Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Konstrukce tečen pomocí Thaletovy kružnice
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Příprava na lomené výrazy
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Logické úlohy z matematiky pro 2. ročník
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zaokrouhlování čísel Číselná osa Hledej na číselné ose Desítky
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_05 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druháci a matematika 6 Rýsujeme úsečky KA 3 TI 1 TE MA E F G H ,
Druháci a matematika 4 Vyznačujeme body KA 3 TI 1 TE MA
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
DERIVACE FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Násobilka se zvířaty 3x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Obrázková matematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Voda. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Poznáváme vrcholy, strany a hrany 2 Druháci a matematika 15 strany
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
Příprava na lomené výrazy
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Třídíme podle dvou kritérií
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Barvy a tvary logické řady
Najdi dva stejné obrázky
Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název učebního materiálu
Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Druháci a matematika 11 2 MA 1 TE 3 TI 4 KA
Písemné sčítání s přechodem desítky
Prvňáci a matematika Sčítáme a odčítáme do 20 a 10 nepřeskakujeme 1 5
Písemné sčítání dvojciferných čísel bez přechodu desítky
Pořadí obrázků – drak Postup práce:
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
MA TE 2 3 TI KA 4 5 Počítáme s nulou 1 6 Prvňáci a matematika
Druháci a matematika 6 Rýsujeme úsečky KA 3 TI 1 TE MA E F G H ,
Násobilka se zvířaty 8x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL S PŘECHODEM
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Násobilka se zvířaty 4x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Převody jednotek času – 2. část
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
Matematika 2. ročník - sčítání a odčítání Název materiálu
Transkript prezentace:

Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20 1 TE 3 TI 4 KA 5 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20 a nepřeskakujeme základ. 17 - 5 = 12 + 5 = 17 2 10 7 12 13 - 3 = n 13 - 3 = n = 10 13 n 6 o 3 větší než n 11 15 18 - 4 = 2 Téma Opakujeme si sčítání, odčítání do 20 bez přechodu přes 10 je druhým aritmetickým tématem kolekce Druháci a matematika. Je zaměřeno na opakování a prohloubení učiva. Prohloubením je zde vztah o n větší. Toto téma by se mělo prolínat s druhým geometrickým tématem Vyznačujeme body. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, drobným materiálem – dvoubarevnými knoflíky, mřížkou, hrací dráhou (viz příloha), popř. s hracími kostkami a figurkami. Po spuštění prezentace jsou animací uváděna řešení jednotlivých úkolů. Autorkou obrázků je Marie Janků . Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Sčítání, odčítání 1. 2. 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 3. 12 + 5 = 17 17 - 5 = 12 10 + 6 = 16 16 - 6 = 10 2 10 7 10 11 + 4 = 15 15 - 4 = 11 Zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné knoflíky v mřížce, na hrací dráze a pomocí diagramů. 13 + 6 = 19 19 - 6 = 13 8 + 10 = 18 18 - 8 = 10 6 + 13 = 19 19 - 13 = 6 10 + 8 = 18 18 - 10 = 8

Znázornění sčítání a odčítání 17 - 3 = 8 + 6 = 1. 14 14 17 + 2 = 15 - 8 = 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 2. 19 7 5 + 8 = 17 - 5 = 13 - 10 = 3. a 2. Příklady znázorněte v mřížce a na hrací dráze. Vypočítejte je. 3. Příklady znázorněte diagramy. 12 3 13 12 5 10 3 8 5 17 13 13

Přičítání k deseti 1. 11 20 13 14 12 16 17 18 19 15 10 1 8 10 5 10 10 7 10 3 10 10 10 6 10 2 10 9 10 4 10 + 3 = 10 + 10 = 10 + 1 = 10 + 2 = 10 + 6 = 10 + 9 = 5 + 10 = 8 + 10 = 2. 16 13 11 20 19 15 12 18 10 + 5 = 10 + 8 = 10 + 7 = 10 + 4 = 1 + 10 = 7 + 10 = 3 + 10 = 2 + 10 = 11 13 15 12 18 17 14 18 - 8 = 20 - 10 = 10 - 10 = 12 - 10 = 4 + 10 = 6 + 10 = 9 + 10 = 0 + 10 = 16 19 14 10 2 14 - 4 = 17 - 7 = 19 - 9 = 17 - 10 = 15 - 10 = 16 - 10 = 11 - 10 = 13 - 3 = 10 6 1 5 7 16 - 6 = 15 - 5 = 12 - 2 = 11 - 1 = 13 - 10 = 19 - 10 = 18 - 10 = 14 - 10 = 10 3 9 8 4 1. Rozložte dvouciferná čísla na desítku a jednotky. 2. Příklady vypočítejte.

Přičítání k dvoucifernému číslu 1. 2. 12 + 5 = 17 17 - 5 = 12 12 + 3 = 15 15 - 3 = 12 5 + 12 = 17 17 - 12 = 5 3 + 12 = 15 15 - 12 = 3 13 + 5 = 18 - 4 = 18 18 - 5 = 13 14 14 + 4 = 18 3. 13 + 2 = 17 + 2 = 12 + 4 = 14 + 3 = 15 + 1 = 15 + 2 = 11 + 3 = 12 + 6 = 16 15 18 19 17 14 15 + 4 = 11 + 8 = 12 + 7 = 13 + 3 = 13 + 4 = 18 + 1 = 16 + 3 = 14 + 1 = 19 16 17 15 15 - 4 = 15 + 3 = 11 + 5 = 17 + 1 = 14 + 4 = 20 - 9 = 17 - 4 = 19 - 6 = 13 18 16 11 15 - 2 = 18 - 4 = 17 - 3 = 19 - 3 = 13 - 1 = 16 - 4 = 18 - 5 = 14 - 3 = 13 12 11 14 16 16 - 2 = 20 - 7 = 19 - 3 = 12 - 1 = 14 - 2 = 17 - 2 = 18 - 3 = 19 - 7 = 11 14 13 16 12 15 1. Zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné knoflíky v mřížce. (Čtvrtý příklad, tj. odčítání dvouciferného čísla, je zde uváděn pouze pro informaci.) 2. Znázorněte příklady sčítání (odčítání) v mřížce a zapište i příklad odčítání (sčítání) takto znázorněný. 3. Vypočítejte.

Rovnice 17 v 10 16 S 4 a 8 7 1. 10 + v = 16 16 - v = 10 s + 4 = 17 17 - s = 4 a - 7 = 8 8 + 7 = a v + 10 = 16 16 - 10 = v 4 + s = 17 17 - 4 = s a - 8 = 7 7 + 8 = a v = 6 16 - 10 = 6 17 - 4 = 13 a = 15 8 + 7 = 15 s = 13 m + 2 = 16 k - 9 = 9 13 - 3 = n 2. n 3 m 2 9 9 13 16 k Zapište rovnice znázorněné diagramy a vyřešte je. Rovnice znázorněte diagramy a vyřešte je. 13 - 3 = 10 16 - 2 = m 9 + 9 = k n = 10 16 - 2 = 14 9 + 9 = 18 m = 14 k = 18

Jana napsala a vypočítala 14 příkladů. Udělala 3 chyby. Aplikovaná úloha Jana napsala a vypočítala 14 příkladů. Udělala 3 chyby. Kolik příkladů vypočítala správně? Příklady Všechny...... Chyby......... Správně...... Přečtěte si úlohu. Najděte a opravte chyby v příkladech. Doplňte stručný záznam a úlohu vyřešte. 3 s + 3 = 14 s 14 14 14 - 3 = s 3 14 - 3 = 11 s s = 11 Jana vypočítala správně .......... příkladů. 11

Červených je 12. Modrých je o 3 více než červených. O n více 12 Červených je 12. Modrých je o 3 více než červených. Červených je 12. Je jich o 3 méně než modrých. Kolik je modrých kroužků? 3 12 Nakreslete o 3 modré kroužky více, než je červených kroužků. Vyznačte dvojice červený kroužek – modrý kroužek. Vypočítejte, kolik je modrých kroužků. 15 3 < 12 15 12 + 3 = 15 Modrých kroužků je 15.

Červených je 18. Modrých je o 2 méně než červených. O n méně 18 Červených je 18. Modrých je o 2 méně než červených. Kolik je modrých kroužků? Červených je 18. Je jich o 2 více než modrých. 2 < 2 16 16 Nakreslete o 2 modré kroužky méně, než je červených kroužků. Vyznačte dvojice červený kroužek – modrý kroužek. Vypočítejte, kolik je modrých kroužků.   16 18 - 2 = 16 Modrých kroužků je 16.

Červených kuliček je o 4 méně než modrých kuliček. O kolik více, méně 10 14 Červených je 10. Modrých je 14. O kolik méně je červených než modrých? O kolik více je modrých než červených? 10 14 - 10 = 4 4 Vyznačte dvojice červená kulička – modrá kulička. Vyznačte diagramem modré kuličky, které jsou ve dvojici s červenou kuličkou. Kolik jich je? Vyznačte diagramem modré kuličky, které nejsou ve dvojici. Kolik jich je? Kterých kuliček je více? O kolik?   14 10 > < 4 Červených kuliček je o 4 méně než modrých kuliček. 4 Modrých kuliček je o 4 více než červených kuliček.

Ukazujte na hrací dráze (řadě čísel) a doplňte tabulky. O n větší, menší r o 3 menší než r 7 5 3 4 10 15 17 9 8 13 19 6 o 3 větší než n n 1 2 11 20 14 12 16 18 Ukazujte na hrací dráze (řadě čísel) a doplňte tabulky. s o 1 větší než s Ukazujte na hrací dráze číslo v prvním řádku tabulky a číslo o 3 větší (o 3 menší, o 1 větší). Tabulky doplňte.

Rozklad čísla 10 1. 2. 10 = 7 + n 10 = 4 + v 10 = 9 + s 10 = 3 + r 0 + 10 10 = 7 + n 10 = 4 + v 10 = 9 + s 10 = 3 + r 10 - 7 = n 1 + 9 3 = n 2 + 8 3 + 7 10 - 4 = v 4 + 6 6 = v 5 + 5 6 + 4 10 - 9 = s 1.Vybarvujte červeně a modře kuličky na počítadle. Jinak na každém drátu. Na prvním drátu všechny kuličky vybarvěte modře. Zapište, jak jste vybarvili 10 kuliček v každé řadě. Rozložte číslo 10. 2. Vyřešte rovnice. 7 + 3 1 = s 8 + 2 9 + 1 10 - 3 = r 10 + 0 7 = r

Věra si koupila koláč za 4 Kč. Platila desetikorunou. Aplikovaná úloha (10 Kč) 10 = 5 + u 10 = 1 + a 10 = 6 + m 10 = 8 + p 10 = 2 + z 1. 10 - 5 = u 10 - 1 = a 10 - 6 = m 10 - 8 = p 10 - 2 = z 10 - 5 = 5 10 - 1 = 9 10 - 6 = 4 10 - 8 = 2 10 - 2 = 8 5 = u 9 = a 4 = a 8 = z 2 = p 10 Kč 4 Kč Věra si koupila koláč za 4 Kč. Platila desetikorunou. Kolik korun jí prodavačka vrátila ? 2. 1 Koláč ...... Kč. Zaplaceno ...... Kč. Vráceno ..... Kč. 4 v + 4 = 10 10 v = 10 - 4 v v = 6 Vyřešte rovnice. Přečtěte si úlohu, doplňte její stručný záznam a vyřešte ji. v 4 10 Prodavačka vrátila Věře ___ Kč. 6

Každé z dětí má na svačinu 10 Kč a každé si v automatu koupí Desetikoruna Každé z dětí má na svačinu 10 Kč a každé si v automatu koupí dvě věci. Co si mohou vybrat? Co si vybral Pavel ke koláči za 6 Kč? Jirka měl chuť na paštiku. Mohl si k ní koupit bagetu? 10 Kč 2 Kč 1 Kč 3 Kč 4 Kč 5 Kč 7 Kč Sýr 9 Kč Jogurt 6 Kč 8 Kč Paštika Sušenky Spojte čarami s desetikorunou vždy dvě věci, které si děti za desetikorunu mohly koupit.

Aplikovaná úloha (hodiny) Vyučování začíná v 8 hodin. V 10 hodin půjdou žáci 3. třídy na plavání. Kolik hodin se budou učit? Vyučování začíná v ___ hod. Plavání začíná v ____ hod. 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 Učení ___ hod. 1. 8 10 u 8 + u = 10 1. Úlohu znázorněte na řadě čísel a vyřešte ji. 2. Vypočítejte. u = 10 - 8 2 Žáci 3. třídy se budou učit ...... hodiny. u = 2 2. + 3 + 4 + 9 - 7 10 +10 + 2 - 5 8