičení trpného rodu Metodické pokyny: jednotlivé snímky lze využít k výkladu tvoření trpného rodu v určitých časech. Závěrečný snímek je určen k procvičení trpného rodu ve větách

Trpný rod The Passive Mgr.Jana Markytánová

Tvoření Sloveso be v určitém čase + -ed = minulý čas pravidelného slovesa nebo minulé příčestí nepravidelných sloves

Přítomný čas prostý Am Is + written Are Věta oznamovací: The letter is written. The letters are written. Zápor: The letter isn´t written. Otázka: Is the letter written?

Přítomný čas průběhový Am Is + being written Are Věta oznamovací: The letter is being written now. The letters are being written now. Zápor: The letter isn´t being written now. Otázka : Is the letter being written now?

Minulý čas prostý Was + written Were Věta oznamovací: The letter was written yesterday. The letters were written yesterday. Zápor: The letter wasn´t written yesterday. Otázka: Was the letter written yesterday?

Předpřítomný čas Has +been written Have Věta oznamovací: The letter has already been written. The letters have already been written. Zápor: The letter hasn´t been written yet. Otázka: Has the letter been written?

Budoucí čas Will be + written Věta oznamovací: The letter will be written next week. Zápor: The letter won´t be written next week. Otázka: When will the letter be written?

Překlad do českého jazyka Opisným pasívem: The letter was written. Dopis byl napsán. Zvratný pasívem: The game is called rugby. Ta hra se nazývá ragby. Činným rodem: The letter was written by an Englishman. Ten dopis napsal Angličan.

Use the words in brackets to complete the sentences. 1) The washing machine was broken but it is OK now. It…………………………(repair) 2) The washing machine ………………..(repair) yesterday afternoon. 3) A factory is a place where things……………………..(make). 4) A:………………..(the computer/use) at the moment? B: Yes, Jim is using it. 5) We didn´t go to the party. We…………………………( not invite). 6) Some trees……………………….(blow) down in the storm last night. 7) My keys…………………………….(steal). 8) The bridge is closed at the moment. It……………………..(damage) last week and it ……………………….(not repair) yet.

Use the words in brackets to complete the sentences. 1) The washing machine was broken but it is OK now. It has been repaired. 2) The washing machine was repaired yesterday afternoon. 3) A factory is a place where things are made. 4) A: Is the computer being used at the moment? B: Yes, Jim is using it. 5) We didn´t go to the party. We weren´t invited. 6) Some trees were blown down in the storm last night. 7) My keys have been stolen. 8) The bridge is closed at the moment. It was damaged last week and it hasn´t been repaired yet.

Zdroj Maturita solutions pre-intermediate Studentś book. ISBN 978-0-19-455168-7.