SLOŽENÝ ZLOMEK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Zlomky a desetinná čísla.
1.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rozšiřování a krácení zlomků
DĚLENÍ CELKU ZLOMEK.
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Matematika a její aplikace
ZLOMKY - ÚVOD.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
5.
Dělení zlomků.
2.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_42_INOVACE_87_ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčerven 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Krácení lomených výrazů.
Racionální čísla.
10.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 1 – Lomené výrazy – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_027_Složené zlomky.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Složitější složené zlomky
Lomené algebraické výrazy
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
Zlomky Složené zlomky..
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Rovnost, rozšiřování a krácení.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Násobení zlomků.
Digitalizace výuky Příjemce
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Čelákovice
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Zlomky Dělení zlomků..
Zlomky a desetinná čísla.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
Zlomky Složené zlomky..
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Lomené algebraické výrazy
Zlomky (4) Smíšená čísla
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

SLOŽENÝ ZLOMEK

3 8 5 7 Čitatel složeného zlomku je zlomek 3 8 5 7 Toto je složený zlomek. Čitatel složeného zlomku je zlomek Jmenovatel složeného zlomku je opět zlomek

Jak se takový zlomek upravuje? I v případě složeného zlomku je zlomková čára operace děleno. Můžeme tedy složený zlomek zapsat jako podíl dvou zlomků.

3 8 5 7 = 3 8 : 5 7 = 3 8 . 7 5 = 21 40

Zkus si vypočítat: 5 9 3 4 = 6 11 9 10 = 4 15 8 25 =

Řešení: 5 9 3 4 = 5 9 : 3 4 = 5 9 . 4 3 = 20 27 6 11 9 10 = 6 11 : 9 10 = 6 11 . 10 9 = 20 33 4 15 8 25 = 4 15 : 8 25 = 4 15 . 25 8 = 5 6