Vzdělávací oblast: Člověk a příroda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jednoduché stroje Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková
Advertisements

Páka v praxi (v běžném životě)
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Březen 2012
Otáčivé účinky síly Páka a kladka VY_32_INOVACE_10 - PÁKA.
Těleso otáčivé kolem pevné osy - páka
Otáčivé účinky síly Páka.
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem pevná a volná.
Fyzika 7.ročník ZŠ Otáčivé účinky sil Creation IP&RK.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Fyzika Jednoduché stroje 1.
aneb Co nám ulehčí práci
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Otáčivé účinky síly – páka a její využití
Otáčivé účinky síly.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Elektronická učebnice - II
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Moment síly, momentová věta
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 3 Datum ověření ve výuce: Téma: Výživa půdy - kompost Tématický okruh: Půda Vzdělávací obor: Pěstitelství.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_15 Moment síly. Šablona číslo: VIII.Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:15 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Otáčivé účinky síly Tématický okruh: Účinky síly Vzdělávací obor:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F7 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Vzájemné silové působení Tématický okruh: Síla Vzdělávací obor: Fyzika.
Seminární práce z fyziky Práce na jednoduchých strojích-kladka,páka,šroub,nakloněná rovina.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO6 - 2 Datum ověření ve výuce: Téma: Cyklus přírody - kalendář Tématický okruh: Člověk v rytmu času Vzdělávací.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F6 - 8 Datum ověření ve výuce: Téma: Elektrování při vzájemném dotyku Tématický okruh: Elektrické vlastnosti.
J EDNODUCHÉ STROJE - PÁKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_19_ Otáčivé účinky síly Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Fyzika Jednoduché stroje 1.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Páka, Kladka pevná, volná, kladkostroj
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Otáčivé účinky síly PÁKA
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_1 Páka Šablona číslo: IX Sada číslo: 1
Moment síly součin síly a jejího ramene nazýváme moment síly, značíme písmenem M M = F . a, jednotkou je tedy N.m, newtonmetr např. síla, která má velikost.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
VY_32_INOVACE_27_Ucime_se_hodiny Matematika a její aplikace,
Páka Páka je jednoduchý stroj. Je to tyč, která je otočná kolem osy kolmé k tyči. Rozlišujeme páku jednozvratnou a dvojzvratnou. Jednozvratná páka má osu.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu: F7 - 17 Datum ověření ve výuce: 11. 1. 2011 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tématický okruh: Účinky síly Téma: Páka

ANOTACE Digitální výukový materiál PÁKA je kombinací výkladové hodiny a procvičování. Výklad je doplněn obrázky z učebnice a internetové obrázky. Do textu jsou vloženy příklady pro žáky. Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníků. Práce je určena na interaktivní tabuli SMART Notebook. Metodické pokyny jsou u každého cvičení.

Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice PÁKA Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice

ROVNOVÁŽNÁ POLOHA PÁKY F1 F2 MOMENT SÍLY M = F. a [N.m] F1. a1 = F2 . a2 O – osa otáčení a1, a2 – ramena F1, F2 - síla

PÁKA Je součást mnoha zařízení a strojů A) JEDNOZVRATNÁ B) DVOJZVRATNÁ Slouží ke zvedání těžkých břemen A) JEDNOZVRATNÁ B) DVOJZVRATNÁ

Síly působí na různých stranách páky, mají stejný směr Páka dvojzvratná Síly působí na různých stranách páky, mají stejný směr a1=0,6m a2=0,2 m O F1 = ? F2 . a2 _____ F2= 360 N F1 = a1 360 N . 0,2 m ____________ F1 = 0,6 m F1 = 120 N ========

UŽITÍ PÁKY

Nůžky O O O

Veslování O

Otvírání víka O

Síly působí na stejné straně páky, mají opačný směr Páka jednozvratná Síly působí na stejné straně páky, mají opačný směr a2 = 0,5 m O a1 = 2 m F1 = 100 N F2 = ? F1 . a1 _____ F2 = a2 100 N . 0,2 m ___________ F2 = 0,5m F2 = 400 N ========

Louskáček na ořechy O

Kolečko O

Páka a její otáčivý účinek na těleso PŘÍKLADY Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice

Páka V obrázku páky doplňte: F1 F2 a1 a2 50 N 25 N 0,4 m 0,8m

Dokreslete do obrázků sílu F tak, aby páka byla v rovnovážné poloze a doplňte chybějící údaje: F1=30N F1=20N F2=10N F2=20N a1=0,2m a1=0,4m a2=0,4m a2=0,6m

Komu se nejsnadněji nazvedne skříň a proč? Odpověď: PETR

Vypočtěte chybějící údaje: a2 = 0,5 m a1 = 2,5 m F1 = ? F2 = 2 000 N

Vypočtěte chybějící údaje: a2 = 3 m a1 = ? F2 = 150 N F1 = 300 N

Vypočtěte chybějící údaje: F1 = 100 N a1 = 4 m a2 = ? F2 = 400 N

Vypočtěte chybějící údaje: F1 = 18 N a1 = 2,4 m a2 = 0,6 m F2 = ?

ZDROJE Kolářová, R. a kol., Fyzika 7, Prometheus, 1998 Hajdúková, T., Gonzúrová, W., Sešit fyziky pro 7.r.ZŠ, GEOINTER s. r. o., http://www.koralky-smrzovka.cz/images/Fimo/250-1-detske_nuzky_s_dopomoci_modre.jpg http://www.techni-eshop.cz/shops/10311/images-goods/76714m.jpg http://www.brufus.cz/pic_zbozi/45600.jpg http://www.complete-coherence.com/wp-content/uploads/Rowing-photo.jpg http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSyYsGQToEe0n4ufpVMMb2LAZ1yy5O7B1eOwau9uPg7cw2X-AiUxtdqZbx8jg http://www.az-shop.cz/cms/fiskars/products/domaci-potreby/avanti/louskacek-na-orechy-fiskars-avanti.jpg www.office.microsoft.com http://i.idnes.cz/09/082/gal/BMA2d2fd3_horal2.jpg http://static.akcniceny.cz/foto/vyrobky/1097750/1097658.jpg