ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jedna chyba na ženě!! Když Bůh stvořil ženu, bylo to šestý den práce přesčas. Jeden anděl přišel a ptal se: “proč s ní ztrácíš tolik času?” A bůh odpověděl:
Advertisements

METODICKÝ LIST Tato prezentace je zaměřená na pravopis vlastních jmen.
Antoine de Saint-Exupéry MALÝ PRINC
Technika,tak jak ji vidím já…
Můj životopis aneb Proč do mně všichi stále kopou?
Citáty O LÁSCE.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Já vím.... Já vím... Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát. Ty jsi neřekl,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Jednou, až budou moje děti dost velké na to, aby pochopili, co motivuje jejich rodiče, řeknu jim: „Milovala jsem tě tolik, že jsem se tě vždy ptala kam.
Srdce z lásky darované.
Všem mým přátelům: JSEM VDĚČNÝ....
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1960_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Všichni jistě víte, že jsem měl nedávno zdravotní problémy. Můj lékař mi po řadě vyšetření teprve nedávno stanovil diagnózu: DPPVV.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Dialog o podstatě matematiky Kristýna Pítrová, 2.B
Antoine de Saint-Exupéry
VY_III/2_INOVACE_83_Jiří Žáček
ANTOINE DE SAINT-EXUPÉRY
Dopis od Boha.
Je zajímavé sledovat, jestli to pošleš zpět
Jessica COX.
Antoine de Saint-Exupéry (1900 – 1944)
Přátelství v literatuře
Naše třída od Třída Takhle jsme vypadali v první třídě!:o)Docela jsme zlobili.
Trocha poezie (Láska)……….(přátelství)..
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 2. poloviny 20
Nevěřící Tomáš sestaveno s využitím obrázků Henryho Martina Český text: kanan.cz Copyright © Henry Martin Used by Permission.
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
VY_III/2_INOVACE_93_Helena Zmatlíková
CIRKUS PŘEČTĚTE SI POZORNĚ POVÍDKU. Ráno na zelené louce za městem ještě nic nebylo. Rostla tam jen tráva, kterou nikdo nesekal. Když ale šel Jirka.
Eduard Petiška Český jazyk 6. ročník ZŠ
Eduard Petiška Český spisovatel.
Citáty z knihy Malý princ
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_12_INOVACE_02B_19_Úmluva o právech dítěte TEMA:Člověk.
Život Tvorba Malý princ Rozbor Ukázka Otázky Shrnutí.
Antoine de Saint-Exupéry Řekl: „pouhý rozum bez přispění srdce je bezcenný“ a taky: „ říše člověka je v jeho nitru“ Řekni své postřehy, souvislosti-jak.
Anotace Materiál je určen pro žáky 4. ročníku střední odborné školy a pro žáky nástavbového studia. Text zpracovává život a dílo francouzského spisovatele.
. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název školy: SPŠ a SOŠGS Most Předmět: ČJL Tematický okruh: Světová.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_15 Český jazyk a literatura – Příběh, který nikdy.
N ÁZEV ŠKOLY : ZŠ Š TĚTÍ, O STROVNÍ 300 A UTOR : M GR. N IKOLA G RBAVČICOVÁ N ÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.05_A NTOINE DE S AINT -E XUPÉRY N ÁZEV.
Nicolas Flamel. Možná jste o něm slyšeli, ale většina z vás zřejmě ne. Fanoušci Harryho Pottera jeho jméno zaslechli a pokud někdo z vás četl Alchymistu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_12_INOVACE_02A_21_Češi a Slováci za 2.světové války TEMA:Dějiny.
Všem mým přátelům: JSEM VDĚČNÝ....
Všem mým přátelům: JSEM VDĚČNÝ....
Malý princ (referát – český jazyk)
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
CÍSAŘOVY NOVÉ ŠATY (ŘEŠENÍ)
VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_18_8. ročník_Drogy
Kde jsou Athény?.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Čím chci být až vyrostu M. Krátká.
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.
Autor: Mgr. Irena Nádvorníková
Můj životopis aneb Proč do mně všichi stále kopou?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Základní škola, Hořice, Husova VY_12_INOVACE 1_24_Z POHÁDKY DO POHÁDKY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_16_ Vánoční prázdniny
Práva dítěte Výchova k občanství
Můj životopis aneb Proč do mně všichi stále kopou?
Můj životopis aneb Proč do mně všichi stále kopou?
Jedna chyba na ženě!! Když Bůh stvořil ženu, bylo to šestý den práce přesčas. Jeden anděl přišel a ptal se: “proč s ní ztrácíš tolik času?” A bůh odpověděl:
Jedna chyba na ženě!! Když Bůh stvořil ženu, bylo to šestý den práce přesčas. Jeden anděl přišel a ptal se: “proč s ní ztrácíš tolik času?” A bůh odpověděl:
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Jan Dvořák NÁZEV: VY_12_INOVACE_01A_13_Antoine de Saint-Exupéry – Malý princ TEMA: Světová literatura 20. století ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 20.7.2013

Antoine de Saint-Exupéry – Malý princ

Anotace: Materiál je určen pro 3. nebo 4. ročníky čtyřletého studijního programu gymnázia, případně pro 5. či 6. ročníky šestiletého studijního programu gymnázia. Součástí jsou základní informace o autorovi, primárně je však materiál zaměřen na rozvoj čtenářské gramotnosti. Studenti pracují s textem. Na základě jeho přečtení pak odpovídají na zadané otázky. Odpovědi lze zaznamenat na tabuli přímo do materiálu pomocí fixu či elektronického pera. Texty a úkoly lze využít i samostatně jako pracovní listy. Materiál je určen k interaktivní výuce

Antoine de Saint-Exupéry 29.6. 1900 – 31.7. 1944 Francouzský spisovatel, filozof, humanista a letec Studoval i ve Švýcarsku Neuspěl při zkouškách na námořní akademii, zapsal se na architekturu a v kavárnách Paříže se začal věnovat literatuře V roce 1921 nastoupil k letectvu Zážitky spojené s létáním mu byly inspirací v jeho tvorbě Kromě prozaických a filozofických děl se věnoval i reportážím Nejznámější díla: Země lidí, Citadela, Malý princ Zahynul při letu z Korsiky do Marseille Okolnosti jeho smrti jsou stále nevyjasněny

Malý princ – ukázka č. 1 Není pohádka jako pohádka, není princ jako princ. Tenhle je skutečně jen jeden - Malý princ Antoina de Saint-Exupéryho, jedno z nejslavnějších děl moderní světové literatury. Malý princ, kouzelná pohádková bytost, přichází na naši zemi ze vzdálených vesmírných světů, aby se kdesi v africké poušti setkal s autorem našeho příběhu a zjevil mu tajemství své podivuhodné životní pouti. Ale zjeví mu vlastně daleko víc: tajemství čistého srdce, dobra a krásy. Je to opravdu líbezná knížka, která vám bude jistě právě tak milá a blízká, jako byla všem čtenářským generacím, a k níž se budete i později rádi vracet. Otázka č.1 : Je příběh Malého prince pohádkou? Proč ano či ne? Čím by příběh mohl být?

Malý princ – ukázka č. 2 Hodně jsem tehdy přemýšlel o dobrodružstvích v džungli a také se mně podařilo nakreslit pastelkou první kresbu. Kresbu číslo 1. Vypadala takhle: Ukázal jsem své veledílo dospělým a ptal jsem se jich, nahání-li jim má kresba strach. Odpověděli mi: „Proč by klobouk naháněl strach?“ Otázka č. 2 : Co vidíš na obrázku? Jaký je rozdíl mezi vnímáním dětí a dospělých?

Malý princ – ukázka č. 3 Musel jsem si tedy vybrat jiné povolání a naučil jsem se řídit letadlo. Létal jsem tak trochu po celém světě. A pravda je, že mi zeměpis hodně posloužil. Dovedl jsem na první pohled rozeznat Čínu od Arizony. Je to velice užitečné, když člověk v noci zabloudí. A tak jsem se v životě setkal se spoustou vážných lidí. Žil jsem hodně s dospělými, poznal jsem je velice zblízka. Ale mé mínění o nich se valně nezměnilo. Když jsem mezi nimi potkal někoho, kdo se mi zdál trochu bystrý, ověřil jsem si na něm svou zkušenost s kresbou číslo 1, kterou mám stále schovanou. Chtěl jsem vědět, je-li opravdu chápavý. Ale vždycky mi odpověděl: „To je klobouk.“ Nepovídal jsem mu tedy ani o hroznýších, ani o pralesích, ani o hvězdách. Přizpůsobil jsem se mu. Mluvil jsem s ním o bridži, golfu, politice a o kravatách. A dospělý byl velice spokojen, že poznal tak rozumného člověka. Otázka č. 3: Najdi spojitost mezi životní zkušeností autora a textem. Otázka č. 4: Jaký je podle autora rozdíl mezi rozumem a bystrostí?

Malý princ – ukázka č. 4 Možná je ten člověk zbytečný. A přece je méně zbytečný než král, než domýšlivec, než byznysmen a než pijan. Jeho práce má alespoň smysl. Když rozsvítí svítilnu, jako by se zrodilo o hvězdu nebo o květinu víc. Když zhasne květinu, jako by květina nebo hvězda šly spát. Je to moc hezké zaměstnání. A opravdu užitečné, protože je hezké. Když přišel na planetu, pozdravil uctivě lampáře: „Dobrý den. Proč jsi právě zhasl svítilnu?“ „To je příkaz,“ odpověděl lampář. „Dobrý den.“ „Co to znamená příkaz?“ „No, to znamená, že musím zhasnout svítilnu. Dobrý večer.“ A zase ji rozsvítil. „Ale proč jsi ji právě rozžal?“ „To je příkaz,“ odpověděl lampář. Otázka č.5: Jak se chovali obyvatelé jiných planet? Čím se od nich odlišoval lampář?

Malý princ – ukázka č.5 A dnes je tomu jistě už šest let... Dosud nikdy jsem tu příhodu nikomu nevyprávěl. Kamarádi, když jsem se s nimi zase shledal, byli velice rádi, že mě vidí živého. Já jsem byl smutný, ale říkal jsem jim: „To je jen únava.“ Nyní jsem se už trochu utěšil. Totiž... ne docela. Ale vím dobře, že se vrátil na svou planetu, neboť za svítání jsem jeho tělo už nenašel. Nebylo tak těžké... Rád poslouchám za noci hvězdám. Je to jako pět set miliónů rolniček... Ale víte, něco tu není v pořádku. K náhubku, který jsem malému princi nakreslil, zapomněl jsem připojit řemínek. Nikdy ho asi nemohl beránkovi připnout. Říkávám si tedy: Copak se asi na jeho planetě přihodilo? Je možné, že beránek spásl květinu... Hned si však pomyslím: To jistě ne! Malý princ ji přece dává každou noc pod skleněný poklop a beránka si dobře hlídá... Otázka č. 6: Jak se ukázka liší od předchozích? Otázka č. 7: Staráte se o své květiny?

Citace a zdroje: DE SAINT-EXUPÉRY, Antoine. Malý princ. Praha: Albatros, 2005, ISBN 80-00-01462-9 http://cs.wikipedia.org/wiki/Antoine_de_Saint-Exup%C3%A9ry http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Antoine_de_Saint-Exup%C3%A9ry.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Mal%C3%BD_princ