Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Advertisements

Konstrukce lichoběžníku 1
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce rovnoběžníku
Lichoběžník Obsah lichoběžníku.
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzájemná poloha dvou kružnic
TROJÚHELNÍK ROVNORAMENNÝ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
KOSOČTVEREC 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI KOSOČTVERCE
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Známe-li délku úhlopříčky.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Krychle Síť, povrch, objem
Konstrukce trojúhelníku podle věty sss vytvořená v Zoneru Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Goniometrické funkce Využití goniometrických funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Konstrukce trojúhelníku
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ vzdálenost dvou bodů střed úsečky
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Goniometrické funkce Kosinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků
Konstrukce trojúhelníku
TROJÚHELNÍK ROVNOSTRANNÝ
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
TROJÚHELNÍK ROVNORAMENNÝ
Konstrukce trojúhelníku
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Obsahy rovinných útvarů
1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI ČTVERCE 2. OBVOD A OBSAH ČTVERCE – SLOVNÍ ÚLOHY
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Převody jednotek – 2. část
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
TROJÚHELNÍK ROVNOSTRANNÝ
Transkript prezentace:

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. KOSODÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI KOSODÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH KOSODÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 1

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI KOSODÉLNÍKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 2

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. VRCHOLY KOSODÉLNÍKU kosodélník má 4 vrcholy … A, B, C, D vrcholy popisujeme proti směru hodinových ručiček  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. STRANY KOSODÉLNÍKU AB  = CD  = a BC  = DA  = b kosodélník má rovnoběžné strany stejně dlouhé strany kosodélníku nejsou na sebe kolmé  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 

ÚHLY U VRCHOLŮ KOSODÉLNÍKU kosodélník má u protilehlých vrcholů stejné úhly velikost úhlu     90° jeden z úhlů je ostrý a druhý tupý  +  = 180° součet vnitřních úhlů kosodélníku je 360°  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 

ÚHLOPŘÍČKY V KOSODÉLNÍKU AC  = e BD  = f S  e  f … úhlopříčky se protínají ve středu kosodélníku S e  f … úhlopříčky nejsou stejně dlouhé  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 

ÚHLOPŘÍČKY V KOSODÉLNÍKU AS  = CS  BS  = DS  úhlopříčky se navzájem půlí ve středu kosodélníku S  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 

ÚHLOPŘÍČKY V KOSODÉLNÍKU úhlopříčky nejsou na sebe navzájem kolmé  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. VÝŠKY V KOSODÉLNÍKU kosodélník má dvě výšky va  vb  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 

KRUŽNICE OPSANÁ KOSODÉLNÍKU kružnici opsanou nelze kosodélníku sestrojit  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 

KRUŽNICE VEPSANÁ KOSODÉLNÍKU kružnici vepsanou nelze kosodélníku sestrojit  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. OBVOD A OBSAH KOSODÉLNÍKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 12

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. OBVOD KOSODÉLNÍKU OBVOD = např. rám zrcadla !!! NEDOTÝKAT SE !!! o = 2 . (a + b)  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. OBSAH KOSODÉLNÍKU OBSAH = např. skleněná tabule OBSAH = VÝMĚRA  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. SLOVNÍ ÚLOHY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 15

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. PŘÍKLAD 1: Strana kosodélníku a je dvakrát delší než strana b. Jeho obvod je 78 dm. Vypočítejte délky stran kosodélníku. a = 2b pomoci obvodu vypočteme stranu b vypočteme stranu a ? Délky stran kosodélníku jsou 26 a 13 dm.  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. PŘÍKLAD 2: Určete obvod kosodélníku, je-li jeho obsah 100 cm2, délka výšky na stranu a je 5 cm a na stranu b je 4 cm. z obsah vypočteme stranu a z obsah vypočteme stranu b ? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. PŘÍKLAD 2: Určete obvod kosodélníku, je-li jeho obsah 100 cm2, délka výšky na stranu a je 5 cm a na stranu b je 4 cm. vypočteme obvod ? Obvod kosodélníku je 90 cm.  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. PŘÍKLAD 3: Pole tvaru kosodélníku se stranou 650 m a výškou na příslušnou stranu 0,7 km se má osít pšenicí. Kolik tun osiva potřebujeme na celé pole, jestliže na 1 m2 je třeba vysít 250 g? převedeme jednotky vypočteme výměru (obsah) pole ? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. PŘÍKLAD 3: Pole tvaru kosodélníku se stranou 650 m a výškou na příslušnou stranu 0,7 km se má osít pšenicí. Kolik tun osiva potřebujeme na celé pole, jestliže na 1 m2 je třeba vysít 250 g? vypočteme spotřebu osiva ? Budeme potřebovat 113,75 tun osiva.  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. PŘÍKLAD 4: Maminka nechala orámovat zrcadlo o rozměrech 40 a 45 cm. Kolik korun zaplatila za zarámování, stojí-li 1 m lišty 250 korun? vypočteme obvod zrcadla ? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. PŘÍKLAD 4: Maminka nechala orámovat zrcadlo o rozměrech 40 a 45 cm. Kolik korun zaplatila za zarámování, stojí-li 1 m lišty 250 korun? převedeme jednotky o = 170 cm = 1,7 m vypočteme cenu rámování ? Za zarámováni maminka zaplatila 425 korun.  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. ZÁVĚREM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Komenský: Má-li se člověk stát člověkem, musí se stále vzdělávat. Zdroj:Citáty slavných osobností. Komenský. [2010-04-25]. Dostupné na internetu:<http://citaty.net/autori/komensky-jan-amos> Mgr. Lenka Pláničková Opava 2010 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 