Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_52_INOVACE_31_2_PIŠKVORKY - OPAKOVÁNÍ ČELEDÍ ROSTLIN Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / BOTANIKA Druh učebního materiálu: PREZENTACE– testování znalostí Metodický list: ne Anotace: Pomocí zábavné hry PIŠKVORKY zopakování znalostí z čeledí rostlin. Hra: žáky rozdělte na dvě skupiny, jedna skupina má červené křížky a druhá modrá kolečka. Žák si vybere políčko, kliknutím na něj se otevře otázka, kliknutím na odpověď se zobrazí odpověď, kliknutím na šipku vpravo dole se vrátíte na hrací pole, kde se zobrazí červený křížek, pokud otázku vědělo modré družstvo, klikněte ještě jednou na políčko a objeví se modré kolečko. Pokud nevěděl otázku nikdo, klikněte ještě jednou a políčko zmizí. Vítězí družstvo, které nahraje nejvíce piškvorek (tři až pět políček vedle sebe, nebo úhlopříčně). Ověřeno ve třídě: 7.C Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 PIŠKVORKY X A1 A2 X A3 X X A4 A5 X A6 X X A7 A8 X B1 X B2 X B3 X X B4
A1 A2 X A3 X X A4 A5 X A6 X X A7 A8 X B1 X B2 X B3 X X B4 X B5 B6 X B7 X X B8 X C1 X C2 X C3 X C4 X C5 X C6 X C7 X C8 D1 X D2 X X D3 X D4 D5 X X D6 X D7 X D8 E1 X X E2 E3 X E4 X E5 X X E6 X E7 X E8 F1 X F2 X X F3 F4 X F5 X F6 X F7 X F8 X

3 LILEK BRAMBOR, RAJČE JEDLÉ, PAPRIKA SETÁ
Otázka číslo 1 Řekni, dvě lilkovité rostliny, které patří mezi hospodářsky významné. ODPOVĚĎ zpět LILEK BRAMBOR, RAJČE JEDLÉ, PAPRIKA SETÁ

4 Otázka číslo 2 Řekni, jaký plod mají hvězdnicovité rostliny? ODPOVĚĎ
zpět NAŽKU

5 Otázka číslo 3 Popiš květ hluchavky bílé. ODPOVĚĎ zpět
ROZLIŠENÝ, OBOUPOHLAVNÝ, PĚTIČETNÝ, KORUNNÍ LÍSTKY SROSTLÉ V DOLNÍ A HORNÍ PYSK

6 RULÍK ZLOMOCNÝ, DURMAN OBECNÝ, BLÍN ČERNÝ
Otázka číslo 4 Řekni 2 druhy lilkovitých rostlin, které jsou jedovaté. ODPOVĚĎ zpět RULÍK ZLOMOCNÝ, DURMAN OBECNÝ, BLÍN ČERNÝ

7 Otázka číslo 5 Řekni, jaké květenství je typické pro hvězdnicovité rostliny. ODPOVĚĎ zpět ÚBOR

8 Otázka číslo 6 Řekni dva druhy hospodářsky významných miříkovitých rostlin. ODPOVĚĎ zpět MRKEV, CELER, KMÍN, ANÝZ

9 Otázka číslo 7 Řekni, jaký plod je typický pro miříkovité rostliny.
ODPOVĚĎ zpět DVOUNAŽKA

10 Otázka číslo 8 Řekni, kdo je hlavním opylovačem vstavačovitých rostlin? ODPOVĚĎ zpět HMYZ

11 PŠENICE SETÁ, ŽITO SETÉ, OVES SETÝ, KUKUŘICE SETÁ
Otázka číslo 9 Jmenuj 3 druhy tzv. kulturních trav. ODPOVĚĎ zpět PŠENICE SETÁ, ŽITO SETÉ, OVES SETÝ, KUKUŘICE SETÁ

12 Otázka číslo 10 Řekni, jaký plod mají lipnicovité rostliny? ODPOVĚĎ
zpět OBILKU

13 Otázka číslo 11 Řekni, jaká květenství jsou typická pro lipnicovité rostliny? ODPOVĚĎ zpět KLAS, LATA

14 TROJČETNÝ, NEROZLIŠENÝ, OBOUPOHLAVNÝ
Otázka číslo 12 Popiš květ liliovitých rostlin. ODPOVĚĎ zpět TROJČETNÝ, NEROZLIŠENÝ, OBOUPOHLAVNÝ

15 Otázka číslo 13 Řekni, jaký plod je jahoda? ODPOVĚĎ zpět
SOUPLODÍ NAŽEK

16 Otázka číslo 14 Řekni, jaký plod je malina? ODPOVĚĎ zpět
SOUPLODÍ PECKOVIČEK

17 Otázka číslo 15 Řekni, jaký plod je jablko? ODPOVĚĎ zpět MALVICE

18 Otázka číslo 16 Řekni, jaký plod je meruňka? ODPOVĚĎ zpět PECKOVICE

19 Z JEDNOHO KVĚTU VZNIKNE VÍCE PLODŮ PŘ. MALINA
Otázka číslo 17 Vysvětli pojem SOUPLODÍ. ODPOVĚĎ zpět Z JEDNOHO KVĚTU VZNIKNE VÍCE PLODŮ PŘ. MALINA

20 Otázka číslo 17 Řekni dva druhy hospodářsky významných růžovitých rostlin. ODPOVĚĎ zpět JABLOŇ, HRUŠEŇ, SLIVOŇ

21 ROZLIŠENÝ, PĚTIČETNÝ, OBOUPOHLAVNÝ
Otázka číslo 18 Popiš květ bobovitých rostlin. ODPOVĚĎ zpět ROZLIŠENÝ, PĚTIČETNÝ, OBOUPOHLAVNÝ

22 Otázka číslo 19 Řekni, kdo žije s kořeny bobovitých rostlin v symbióze? ODPOVĚĎ zpět HLÍZKOVITÉ BAKTERIE

23 Otázka číslo 20 Řekni, jaký plod je typický pro brukvovité rostliny?
ODPOVĚĎ zpět ŠEŠULE A ŠEŠULKA

24 Otázka číslo 21 Jmenuj pět druhů hospodářsky významných brukvovitých rostlin. ODPOVĚĎ zpět BRUKEV ŘEPKA OLEJKA, HLÁVKOVÉ ZELÍ, RŮŽIČKOVÁ KAPUSTA, HLÁVKOVÁ KAPUSTA, ŘEDKEV SETÁ, KŘEN SELSKÝ…

25 Otázka číslo 22 Jmenuj pět druhů hvězdnicovitých rostlin. ODPOVĚĎ zpět
KOPRETINA BÍLÁ, ČEKANKA OBECNÁ, SEDMIKRÁSKA CHUDOBKA, SLUNEČNICE ROČNÍ, PAMPELIŠKA LÉKAŘSKÁ

26 PENÍZEK ROLNÍ, KOKOŠKA PASTUŠÍ TOBOLKA
Otázka číslo 23 Jmenuj dva druhy planě rostoucích brukvovitých rostlin. ODPOVĚĎ zpět PENÍZEK ROLNÍ, KOKOŠKA PASTUŠÍ TOBOLKA

27 Otázka číslo 24 Řekni hlavní důvod, proč lidé pěstují slunečnici roční. ODPOVĚĎ zpět VÝROBA OLEJE

28 Otázka číslo 25 Jmenuj dva druhy okrasných liliovitých rostlin.
ODPOVĚĎ zpět LILIE, TULIPÁN

29 Otázka číslo 26 ODPOVĚĎ VRANÍ OKO ČTYŘLISTÉ zpět

30 Otázka číslo 27 ODPOVĚĎ BLATOUCH BAHENNÍ zpět

31 Otázka číslo 28 ODPOVĚĎ BOJÍNEK LUČNÍ zpět

32 Otázka číslo 29 ODPOVĚĎ BRUKEV ŘEPKA OLEJKA zpět

33 Otázka číslo 30 ODPOVĚĎ DEVĚTSIL zpět

34 Otázka číslo 31 ODPOVĚĎ BRŠLICE KOZÍ NOHA zpět

35 Otázka číslo 32 ODPOVĚĎ ČEKANKA OBECNÁ zpět

36 Otázka číslo 33 ODPOVĚĎ JAHODNÍK OBECNÝ zpět

37 Otázka číslo 34 ODPOVĚĎ JEČMEN zpět

38 Otázka číslo 35 ODPOVĚĎ JETEL LUČNÍ zpět

39 KOKOŠKA PASTUŠÍ TOBOLKA
Otázka číslo 36 ODPOVĚĎ KOKOŠKA PASTUŠÍ TOBOLKA zpět

40 Otázka číslo 37 ODPOVĚĎ KONTRYHEL zpět

41 Otázka číslo 38 ODPOVĚĎ HLUCHAVKA BÍLÁ zpět

42 Otázka číslo 39 ODPOVĚĎ KOPRETINA BÍLÁ zpět

43 Otázka číslo 40 ODPOVĚĎ LILIE ZLATOHLÁVEK zpět

44 Otázka číslo 41 ODPOVĚĎ ORSEJ JARNÍ zpět

45 Otázka číslo 42 ODPOVĚĎ VLAŠTOVIČNÍK VĚTŠÍ zpět

46 Otázka číslo 43 ODPOVĚĎ ŠALVĚJ LUČNÍ zpět

47 Otázka číslo 44 ODPOVĚĎ MOCHNA HUSÍ zpět

48 Otázka číslo 45 ODPOVĚĎ KOSTIVAL LÉKAŘSKÝ zpět

49 Otázka číslo 46 ODPOVĚĎ PODBĚL zpět

50 Otázka číslo 47 ODPOVĚĎ OVES SETÝ zpět

51 Otázka číslo 48 ODPOVĚĎ SRHA ŘÍZNAČKA zpět

52 POUŽITÉ ZDROJE: Pokud není uvedeno jinak, jde o vlastní práci autora.
Obrázky použité v prezentaci jsou dostupné pod licencí Microsoft Office 2007 na Office.com Všechny obrázky použité v prezentaci jsou se souhlasem Renaty Daňkové


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google