Skupiny DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Skupiny DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ Číslo: VY_32_INOVACE_18
Základní škola Včelákov, okres Chrudim Škroupovo náměstí 55, 539 57 Včelákov, e-mail: zsvcelakov@seznam.cz Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „Zlepšení podmínek pro vzdělávání na ZŠ Včelákov“ Název: Skupiny DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona: Sada: Český jazyk I. stupeň Pořadové číslo: 18 Autor: Mgr. Lenka Novotná Ověření: Třída: 2. Datum: 19. března 2012
Skupiny DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ Pište slova, která obsahují dané skupiny hlásek. DĚ: děti, TĚ: štěně, NĚ: líně, BĚ: běží, PĚ: poupě, VĚ: věda, MĚ: mámě,
Zakroužkujte ve větách skupiny dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě. Chcete vědět, proč se nám Bonifác nelíbil? Měl často špinavé tlapky. Neuměl poslouchat. Dospělým i dětem dělal starosti. Někdy běhal, kam neměl. Netěšil ho svět. Většinou nesnědl celou večeři.
Doplňte podle nápovědy, kde mají zvířata hnízda a pelíšek. Čáp na Ovce ve Kočka na Pěnkava na Cvrček v Pes v Králík v Krtek v komín chlév sláma strom tráva bouda králíkárna hlína
Doplňte neúplná slova v básničce. Malé kot_ spalo v bot_. Nehas, co t_ nepálí. My jsme kot_ spáti v bot_ po robot_ nechali.
Spojte slova, která obsahují stejné slabiky. svižně kotě medvěd měsíc koně zpěv oběd děti běh květina slůně nástěnka děda město pěnkava jehně
Slabiky DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ Autor: Mgr. Lenka Novotná Předmět: Český jazyk Třída: 2. Obsah: Žáci si procvičují psaní slabik s Ě. Poznámky pro učitele: ● str. 3 - 7 – žáci dle zadání na každé stránce plní úkoly Použité materiály: Mühlhauserová H., Janáčková Z., Český jazyk 2, Nová škola, Brno, 2005. Nováková Z., Švejdová V., Český jazyk 2, Alter, Praha 2008. Fotografie: http://ahmetorhan.deviantart.com/art/cat-43737726