ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Urči, o kterou rostlinu se jedná
Rostliny a živočichové
Rostliny 1.třída.
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Třídění rostlin - stonek
Stavba rostlinného těla
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Listy, květy a plody rostlin
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
VY_52_INOVACE_PRV.3.29_Živá příroda _ dřeviny_pracovní list
Rostlinné orgány - stonek
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_168.
Krytosemenné rostliny
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Podzemní a nadzemní části rostlin.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
ROSTLINY.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STONEK ROSTLINY.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rostliny Prvouka – 3. ročník
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
HOUBY (výklad) VY_32_INOVACE_06-46 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
STROM, KEŘ, BYLINA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Živá příroda.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Stonek.
Stonek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad) Ročník:  3. Vzdělávací oblast:  Člověk a jeho svět Vzdělávací obor:  Živá příroda Tematický okruh:  Rostliny Téma:  Rostliny - části kvetoucích rostlin Jméno autora:  Mgr. Zdeňka Halamová Vytvořeno dne:  8.3.20011 Metodický popis, (anotace): Podpora výkladové hodiny (části kvetoucích rostlin). VY_32_INOVACE_06-43

ZÁKLADNÍ ČÁSTI květ list nadzemní část plod stonek podzemní část kořen

KOŘENY podzemní část rostlin upevňují rostlinu v půdě z půdy přijímají vodu s rozpuštěnými živinami mají různý tvar i velikost: Mrkev má hlavní kořen s postranními kořínky. Obilí má svazčitý kořen. Strom má rozvětvený kořen.

STONEK nadzemní část rostliny vyrůstají na něm listy a květy (plody) přivádí vodu a živiny z kořenů typy stonků: stonek dřevnatý – dřeviny (stromy a keře) stonek dužnatý - byliny

Dřeviny Stromy – stonek se rozvětvuje z kmene nad zemí Keře – stonek se rozvětvuje hned u země koruna kmen kořeny

LODYHA (stonek s listy) Byliny dužnatý (nedřevnatý) stonek odlišnosti ve stavbě stonků: smetanka lékařská jitrocel mateřídouška kopretina žito ječmen STVOL (stonek bez listů) LODYHA (stonek s listy) STÉBLO (stonek většinou dutý s kolénky)

LISTY u dřevin vyrůstají z větví u bylin vyrůstají ze stonku zachycují hodně světla potřebného pro výživu celé rostliny listy jehličnatých stromů nazýváme jehlice listy obsahují zelené barvivo (zeleň listovou) většina listů má dvě části: listy mohou být: jednoduché (čepel je jeden list) složené (čepel má několik listů) řapík čepel

KVĚTY okrasa rostliny liší se barvou, tvarem i vůní slouží k rozmnožování rostlin mají část samčí a část samičí po opylení hmyzem se z květu vyvine plod tyčinka (samčí část květu) pestík (samičí část květu) korunní lístek kalich

PLODY vyvinou se z opylených květů obsahují semena vývoj nové rostliny: plod jírovce (kaštan) klíčící semeno (kaštan) zakořeněné semeno květ jírovce

Plody dužnaté a suché Plody dužnaté: Plody suché: Obsahují pecku nebo jádra, která jsou obalena dužninou Plody ovocných stromů a keřů Plody suché: Nemají dužninu

POUŽITÁ LITERATURA ŠTIKOVÁ, Věra. PRVOUKA 3 : UČEBNICE PRO 3.ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY. Brno : Nová škola, 2006. 75 s. ISBN 80-7289-044-1. MÜHLHAUSEROVÁ, Hana; SVOBODOVÁ, Jaromíra. PRVOUKA 2 : Učebnice pro 2. ročník základní školy. Brno : Nová škola, 2003. 63 s. ISBN 80-7289-034-4.