Pedie Co mají společné?
Příčiny defektů 1. Prénatální 2. Perinatální 3. Postnatální 4. V pozdějším věku následkem nemoci úrazu Jaké jsou rozdíly ve vnímání defektu?
Cíl Maximální rozvoj jedince Dosažení vzdělání, které odpovídá jeho schopnostem a zájmu Pracovní začlenění Plnohodnotný život
Prostředky Prevence defektu a defektivity Těhotenství, informovanost, matky, obou rodičů, společnosti Porod Poporodní péče Ranná péče, podpora rodin Předškolní vzdělávání
Prostředky maximálního rozvoje Školní vzdělávání Inkluzivní vzdělávání nebo speciální vzdělávání podle přání rodičů a dítěte Individuální vzdělávací plány Asistent pedagoga Osobní asistent Speciálně pedagogická centra (pro mentálně retardované, pro děti s vadami řeči, sluchu, zraku, pro děti s poruchami chování) Pedagogicko-psychologické poradny pro děti se specifickými poruchami učení
Prostředky plnohodnotného života Středoškolské vzdělávání – inkluzivní, speciální Vysokoškolské vzdělávání – Centra pro podporu studentů se speciálními vzdělávacími potřebami VŠ – podpora při přijímacích zkouškách, v průběhu studia, při státních závěrečných zkouškách Pracovní začlenění Chráněné bydlení
Sociální podpora Podpora rodin s handicapovaným dítěte Příspěvky na pomůcky (lupy, sluchadla, vozíky) Osobní asistent Dávky pro osoby se ZPS