SZŠ a VOŠZ Zlín Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘEDŠKOLNÍ VĚK od 3 do 6/7 let
Advertisements

Kojenecké období.
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK 6/7 – 11/12 vývojová psychologie.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
PŘEDŠKOLNÍ VĚK od 3 do 6/7 let
Školní zralost PhDr. Pavel Beňo Tel n
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Mladší školní období.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
PŘEDŠKOLNÍ VĚK.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
SZŠ a VOŠZ Zlín Vývoj dětské hry Zdravotnický asistent, druhý ročník
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník Multikultura stáří Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová Vytvořeno: jaro 2012.
Mladší dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
Střední dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Nedbalová MartinaDubová KateřinaNedbalová MartinaDubová Kateřina.
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
A DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU ANEB PŘÍPRAVA DO ŠKOLY
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
ŠKOLNÍ ZRALOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA Mgr. Marie Mikulcová.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Motorické schopnosti.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Druhy změn ve vývoji.  Během života nastává mnoho životních změn změn  Změny můžeme rozdělit do čtyř základních skupin základních skupin  Tyto změny.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
Metodické materiály a pomůcky
PŮLENÉ OBRÁZKY DOKRESLOVÁNÍ, BARVY.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
ZAHÁJENÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Vývoj člověka Ontogeneze.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Mladší školní věk.
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Ochrana životního prostředí
MOŽNOSTI PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

SZŠ a VOŠZ Zlín Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová Zdravotnický asistent, druhý ročník Předškolní věk Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová Vytvořeno: jaro 2012

Druh učebního materiálu Název sady  Předškolní věk Tematická oblast  Psychologie Anotace Výukový materiál pomáhá žákům chápat problematiku tohoto vývojového stádia   Očekávaný výstup  Žáci pochopí specifika daného vývojového stádia Autor  Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová  Druh učebního materiálu  Prezentace, pracovní list Cílová skupina  Žáci od 16 – 17let  Stupeň a typ vzdělávání   Střední odborné Vytvořeno  Jaro 2012 ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Předškolní věk Do 6 let života dítěte Změna tělesných rozměrů Změna duševních rozměrů První kolektiv (školka) ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Tělesné změny Nárůst výšky (90 – 120 cm) Nárůst váhy (15 – 25 kg) Přibývá svalová hmota Ohrožena páteř (batůžky, špatné sezení) Začínající výměna dětského chrupu za trvalý ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Psychické změny První období vzdoru Časté otázky PROČ? JAK?... Začíná další stupeň socializace v kolektivu vrstevníků Dítě se samo obléká, stravuje a provádí hygienu Popisuje svět pomocí kreslených obrázků ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Rozvoj schopností U dítěte se zlepšují základní 4 psychologické aspekty Myšlení Představa Paměť Řeč ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Myšlení Názorné Ovlivněné aktuálním děním Sleduje a zkoumá vztahy, přemýšlí nad jejich souvislostmi Zajímá se o okolní věci, snaží se zjistit, jak všechno funguje ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Představa Předškolní věk = období fantazie Dítě si vymýšlí, oživuje neživé věci Časem se nezabývá, žije přítomností Časová období (hodiny, týdny) se dítěti zdají delší než dospělému ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Paměť Dítě si začíná pamatovat první básničky, písničky, říkanky, atd. Rozeznává barvy a jejich odstíny Zvětšuje si slovní zásobu Dítě má spíše krátkodobou paměť Dlouho si pamatuje špatné zážitky nebo věci, kterých se bojí Příchodem do školy se paměť neustále zlepšuje ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Řeč Před příchodem do školy se již dítě dokáže samo vyjádřit i pomocí rozvinutých vět Řeč se formuje nejlépe pomocí různých her, říkanek, písniček a komunikací s rodiči Slovní zásoba se neustále zvětšuje, dítě je schopno převyprávět např. pohádku svými slovy ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Hra Pro dítě dominantní činnost Učí se novým věcem a slovům Zlepšuje se hrubá i jemná motorika Dítě se učí pravidlům a denní rutině pomocí her (rodičovská asistence minimální) Hraní v kolektivu dává dítěti základ do života v mezilidských vztazích (komunikace, respektování,…) ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Psychosociální vývoj Vznikají nové sociální role Osvojení nových norem v chování Vznik rodinných vzorů (přebírá chování rodičů v pozdějším věku) Názory druhých přijímá nekriticky Slovo rodičů nebo učitelů je „svaté“ ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Duševní vývoj Zvídavost vede k diferencovanějšímu vnímání Sdělování zážitků se projevuje v řeči Soustředění ukazuje na kvalitu pozornosti Učení dává tušit o schopnostech paměti Bystrost chápání ukazuje na způsob myšlení ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Hrubá motorika lepší koordinace pohybů, jízda na kole, lyžích, bruslích dítě dokáže jít rovně vydrží stát 1s na jedné noze v 5 letech se odrazí a skočí ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Jemná motorika vystříhává obrázky modeluje, kreslí i štětcem skládá puzzle dovede si zavázat tkaničky 6leté dítě –  kresba by měla odpovídat požadavkům pro vstup do školy ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Mateřská školka Díky školce se omezuje absolutní vázanost k rodině Dítě má své oblíbené kamarády Přicházejí první povinnosti Adaptace před příchodem do školy ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Kritéria školní zralosti Při pedagogicko- psychologickém vyšetření splní dítě tyto předpoklady: obstojně nakreslí lidskou postavu (hodnocení je odstupňované ale postava musí mít hlavu, trup, končetiny) obkreslí různé tvary podle předlohy-  □ ♥ ○ obkreslí podle předlohy různé znaky- body na hracích kostkách, čtyřlístek, napodobeniny psacích písmen prokáže schopnost soustředění při jednoduché ukázce prokáže orientační a rozlišovací schopnosti: orientace v sociálním prostředí- zná své jméno a příjmení, adresu bydliště a určí nějaký obchod, kde se kupují určité věci denní potřeby orientace v přírodě- umí vyjmenovat několik zvířat, která žijí v lese, co má rostlina v zemi, co nám dává kráva… orientace v čase- ví co následuje po dni, co trvá déle, zda týden nebo měsíc, kdy padá sníh orientace v prostoru- určí, kde je nahoře, dole, vpředu, vzadu, vpravo, vlevo orientace v první desítce čísel (ví kolik má prstů na jedné ruce, kolik členů má jeho rodina, spočítá 5-6 předmětů) rozliší a pojmenuje základní barvy- červenou, zelenou, žlutou, modrou. . . prokáže reprodukční schopnost- zopakuje větu o 6-8 slovech, čtyřmístná nebo pětimístná čísla prokáže řečové předpoklady, výslovnost (sláma, střecha, ryba, dřevo, kočička, tužka, žebřík, vlaštovka, lavice) ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Zdroje http://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page http://cs.wikipedia.org/w/index.php?search=p%C5%99ed%C5%A1koln%C3%AD+v%C4%9Bk&title=Speci%C3%A1ln%C3%AD%3AHled%C3%A1n%C3%AD ZA, 2. ročník / Předškolní věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová