Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice Autor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Petr Bezruč Název sady: Český jazyk 9.ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
Procvičování podstatných jmen. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Přísloví a rčení Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_15_Slovní.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.2 František Gellner Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU 19 NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Moderní škola Název školy Střední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Anarchističtí buřiči Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-16
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_16-19
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-01
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DOMÁCÍ A ZAHRANIČNÍ ODBOJ
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.24_Kultura_a_umeni.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Česká poválečná literatura I.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ČESKO-BRATRSKÁ CÍRKEV EVANGELICKÁ
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_29.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice Autor
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.1.Bal.17_Báseň Datum: 25.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
všechny animace a obrázky - archiv autora
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-12
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-03
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_06 Česká moderna
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.04_Literární teorie.
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dřevořezba v odborném výcviku (pro ročník uměleckých oborů)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Věta se skládá ze slov Název školy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Počátky slovesného umění
Generace buřičů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výroba velikonočního košíčku
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice Autor Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_26-12 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice Autor Mgr. Miroslav Crha Tematický celek Český jazyk a literatura Ročník 3. Datum tvorby 25. 10. 2013 Anotace Test na literární téma „anarchističtí buřiči v české literatuře“ ve formě prezentace. Metodický pokyn Lze využít k opakování látky – promítnout přes projektor nebo interaktivní tabuli. Na konci připojen doporučený (zjednodušený) klíč. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Generace „anarchistických buřičů“ Závěrečný test

1. Kteří básníci z této skupiny byli také významnými dramatiky? Vyberte dvě osobnosti S. K. Neumann V. Dyk F. Šrámek P. Bezruč F. Gellner K. Toman

2. Kdo jsou autoři následujících textů? Krysař Stužkonoska modrá Modrý a rudý Rudé zpěvy Torzo života Radosti života S. K. Neumann P. Bezruč V. Dyk F. Šrámek F. Gellner K. Toman

3. Určete autora a knihu, ze které pochází ukázka. Šel starý Magdon z ... domů, v bartovské harendě večer se stavil, s rozbitou lebkou do příkopy pad. Plakala Maryčka Magdonova.   Vůz plný uhlí se v koleje zvrátil. Pod vozem zhasla Magdonova vdova. Na Starých Hamrech pět vzlykalo sirot, nejstarší Maryčka Magdonova.

4. Doplňte slovo místo „ … “ Šel starý Magdon z ... domů, v bartovské harendě večer se stavil, s rozbitou lebkou do příkopy pad. Plakala Maryčka Magdonova.   hospody dolu práce Ostravy

5. Určete autora a knihu, ze které pochází ukázka; Pojmenujte umělecký styl. My, dráty telegrafní, telefonní a elektrické abychom neměly dlouhou chvíli, zpíváme si zmrazeným hlasem, lhostejny ke všemu, co jest lidské, tu mezi domy a paláci, tu mezi poli a lesy, ... k otroctví paralelnímu, aniž cítiti můžeme je, vedeny do dálek nesmírných, křížem a krážem hnány přes všecko, co strmí, i přes všecko, co zeje k stanicím, úřadovnám, elektrárnám pevně připoutány...

6. Určete autora; rozeberte formu úryvku; co je nejsilnější pocit lyr 6. Určete autora; rozeberte formu úryvku; co je nejsilnější pocit lyr. Subjektu?. Všichni mi lhali, všichni mi lhali, blázna si ze mě dělali. Přede mnou citem se rozplývali, za zády se mi vysmáli. Žurnály, básníci, učenci lhali, po léta za nos mě vodíce, muži mi lhali a ženy mi lhaly, ženy, ty lhaly nejvíce. Srdce mé stále po lásce prahne, nikomu však již nevěřím. …

7. Určete autora a název básně. Co je jejím tématem? Tvrdá matka byla jsme tobě. Těžce chléb jísti dala. Nehýčkala jsem robě, muže jsem zraňovala. Když prohlédly poprvé tvé oči vyjevené, smutný obzor se před tebou šířil. Mluvila jsem o ráně zasazené, kterou čas neusmířil. ...

8. Určete autora, knihu a název básně; Pojmenujte umělecký styl 8. Určete autora, knihu a název básně; Pojmenujte umělecký styl. Rozeberte rým ve sloce. … Hlásím, pane hejtmane, že se mi zdál sen, vojna byla a já ležel v poli zastřelen; a zrovna u mne váš kůň taky pad, nám přáno bylo spolu umírat, to z boží vůle jen. …

9. Spojte charakteristiku s uměleckým stylem Umělecký styl oslavující technický pokrok a moderní život se nazývá… civilismus anarchismus satanismus vitalismus antimilitarismus

10. Spojte charakteristiku s uměleckým stylem Umělecký styl vyjadřující odpor k válce a armádě se nazývá… civilismus anarchismus satanismus vitalismus antimilitarismus

11. Spojte charakteristiku s uměleckým stylem Umělecký styl vyjadřující pohrdání stávajícím společenským řádem a touhu po „volné lásce“ se nazývá… civilismus anarchismus satanismus vitalismus antimilitarismus

Klíč řešení: 1. Dyk, Šrámek 2. Krysař – Dyk; Stužkonoska modrá – Bezruč; Modrý a rudý – Šrámek; Rudé zpěvy – Neumann; Torzo života – Toman; Radosti života – Gellner 3. Bezruč – Slezské písně 4. D 5. Neumann – Nové zpěvy, civilismus 6. Gellner- dvě čtyřveršové sloky, s tautologickým / střídavým rýmem; nemá pevný rytmus – daktylotrochej; pocit zklamání z okolní společnosti, nedůvěra, vztek atp. 7. Dyk – Země mluví; Vztah matky – země a jejího syna – člověka. Vzájemná tvrdost a zároveň odpovědnost. 8. Šrámek – Raport – Modrý a rudý; 4 verše – střídavý, 4 verš obkročný, jeden rým tvoří 2,4 a sedmý verš 9 A 10 E 11 B

Zdroje: Dyk, Viktor: Okno Bezruč, Petr: Slezské písně Šrámek, Fráňa: Modrý a rudý Neumann, Stanislav Kostka: Nové zpěvy Gellner, František: Po nás ať přijde potopa