Systémy řízení silniční dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 7: Environmentální management v MSP.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 11Číslo.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad spotřebu energie a zajištění kvality životního.
Legislativa, finanční zajištění a návaznost ústředních orgánů na řešení problematiky dopravy a dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji –
Využívání cyklostezek cyklisty Dopravně inženýrská kancelář, s.r.o. Katedra silničních staveb, Stavební fakulta ČVUT Praha Zbyněk Sperat.
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Příjezd k místu dopravní nehody a ustavení vozidel STČ 08/IZS.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
STS/S 09 Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu Zpracováno: Zpracoval: por.Bc. Martin Hrabina Hasičský záchranný.
N ÁVRH OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI VE VYBRANÉM KRITICKÉM MÍSTĚ Obhajoba diplomové práce AR 2015/2016 Vedoucí diplomové práce: Ing. Jiří Čejka, Ph.D.
Normativní požadavky kladené na veřejné osvětlení prof. Ing. Karel Sokanský, CSc. Bc. Petr Šebesta VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta elektrotechniky.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Systémy řízení silniční dopravy
Úvod do technologie silniční nákladní dopravy a základní legislativa Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit,
Systémy řízení silniční dopravy
Ondřej Klement, Lukáš Stropnický, Pavel Kálal, Jakub Zemčík
Financování dopravní infrastruktury v období
Procesní management v oddělení logistiky
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Hradec Králové, 17. září 2014.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Jednotný evropský železniční prostor
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
RIZIKO.
Pohyb dopravního proudu, výpočty základních charakteristik Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_JEDNODUCHÉ LEŠENÍ 2_Z2
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
RIZIKO.
Role CDV v podpoře městské mobility
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 plk. Ing. Tomáš LERCH
Posuzování kapacity neřízených úrovňových křižovatek
VYHODNOCENÍ VLIVŮ ÚP HL. M
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
potenciál úspor KSE v období dle cílů EU
Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí Tomáš Tichý URBIS
Oblasti pro vypisování BP
Návykové látky v silničním provozu ( novela zákona 361/2000 Sb. ,) plk
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013
Ochrana veřejného zdraví ZÁKON č. 258/2000 Sb.
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
2. fáze výcviku řidičů.
Stavebně truhlářská výroba
Národní akční plán čisté mobility
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Integrované dopravní systémy Hodnocení efektivnosti dopravních systémů
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Velikonoce plk. Ing. Tomáš LERCH.
Transkript prezentace:

Systémy řízení silniční dopravy Přednáška Hodnocení efektivnosti dopravních systémů 5 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava

Efektivnost dopravního systému Dopravní systém by měl splňovat požadavky na: výkonnost – vyjádřená kapacitou, rychlostí, plynulostí bezpečnost – počet a kumulace nebezpečných úseků a bodů, počet a následky dopravních nehod, hospodárnost – energetická náročnost při výstavbě, provozu*, opravách vliv na životní prostředí – hluk, emise, kontaminace půdy a vod, zábor půdy, vznik odpadu a jeho odstraňování, estetické důsledky, vznik urbanistických bariér… * spotřeba pohonných hmot a olejů vyplývá z: kvality vozidla, technického stavu vozidla, způsobu jízdy (akcelerace a decelerace), meteorologických podmínek, parametrů komunikace - podélného sklonu, velikostí směrových poloměrů, šířkového uspořádání, stavebního stavu, rozhledu a přehlednosti, počtu křižovatek a způsob jejich řízení aj.

Efektivnost dopravního systému Měřením při průjezdu konkrétním vozidlem bylo naměřeno např.: zvýšení spotřeby o 5 % ve směrovém oblouku R =118 m, o 1 % ve směrovém oblouku R =188 m průjezd směrovým obloukem R = 10 m při zařazeném II. rychlostním stupni při zvýšení rychlosti z 20 na 30 km/h zvyšuje spotřeba až na dvojnásobek

Efektivnost dopravního systému Podíl spotřeby pohonných látek (SPL) při akceleraci vozidla v závislosti na vzdálenosti křižovatek

Efektivnost dopravního systému Podíl SPL při jízdě konstatntní rychlostí – SCN na nekoordinovaných tazích - SCK na koordinovaných tazích

Efektivnost dopravního systému Změna času průjezdu sledovaného úseku zavedením liniové koordinace

Efektivnost dopravního systému Změna rychlosti pohybu dopravního proudu vozidel po zavedení liniové koordinace

Efektivnost dopravního systému Průběh relativní úspory pohonných látek při jízdě vozidel v liniové koordinaci SPHN – nekoordinované řízení, SPHK – koordinované řízení tahu

Efektivnost dopravního systému Možnosti snížení negativního působení dopravy na životní prostředí: Konstrukční úpravy dopravních prostředků, Návrh dopravních řešení urbanistických celků Parametry komunikačních sítí (podélný sklon, oblouky, kryty vozovek, stavební stav aj.), Výběr materiálu posypu v zimním provozu, Využití organizace, regulace a řízení silničního provozu ke zvýšení plynulosti jízdy snížením počtu zastavování a rozjíždění vozidel aj. Budování ochranných opatření (protihlukové zábrany, biologické úpravy aj.

Efektivnost dopravního systému Bezpečnost dopravy - ukazatele dopravní nehodovosti: pro mezikřižovatkové úseky relativní nehodovosti : pro křižovatky, ukazatel hustoty nehod, integrální ukazatele - vyjádření závažnosti následků nehod pomocí čísla závažnosti nehod, - vyjádření závažnosti následků nehod pomocí jejich ekonomického hodnocení Predikce dopravních nehod: metoda koeficientu bezpečnosti, metoda souhrnného koeficientu nehodovosti, Smeedův model pravděpodobného počtu usmrcených osob, modely predikce počtu dopravních nehod.