Vegetace a sníh.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proces rozrušování zemského povrchu ►m►m echanickým působením proudící nebo vlnící se vody,větru, ledu a sněhu i živých organismů včetně člověka ►z►z a.
Advertisements

Ekosystémy v ČR.
Přirozená retence a akumulace (RaA) vod
Počasí a podnebí Počasí Podnebí ( klima )
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Změny klimatu a adaptace stromů na ně
Fyziologie mikroorganismů
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
AMERIKA.
Šárka Zemanová a Barbora Svatková 3.B
VNĚJŠÍ PŘÍRODNÍ ČINITELÉ narušují zemský povrch dochází k pozvolnému rozpadu hornin = ZVĚTRÁVÁNÍ takto narušený povrch je postupně zarovnáván.
Marie Trantinová ÚZEI - pracoviště Opava Ústí nad Labem
Půdy jsou všude kolem nás.
Příroda a já.
LEDOVCE Odhaduje se, že více jak desetina zemského povrchu tj. asi km2, je neustále pokryta ledem. Led je ve skutečnosti největší světovou rezervou.
GEORELIÉF Mgr. Jana Nováková.
FORMOVÁNÍ POVRCHU ZEMĚ
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
DOTVÁŘENÍ ZEMSKÉHO POVRCHU
Biomy - popis.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Abiotičtí činitelé –Škody Suchem a vedrem
POVRCH ZEMĚ SE MĚNÍ ZVĚTRÁVÁNÍ.
Problematika lavin Lavinu lze definovat jako každý náhlý a rychlý sesuv sněhové hmoty na dráze delší jak 50m. Sesuvy na kratší vzdálenosti se nazývají.
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
3. Vady tvaru kmene Je to nesprávný růst dřeva, který se liší křivostí, sbíhavostí, aj. od normálního růstu kmene. Snižují především výtěžnost dřeva.
Ochrana lesů a přírodního prostředí
Přírodní katastrofy Některé přírodní procesy probíhají tak rychle a intenzivně, že způsobují velké materiální škody a zanechávají po sobě oběti na životech.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Principy fytoindikace
Základy regionální geografie
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm Ing. Jolana Juřicová Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/
PŘÍRODNÍ ZEMSKÉ PÁSY.
Přírodní předpoklady cestovního ruchu
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
CO DOKÁŽE EROZE….
PŘÍRODNÍ ZEMSKÉ PÁSY.
Působení ekologických faktorů
Chráněné rostliny.
SLADKOVODNÍ EKOSYSTÉMY II
Zvětrávání, eroze Zvětrávání je proces, při kterém dochází k rozpadu hornin. Zvětrávání způsobuje např. voda, rozdílná teplota, led, sníh, vítr, kořeny.
Vegetační stupně na příkladu střední Evropy
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY III
Fytogeografické člení zemského povrchu
Témata a metodiky měření Králický Sněžník
Les-Lesní patra.
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Pedosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 18. Dřevo a jeho původ Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Přírodní společenstva v České republice
Krajina České republiky
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Přírodní společenstva v České republice: LES
9 BIOMY.
Fluviální geomorfologie Lekce 4
FORMOVÁNÍ POVRCHU ZEMĚ
LITOSFÉRA vnější přírodní činitelé
Transkript prezentace:

Vegetace a sníh

Role větru Unášené částice sněhu obrušují povrchy (abraze) rostlin, obrušováním pletiv  tvorba vlajkových forem olamování jehlic větviček větrem a vlivem námrazy – až 20% listoví u exponovaných stromů na okraji porostu nerovnoměrné ukládání sněhu – akumulace v závětrných polohách, tvorba sněžných převějí a převisů

Význam lavin Laviny – vytvářejí specifické prostředí s opakující se mechanickou disturbancí a dalšími stresovými faktory (přetrvávající sníh, redepozice materiálu apod.) snižují výškovou hranici lesa – zátokovitá hranice lesa výskyt alpínských druhů hluboko pod přirozeným výškovým limitem – důsledek odstraněné konkurence dřevin lavinové dráhy – oblasti opakovaných lavin, údolí potoků, kuloáry, nebo otevřené svahy lavinové nunataky – místa ušetřená působení lavin, smrkové kulisy – souvislé porosty smrku na lavinových nunatacích

Anemo-orografický systém sudetských pohoří Reliéf terénu – návodné údolí  kulminační plató  závětrný prostor převládající směr proudění větrů redistribuce sněhu, působení lavin teplotní poměry stanovišť půdní složení Rozšíření rostlin a společenstev

Rostliny chionofilní x chionofóbní Ochranná funkce sněhové pokrývky: teplotní výkyvy  rozdílná tolerance negativní role: zkrácení vegetační sezóny zaplavení půdního profilu Loiseleurio-Cetrarietum, Juncion trifidi, Curvuletum, Nardetum, Caricetum firmae Salicion herbaceae, Salicetum retusae-reticulatum