Východiska pro rozvoj kreativity

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

NIPOS TANEČNÍ A POHYBOVÁ VÝCHOVA z pohledu Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu 1) výzkum 2) vzdělávání 3) příklady.
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
AJ HROU ZAČÁTEČNÍK AJ HROU MÍRNĚ POKROČILÝ AJ HROU POKROČILÝ.
Your name your caption here NTTP 2010 Mozkové hemisféry Logika Detaily Fakta Pravidla Slova, jazyk Matematika Současnost Budoucnost Bezpečí Realita Pocity.
„Test“ schopnosti imaginace
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Herní systémy Zásadní způsoby vedení hry celého družstva v útoku a v obraně, s předem vymezenými úkoly jednotlivcům, skupinám hráčů i celému družstvu po.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
ArtParty uvádí. CM (Community Music ltd.) je nezisková organizace zaměřená na moderní hudbu. Sídlí v Londýně a úspěšně působí již od roku Cílem.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
a rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání
Problém - sporná, nerozřešená otázka nebo nesnadný úkol - překážka Řešení problémů.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
DĚTI S NADÁNÍM. NADÁNÍ  pohybové (sportovní, taneční),  umělecké (hudební, výtvarné, literárně-dramatické),  praktické (manuální, sociální),  intelektové.
Prezentace 5 lekcÍ MUZIKOTERAPIE Mgr. Bc. Svatava Drlíčková
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady.
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NEMOCI A IMUNITA Ema Volešová.
Mgr. Vendula Babou č ková. ORGANIZA Č NÍ FORMA „ vn ě jší uspo ř ádání organiza č ních a didaktických podmínek vyu č ování, v nich ž se realizuje výchovn.
Průřezová témata klíčových kompetencí
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
PROCVIČENÍ MOZKOVÝCH HEMISFÉR, IMPROVIZACE Prezentační techniky
MYŠLENKOVÉ MAPY ÚVOD A PRÁCE S NIMI MODUL KURZU PRÁCE S INFORMACEMI
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
ARTETERAPIE.
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Vedení týmů a týmová práce
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
DOMINANCE PRAVÉ A LEVÉ HEMISFÉRY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Hemisféry, myšlení.  Navazující prezentace vysvětlující jenotlivé časti mozku  Prezentace objasňuje pojmy k části koncového mozku  Po objasnění látky.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 30. a 40. léta 20. století TEST.
Algoritmizace a programování Algoritmy 5 – Myšlenkové mapy.
Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Cvičení s obručí.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Hudba: Floyd Cramer – Unchained melody Nepřítel zabírá v naší hlavě víc místa, než přítel v našem srdci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Velká didaktika J. A. Komenský 2.část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Nadání a inteligence Mgr. Michal Vičar.
Inteligence,tvořivost, paměť
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Tvořivé řešení problémů Pavla Kotyzová
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Svět hudby Hudební nástroje.
Tvořivost.
Prostorová orientace, počítání
4.ROČNÍK PŘEDMĚTY, KTERÉ SE VYUČUJÍ VE 4.ROČNÍKU, JSOU ROZDÍLNÉ OD 1. – 3. ROČNÍKU JEJICH NÁZVY JSOU – ČESKÝ JAZYK MATEMATIKA VÝPOČETNÍ TECH-
Studenti, vítejte! Jméno učitele.
Vítejte milí žáci/studenti!
Transkript prezentace:

Východiska pro rozvoj kreativity Kreativita je stejně důležitá jako gramotnost. Kreativitě věkem nedorůstáme, ale my kreativitě odrůstáme. Vzdělávání nás postupně zbavuje kreativity.

Když nejsme připraveni chybovat, nikdy nepřijdeme s ničím originálním. „Všechny děti jsou rozenými umělci. Problém je zůstat umělcem v průběhu dospívání“.

Humanitní předměty, přírodovědné předměty Hierarchie předmětů Matematika, jazyky Humanitní předměty, přírodovědné předměty Umění výtvarná výchova a hudební výchova drama a tanec

„Nech hudbu být, stejně nebudeš hudebníkem“ Jak čas běží, začínáme děti vzdělávat od pasu nahoru. Začátek je v 19. století v důsledku industrializace

Co víme o inteligenci? Je rozmanitá O světe přemýšlíme tak, jak ho prožíváme Je dynamická Souhra různých disciplín a jejich odlišných pohledů na věc Je rozdílná

Budoucnost????????? Rozvoj tvůrčích schopností Vzdělání celé bytosti Zbavování frustrace z neznalosti postupů

Co se vám vybaví, když slyšíte slovo Kreativita ? Jak žije kreativita ve mně? Jak s ní pracuji ve třídě? Jaké jsou největší bariéry kreativity?

Bariéry Omezující nastavení mysli („Já nejsem kreativní.“) Hledání jediné správné odpovědi Přílišné spoléhání na rozum a logiku Přílišné dodržování pravidel a držení se známého Strach z nového a neznámého Strach z chyb Strach z neúspěchu, ze selhání Strach z odmítnutí, z nepřijetí

Kreativita - schopnost přicházet s originálními nápady, které mají hodnotu

Techniky a postupy pro rozvoj kreativity Tělo Prokrvení mozku Nové pohybové dovednosti Pohyb Masáže Relaxace Archimédes Mozková gymnastika brainstormig

Denní snění Einstein Kreslení Trénink mozku, který propojuje obě hemisféry Myšlenkové mapy

Otázky – otázky – otázky Techniky rozvíjející paměť Příběh

Lepší blázen s nápady než hlupák bez fantazie.