Vzdělávací akce s názvem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Význam organické hmoty v půdě
Advertisements

1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Ekonomické nástroje v kontextu Rio+20
Půdy:.
GIS V PRAXI ZEMĚDĚLSKÉHO PODNIKU
Evelina Wajtrova REFERÁT listopad 2012
Mimoprodukční funkce lesa
Vliv klimatické změny na půdní degradaci (návrh adaptačních opatření)
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
Aktuální stav problematiky ÚSES a možné hospodářské využití prvků ÚSES - multifunkční ÚSES v zemědělské krajině - zdroj obecné diverzity.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Komunální odpadní vody a kaly
Nitrátová směrnice v LPIS
Humus Odumřelé org.l. v různém stupni rozkladu a resyntézy, jejichž část je vázána na minerální podíl.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Význam strategie EU pro Podunají v klíčových oblastech ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Eva Kubešová Odbor Evropské unie a politiky životního prostředí 21. října 2011.
Degradace půd vlivem zemědělství
Krajina a životní prostředí
23. září 2009, Ústí nad Labem, Odborný seminář 1 Vysoké učení technické v Brně Fakulta stavební Ústav vodního hospodářství krajiny Doc. Ing. Miroslav DUMBROVSKÝ,
Ovlivňuje vodní režim krajiny Zásoba nezbytných látek Má vliv na zdraví člověka, půdní organismy mohou zvyšovat imunitu.
PEDOSFÉRA.
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Rekultivace skládek Kruh: 205. Rekultivací skládky rozumíme činnost směřující k vytvoření podmínek, za nichž je možno území skládky následně využít v.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm Ing. Jolana Juřicová Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Půdní typ Půdní typ je přírodní útvar, jehož vnitřní i vnější uspořádání je výsledkem působení půdotvorných činitelů na matečnou horninu.
1 Společnost vědeckotechnických parků ČR Projekt SPINNET Selen ve výživě hospodářských zvířat Pavlína Doleželová Praha, Celostátní konference.
Česká republika: podnebí, půdy, ochrana životního prostředí
PŮDOZNALSTVÍ.
VÝCHOVA SPOTŘEBITELE EKOLOGICKY ŠETRNÉ POTRAVINY.
Opakování: Co je to SWOT analýza? Z jakých prvků se skládá SWOT analýzy? Co je to krajinný prvek?
Naše půda ZŠ Sokolovská 1 Svitavy.
Příprava opatření proti „klientskému systému“ 9. října 2006 Lenka Myslíková odbor bezpečnostní politiky Ministerstvo vnitra.
Metody geografického výzkumu Fyzicko-geografická část Pedogeografie a pedologie Lukáš Dolák.
Čerpání finančních prostředků z PRV PRV v období operace Pozemkové úpravy – 3,5 mld. Kč - kontinuální příjem žádostí 1 výzva příjem žádostí.
Organická hmota v půdě Rozdělení půdní organické hmoty (podle stupně přeměny) Humusotvorný materiál Meziprodukty rozkladu a syntézy (nespecifické látky)
Půda (pedologie) Půda tvoří nejsvrchnější vrstvu zemské kůry, je prostoupená vodou,vzduchem a organismy, vzniká v procesu pedogeneze pod vlivem vnějších.
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.
Organická hmota v půdě Soubor všech odumřelých organických látek rostlinného i živočišného původu Odumřelá organická hmota v různém stupni rozkladu a resyntézy,
HYDROOSEV A PROTIPRAŠNÁ OPATŘENÍ
Průmyslové kompostování: dostupné technologie a jejich vlastnosti
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
PEDOSFÉRA Přírodopis 9. třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Lubica Pospíšilová, CSc.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
Pokusy – neživá příroda
(podle stupně přeměny)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NOVÉ METODY STUDIA HUMUSOVÝCH LÁTEK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
PŘEDNÁŠKY O PŮDĚ Zdeněk Máčka
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
MendelAgro-Fórum workshop – setkání s agronomy
PŘEDNÁŠKY O PŮDĚ Zdeněk Máčka
Jak zlepšit – jak změnit – lze vytvořit půdu „novou“?
Vzdělávací akce s názvem
Vzdělávací akce s názvem
Vzdělávací akce s názvem
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Pedosféra = půda na Zemi
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
Půdy.
Transkript prezentace:

Vzdělávací akce s názvem Organická hmota a její význam pro stabilizaci půdního prostředí pro předcházení erozi půdy Reg.č. 16/002/01110/520/000072 Realizovaná v rámci Programu rozvoje venkova ČR na období 2014–2020 Kdy: Dne 24. 2. 2017, od 9:00 do 16:00 hod. Kde: Restaurace u Parku, Havlíčkova 235, Klatovy 339 01 (k.u. Klatovy)

VLIV ZAPRAVENÍ ORGANICKÉ HMOTY NA PŮDNÍ VLASTNOSTI A SNÍŽENÍ VODNÍ EROZE (Praktické výsledky výzkumu)

Ochrana zemědělské půdy proti erozi hodnoty na základě nutných opatření

Příklad půdní eroze http://ucebnice2.enviregion.cz/

CÍL

CÍL

Retence vody v ornici po aplikaci kompostu – ORBA (Kovaříček a kol

Retence vody v ornici po aplikaci kompostu – MINIMALIZACE (Kovaříček a kol. 2015)

Výsledky

Výsledky

Objekt studia

Metodika pokusu

Metodika

Metodika

Fyzikální vlastnosti půdy

Zastoupení strukturních elementů

Obsah humusu

Frakční složení humusu

Kvalita HL

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST