VY_32_INOVACE_09 09 Ze života včel autor: Mgr. Jana Kobylková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hmyz s proměnou dokonalou
Advertisements

Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s blanokřídlým hmyzem Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DVOUKŘÍDLÍ 1 pár blanitých křídel
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola,
Způsob života a dorozumívání včely medonosné
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
Hmyz v sadech a zahradách
Včela medonosná Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
VY_32_INOVACE_Př.5.05_Včela medonosná-prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VČELAŘSKÝ KROUŽEK MLÁDEŽE Chřibští včelaříci schůzka
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Včelařský kroužek při ZŠ a MŠ VŠETATY
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Organismy mírného pásu (střední Evropy)
2 páry křídel, samice má na zadečku kladélko ( žihadlo),
BLANOKŘÍDLÍ Anna Poláčková, 2.A.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Bezobratlí v sadech a zahradách
Volně žijící zvířata III bezobratlí
Včela Medonosná Kristýna Kavková 8. Ročník 2010 Přírodopis
ZVÍŘÁTKA DVORKU – VČELY
Pozorně si přečtěte text
ČLENOVCI HMYZ.
Bezobratlí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_196.
Včela medonosná Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
Včela medonosná Apis mellifera L.
VČELA MEDONOSNÁ.
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Život na louce – Včely TÝDEN U PŘEDŠKOLÁKŮ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s běžnými druhy hmyzu, vyskytujícími.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
VY_32_INOVACE_09_VČELA_ život, význam včely AUTOR: Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ.
VY_32_INOVACE_09_Přírodověda_ 4.ročník_ 17_Včela medonosná Autor : Jiří Martínek, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : listopad 2011.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_17_03C_Blankřídlí hmyz Téma: Bezobratlí.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Včela medonosná Prvouka, 2. třída.
Anotace – Včely   Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, schopnosti shrnout důležité.
Včela medonosná Vytvořil: Jiří Burda
ŽIVOT VČEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
VČELA MEDONOSNÁ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
05 Květiny a stromy na jaře
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
SOCIÁLNÍ HMYZ 8. února 2014 VY_52_INOVACE_210227
Zvířata v lese – mravenec lesní
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Č. DUMu VY_32_INOVACE_02_13_Zvířata
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Včely Jan Bureš.
Vypracovala: Beáta Tupá
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Ing. Iva Hlásková Číslo
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Není včela jako včela. V červnu prvňáčci ze školní družiny navštívili ve Východočeském muzeu výstavu Včely za všech ú(h)lů. Dozvěděli se množství informací.
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Hmyz s proměnou dokonalou
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_09 09 Ze života včel autor: Mgr. Jana Kobylková identifikace: B3 - 09 třída: 2. předmět: Prvouka anotace: Seznámení žáků se životem včel. Žáci si osvojí základní informace o včelách, uvědomí si jejich význam a užitečnost. Na závěr si získané informace společně zopakují.

Včela medonosná Včely žijí v úlech. V nich přečkávají celou zimu. Na jaře vylétají a sbírají z květů nektar a pyl.

Včelstvo V jednom včelstvu žije několik tisíc včel - včely dělnice ( těch je nejvíce ) trubci a jedna matka - královna

Matka - královna Včely dělnice Včela - matka je ze všech největší a má za úkol klást vajíčka. Po celý její život se o ni starají dělnice, které ji také krmí mateří kašičkou a ochraňují ji. Včely dělnice Včely dělnice mají mnoho práce - shánějí potravu, vodu, nektar, pyl, krmí larvy, zpracovávají nasbíraný nektar a vyrábí z něj med, pečují o pořádek v úlu, atd…

Jak vypadá včela? křídla – 2 páry hruď hlava zadeček tykadla sosáček žihadlo s jedovým váčkem tykadla čichové a hmatové buňky sosáček nohy - 3 páry na 3.páru tzv.košíčky,do kterých sbírá pyl

Pozor, i malá včelka se umí bránit! Včela má velkou zbraň – žihadlo. Tím bodne nepřítele v případě ohrožení. Avšak, když ho použije, zemře. Ale i mezi hmyzem má nepřátele: Třeba sršně nebo některé vosy. Číhají na včely před úlem, polapí je a sní nebo použijí jako krmivo pro své larvy.

Včelaři O včelstva a úly se starají včelaři. Když uletí včelí roj, vrátí ho včelaři do úlu. O včelstva a úly se starají včelaři. Dodávají včelám potravu (cukerný roztok), kontrolují jejich zdraví, popřípadě zajistí jejich léčbu, protože i včely mohou velmi vážně onemocnět. Včelaři stáčí do sklenic med, který včely vytvořily a uložily do medových pláství.

Čím je včela užitečná? Opylování květů - včelám se na těle zachycuje pyl, který přenáší na jiný květ a tím jej opylují. Bez opylování by nikdy nevyrostl žádný plod. Med – včely sají z květů nektar a v úlu z něj vytváří med. Další včelí výrobky: včelí vosk, propolis

Co jsme si zapamatovali? V úlu. Kde přezimují včely? Jedna. Kolik je ve včelstvu královen? Co sbírají včely z květů? Nektar a pyl. Čím se včela brání před nepřítelem? Žihadlem. Čím je včela užitečná? Vytváří med a opylovává květy.

Citace: použité ilustrace: galerie Microsoft PowerPoint