LIDSKÝ ORGANISMUS OBĚHOVÁ SOUSTAVA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Oběhová soustava člověka
Advertisements

Krev, její složení a funkce
Přírodověda 5. ročník Gabriela Mikulková 2012
Oběhová soustava Adam Klimeš.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Oběhová soustava člověka
Tělní tekutiny a oběhová soustava obratlovců
VY_52_inovace_PRV.5.24 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Oběhová soustava 5. ročník
OBĚHOVÁ SOUSTAVA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Cévní soustava.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Elektronická učebnice - I
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Oběhová soustava.
Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Oběhová soustava – opakovací otázky VY_52_INOVACE_25 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Oběhová soustava – prověrka 1. VY_52_INOVACE_26 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Oběhová soustava a krev
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Oběhová soustava.
Cévní soustava3 SRDCE, CÉVY.
Blízké okolí školy I. Šablona : V/2 Sada: 3 Ověření ve výuce: Třída: 1 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
KREV – OBĚHOVÁ SOUSTAVA - tělesná tekutina, která u zdravého dospělého člověka tvoří 7 % tělesné hmotnosti (asi 5 litrů) - krev se neustále obnovuje, každý.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY 1.seznámení. Šablona : V/2 Sada: 2/10 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný.
LIDSKÝ ORGANISMUS VYLUČOVACÍ SOUSTAVA. Šablona : V/2 Sada: 2/35 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný.
LIDSKÝ ORGANISMUS KŮŽE. Šablona : V/2 Sada: 2/19 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_14_Přírodopis 8. ročník TÉMA: Opakování cévní soustavy.
PES DOMÁCÍ 1. Šablona : V/2 Sada: 2/16 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodopis, srdce Ročník: 8.
LIDSKÝ ORGANISMUS SVALY. Šablona : V/2 Sada: 2/21 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu.
Oběhová soustava srdce a cévy
VY_52_INOVACE_12_01_ oběhová soustava
VY_32_INOVACE_13_Oběhová soustava
BAŽANT OBECNÝ.
Podzim I.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_03
KOČKA DOMÁCÍ KOČKA DIVOKÁ
TŘÍDA o přestávce.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Přírodověda pro 5. ročník
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Jsem ŠKOLÁK I.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
TŘÍDA v hodině II.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
LIDSKÝ ORGANISMUS STAVBA TĚLA.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_06_KREV
LIDSKÝ ORGANISMUS DÝCHACÍ SOUSTAVA.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Oběhová soustava.
AUTOR: Blanka Petlánová
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
zpracovaný v rámci projektu
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Oběhová soustava VY_32_INOVACE_06-05 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
zpracovaný v rámci projektu
KREVNÍ OBĚH (opakování)
Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Transkript prezentace:

LIDSKÝ ORGANISMUS OBĚHOVÁ SOUSTAVA

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál 
 zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1131 Šablona: V/2 Sada: 2/31 Ověření ve výuce: 15. 3. 2013 Třída: 5 Datum: 28. 1. 2013 Online:

Lidský organismus Oběhová soustava Název: VY_52_INOVACE_2/31_Lidský organismus; oběhová soustava Předmět: Přírodověda  Ročník: 5. Klíčová slova: organismus, lidské tělo, cévy, krev, vlásečnice, krvinky, srdce, komory, síně, žíly, tepny, hormony Jméno autora: Mgr. Martina Kosová  Škola: Základní škola Zaječí, okres Břeclav Školní 402, 691 05 Zaječí, příspěvková organizace

ANOTACE Výukový materiál je určen žákům 5. třídy základní školy k předmětu Přírodověda. Cílem učebního materiálu je seznámit žáky s novými pojmy a pomoci jim si je osvojit. Usnadnit jim si zapamatovat a poznat jednotlivé části a funkce lidského těla, jak vypadají jednotlivé orgány a jak se nazývají. Následující výukový materiál je zaměřen na stavbu a funkci krve a oběhové soustavy.

LIDSKÝ ORGANISMUS Ačkoliv je každý člověk jiný, tak všichni lidé mají stejnou STAVBU TĚLA.

OBĚHOVÁ SOUSTAVA V tenkém střevě se rozložené látky někam vstřebávají. KAM? KAM SE DOSTÁVÁ KYSLÍK Z PLIC? Proč potřebuje naše tělo kyslík? 1

Rozvádění látek po těle Celé naše tělo je protkáno různě širokými trubičkami. Ty jsou vyplněné KRVÍ. Říká se jim CÉVY

Rozvádění látek po těle Velké cévy se větví na menší a užší až nakonec na TENKÉ VLÁSEČNICE. Stěnou VLÁSEČNIC mohou pronikat látky z krve do okolí i naopak z okolí do krve. 2

Zapiš si: KREV Je tekutina Obsahuje vodu a spoustu látek 3 KREV Je tekutina Obsahuje vodu a spoustu látek Jsou v ní KRVINKY (= malá tělíska) 4

Krvinky: ČERVENÉ KRVINKY Způsobují červenou barvu krve. 5 ČERVENÉ KRVINKY Způsobují červenou barvu krve. Rozvádějí po těle KYSLÍK. BÍLÉ KRVINKY Naše tělo CHRÁNÍ.

DO SEŠITU: Krev v cévách proudí NEUSTÁLE. Krev je poháněna srdcem. Srdce je „pumpa“ 6

SRDCE LEVÁ SÍŇ PRAVÁ SÍŇ CHLOPNĚ LEVÁ KOMORA PRAVÁ KOMORA 7.1 PŘEPÁŽKA

DO SEŠITU: SRDCE nasaje krev přes SÍNĚ do KOMOR. Stahem KOMOR krev vypudí do cév. Srdce je opravdu „pumpa“. 7

CÉVY TEPNY = cévy, které vycházejí ZE srdce! ŽÍLY = cévy, které vedou krev DO srdce! 8

Krev v těle obíhá … a rozvádí nejen kyslík, ale i další důležité látky – například HORMONY. Za DOMÁCÍ ÚKOL zkus zjistit, co jsou to hormony. 9

Zdroje Kvasničková Danuše a kol. Od vesmíru k člověku; Přírodověda pro 5. ročník základní školy. 1. vydání. Praha: Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-348-5 OBRÁZKY: 1, 4) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Redbloodcells.jpg (28. 1. 2013) 2) http://cs.wikipedia.org/wiki/Ob%C4%9Bhov%C3%A1_soustava (28. 1. 2013) 3) http://cs.wikipedia.org/wiki/Krev (28. 1. 2013) 5) http://cs.wikipedia.org/wiki/B%C3%ADl%C3%A1_krvinka (28. 1. 2013) 6) http://cs.wikipedia.org/wiki/Srdce (28. 1. 2013) 7) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Heart_diastole.png (28. 1. 2013) 7.1) Kvasničková Danuše a kol. Od vesmíru k člověku; Přírodověda pro 5. ročník základní školy. 1. vydání. Praha: Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-348-5 8) http://cs.wikipedia.org/wiki/Srdce_%28symbol%29 (28. 1. 2013) 9) http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDr_velk%C3%BD (28. 1. 2013)