generativní rostlinné orgány

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Digitalizace výuky Příjemce
Generativní orgány rostlin
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Plod Bohumil Bareš.
Obecná botanika Semena a plody.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Plod (fructus).
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
Morfologie rostlin – plod
Plody.
PLODY.
SEMENA A PLODY.
Rozmnožování rostlin, plody
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Výukový materiál opakování čeledí rostlin - piškvorky Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / BOTANIKA.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
P LODY SUCHÉ Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola.
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_19_15B_Plody Téma: Přírodopis pro 7. ročník.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Člověk a příroda Autor: Mgr. Romana Martináková HLEDEJ TÉMA!!! VYLUŠTI ČTYŘSMĚRKU A ZJIŠTÍŠ „OČ TU JDE“! X O.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE POV Název DUMuPOV K.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
AUTOR: Lenka Hrnčířová
OVOCE a jeho plody.
autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA_OVOCE
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
VY_32_INOVACE_04-52 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Sady a ovocné zahrady.
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Člověk a jeho svět, 2. ročník
Krytosemenné rostliny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
VY_32_INOVACE_PŘBOT.20 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Ovoce našich zahrádek VY_32_INOVACE_04_03
VY_32_INOVACE_32_ Prvouka 3.ročník Pícniny, olejniny, textilní plodiny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_07_ Ovoce
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_103_ Plody dužnaté
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_TRIDENI_OVOCE Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Užitkové rostliny Opakování učiva Foto archiv autorky.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_04-48 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Období: září – prosinec 2011
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Růžovité 2 - čeleď pojmenovaná po královně květin - růži 1.
Krytosemenné rostliny
Transkript prezentace:

generativní rostlinné orgány Plody a semena generativní rostlinné orgány

Plody a semena přeměnou semeníku vzniká plod v plodu uložen různý počet semen funkce plodu semena ochrana výživa rozšiřování plody vznikají: jen u krytosemenných rostl. přeměnou pestíku

Plody dužnaté oplodí je 3-vrstevné typy: vnější tenká vrstva střední dužnatá vnitřní blanitá nebo ztvrdlá typy: bobule peckovice malvice

Plody dužnaté Obr. 2.: Peckovice – třešeň Obr. 1.: Bobule – rajče Obr. 3.: Malvice – hruška

Plody suché oplodí je tvrdé – kožovité nebo dřevnaté dělí se na: pukavé nepukavé pukavé – po dozrání se otevírají a semena se uvolňují lusk měchýřek tobolka šešule tvrdka

Plody suché pukavé Obr. 4.: Lusk – hrách setý Obr. 7.: Šešule – řepka olejka Obr. 5.: Měchýřek – blatouch bahenní Obr. 8.: Tvrdka – hluchavka bílá Obr. 6.: Tobolka – mák setý

nepukavé – po dozrání se uvolňují z rostlin vcelku, mají jen 1 semeno nažka oříšek obilka

Plody suché nepukavé Obr. 9.: Nažka – slunečnice roční Obr. 11.: Obilka – pšenice setá Obr. 10.: Oříšek – líska obecná

květenství se přemění v plodenství – hrozen vinné révy z 1 květu vznikne více plodů = souplodí Obr. 12.: Plodenství – vinná réva Obr. 13.: Souplodí peckoviček – maliník Obr. 14.: Souplodí nažek – jahodník

Rozšiřování plodů a semen větrem chmýr – pampeliška křídla – nažky javorů nízká hmotnost semen přichycení na tělo živočichů háčky přes TS živočichů člověkem

Význam plodů konzumace – ovoce, zelenina zdroj oleje – olivový, řepkový textilní průmysl – bavlník výroba nápojů – kávovník, kakaovník, chmel

Roztřiď plody do skupin: spoj čarou SUCHÉ NEPUKAVÉ DUŽNATÉ SUCHÉ PUKAVÉ

Zapiš název plodu malvice, oříšek, měchýřek, tobolka, bobule peckovice, šešule, nažka, lusk, tvrdka Zapiš název plodu

Doplň přeměnou …………………. vzniká plod v plodu jsou uložena …………………. semeníku semena krytosemenných bobule, peckovice, malvice suché pukavé plodenství souplodí přeměnou …………………. vzniká plod v plodu jsou uložena …………………. plody vznikají jen u …………………. rostlin mezi dužnaté plody se řadí …………………., …………………., …………………. tobolka, lusk a tvrdka patří mezi ………………….…………… plody přeměnou květenství vznikne …………………. z 1 květu vznikne více plodů = ………………….