Antonio Lucio Vivaldi 4.3.1678 Benátky – 28.7. 1741Vídeň.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Advertisements

Světoví hudební skladatelé
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
Hudební baroko ( století).
zpracovaný v rámci projektu
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
Rozčlenění hudebního vývoje
Romantismus v hudbě německých skladatelů
NEJVÝZNAMNĚJŠÍ PŘEDSTAVITELÉ HUDEBNÍHO BAROKA
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Povídání o Bachovi.
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
SVĚTOVÉ HUDEBNÍ BAROKO
ANTONÍN DVOŘÁK.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
HUDBA ČESKÉHO BAROKA.
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Wolfgang Amadeus Mozart
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
HUDBA V BAROKU.
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
Pozdní baroko Mgr. Jakub Tomala.
Vrcholná renesance I Mgr. Jakub Tomala.
Vrcholné baroko Mgr. Jakub Tomala.
Klasicismus Mgr. Jakub Tomala.
Rané baroko Mgr. Jakub Tomala.
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_08 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
ANTONIO VIVALDI.  Název školy: Základní škola Francova Lhota  Autor: Mgr. Lada Martinková  Název: VY_32_INOVACE_08_Antonio Vivaldi  Číslo projektu:
ANTONÍN DVOŘÁK. Antonín Dvořák (1841–1904) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_17_Antonín Dvořák.
6. částBAROKO ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3432 NázevGeorg Friedrich Händel Téma hodinyŽivot a dílo G. F.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_03
Dějiny hudby a její osobnosti
Dějiny evropské hudby BAROKO Skladatelé Evropa Čechy úkoly
Test k ověření znalostí z HV
ČESKÝ HUDEBNÍ KLASICISMUS
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Antonio Vivaldi AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Klasicismus
Fréderic Chopin Zelazowa Wola Paříž.
Hudební renesance v Čechách
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ročník
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Johann Sebastian Bach Eisenach – Lipsko
Baroko 17. a 18. století.
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Antonio Lucio Vivaldi 4.3.1678 Benátky – 28.7. 1741Vídeň

Mládí otec byl houslistou kapely v chrámu sv. Marka Připravil se na kněžskou dráhu a byl vysvěcen Působil jako houslista v Benátkách 1720 – 1723 – působil jako dvorní kapelník v Mantově byl dirigentem a učitelem houslové hry v dívčím útulku v Benátkách Komorní tvorba – převažují sonáty pro různé nástroje, několik sinfonií Početná i vokálně – instrumentální tvorba

Chrámová skladba – mše, žalmová zhudebnění kantátového typu Stabat mater, Magnificat Oratoria – Vítězící Judita Moteta Početná je jeho operní tvorba – napsal 40 oper Obrovský přínos v koncertní tvorbě Většina děl představuje špičkové hodnoty vrcholného baroka

Dílo Čtvero roční období – nejpopulárnější dílo, čtyři houslové koncerty zobrazující roční období v přírodě. Podařilo se mu hudebně vyjádřit specifické zvuky venkova – zpěv ptáků, štěkání psů, déšť, bouři Ke každému koncertu napsal báseň popisující scény ilustrované hudby

Použitá literatura Smolka,J. a kolektiv: Dějiny hudby. Brno, Togga, 2001. ISBN 80-902912-0-1