Osobní železnice v jižním Ontariu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 14/15.
Advertisements

Pracovní úrazovost ČR v roce 2007
1) Řešte rovnici a proveďte zkoušku: 3
Zajímavé aplikace teorie grafů
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 6/14.
Aplikace teorie grafů Základní pojmy teorie grafů
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Úvod do teorie grafů.
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
Matematika a její využití v geografii
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 7/14.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 8/14.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Geografie dopravy 5RE205 Socioekonomická geografie
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
ORIENTOVANÉ GRAFY V této části se seznámíme s následujícími pojmy:
Průsečík grafu s osou x a y
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Josef Dočkal, Růžek Lukáš. Naše hlavní úkoly jsou detekce alfa záření, změření spektra radioaktivních prvků a na konec vše porovnat s jinými metodami.
Teorie grafů → kvantitativní metody analýzy sítí:
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Grafové pojmy Projekt učitelé.
VLASTNOSTI GRAFŮ Vlastnosti grafů - kap. 3.
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY Filip Chvátal. Obr. 2.5: Regionální diferenciace stupně automobilizace v ČR v roce 2004 Pramen: D. Halásek, J. Maryáš, I.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Hierarchie sídel.
Základy statistiky Autor: Jana Buršová.
Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing. Jiří Horák
Směrování -RIP. 2 Základy směrování  Předpoklady:  Mějme směrovač X  Směrovač nemůže znát topologii celé sítě  X potřebuje určit směrovač pro přístup.
PROCENTA % % % 7. ročník ZŠ Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ SÍTĚ (TEORIE GRAFŮ) Cíl cvičení:
Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Prezentace ročníkového projektu Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing.
Proč s aplikací pracovat?. Aplikace Stopy mé Ekoškoly má jednoduché ovládání a snadno prezentovatelné výstupy. Zábavnější práci s analýzou Kvalitní a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Nalezení nejkratší vzdálenosti mezi uzly dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení.
Problém obchodního cestujícího Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Goniometrie jako oblast matematiky (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_ 134.ANJ.34 Over the map of Canada.
Rovnoběžníky, lichoběžníky. Rovnoběžník Rovnoběžník je čtyřúhelník, který má dvě protější strany rovnoběžné. Protější strany mají stejnou délku.
ÚHLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Populační vývoj Dobříšska
Hierarchie sídel.
Středový a obvodový úhel
osobní doprava patří do sféry služeb
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY
Vývoj železniční sítě v Jihomoravském kraji
Maximální propustnost rovinné dopravní sítě
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
24.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků I.
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ SÍTĚ
Gravitační model v geografii dopravy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Radioaktivita TÉMATICKÝ CELEK: Energie.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ SÍTĚ: ŽELEZNIČNÍ SÍŤ OLOMOUCKÉHO KRAJE
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Gama záření z přírodních zdrojů
Geography Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření Ročník
Bid-rent křivka Cvičení 10.
Geografické informační systémy
Domácí úkol Pro molekulu morfinu (vzorec si najděte na Internetu) vytvořte: FSR (kořen = atom N) SAR SSSR Popište složitost jednotlivých kroků algoritmu.
Vlastnosti trojúhelníku
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Úhly Názvosloví Rozdělení úhlů Jednotky velikosti Dvojice úhlů
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Prakticky identické postupy:
Transkript prezentace:

Osobní železnice v jižním Ontariu Jan Drbůšek, Boris Hůlka, Lukáš Vrabec, Petr Voda

Úkol 1. Matice topologických vzdáleností (Shimbelova matice) - min. počet hran potřebných ke spojení dvojice vrcholů 2. Výpočet Shimbelova indexu - sumace počtu hran ke spojení se všemi ostatními vrcholy - nalezení topologicky nejlépe / nejhůře dostupných vrcholů Výpočet indexů a jejich interpretace - míry konektivity grafu, vyšší hodnota → růst konektivity alfa index - počet cyklů ku maximálnímu možnému počtu cyklů α = u / (2v – 5) beta index - počet hran ku počtu vrcholů β = e / v gama index - počet hran ku maximálnímu možnému počtu hran γ = e / 3(v – 2) Konektivita je ukazatel, který udává stupeň propojenosti uzlů / bodů v dopravní síti. Schimbelův index je měřítko akcesibility – toho jak je které místo dostupné či odlehlé v rámci sledované sitě gama – procento vytvořených spojnic ze všech možných spojnic Beta – ukazuje kolik spojnic připadá na jeden uzel

1915 Ontario USA USA Lake Huron Lake Ontario Lake Erie 8 22 21 12 20 11 19 16 17 14 1- Windsor 2- Chatham 3- Sarnia 4- St. Thomas 5- London 6- Woodstock 7- Stratford 8- Owen Sound 9- Brantford 10- Galt 11- Kitchener 12- Guelph 13- Fort Erie 14- Niagara Falls 15- Welland 16- St. Catharines 17- Hamilton 18- Dundas 19- Burlington 20- Oakville 21- Brampton 22- Toronto 7 9 15 13 18 10 5 6 4 USA 3 2 Lake Erie 100 km 1

Shimbelova matice 4, 9, 15 1, 8, 14, 20, 21, 22

9, 17, 18 1, 8, 3

1966 Ontario USA USA Lake Huron Lake Ontario Lake Erie 8 21 22 12 20 11 19 16 17 14 1- Windsor 2- Chatham 3- Sarnia 4- St. Thomas 5- London 6- Woodstock 7- Stratford 8- Owen Sound 9- Brantford 10- Galt 11- Kitchener 12- Guelph 13- Fort Erie 14- Niagara Falls 15- Welland 16- St. Catharines 17- Hamilton 18- Dundas 19- Burlington 20- Oakville 21- Brampton 22- Toronto 7 9 15 13 18 5 10 6 4 USA 3 2 Lake Erie 100 km 1

Shimbelova matice 5, 9, 19

2001 Ontario USA USA Lake Huron Lake Ontario Lake Erie 8 21 22 12 20 11 19 16 17 14 1- Windsor 2- Chatham 3- Sarnia 4- St. Thomas 5- London 6- Woodstock 7- Stratford 8- Owen Sound 9- Brantford 10- Galt 11- Kitchener 12- Guelph 13- Fort Erie 14- Niagara Falls 15- Welland 16- St. Catharines 17- Hamilton 18- Dundas 19- Burlington 20- Oakville 21- Brampton 22- Toronto 7 9 15 13 18 5 10 6 4 USA 3 2 Lake Erie 100 km 1

Shimbelova matice 5, 6, 9, 19

Výsledky

Závěry Významné změny Změny v dostupnosti míst v síti Omezení počtu spojovaných měst i jejich spojnic Výrazný pokles konektivity pomocí železnice v meziměstské dopravě Problematický rok 2001 kolaps systému a jeho restrukturalizace v druhé polovině 20. století