ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola VY_32_INOVACE_03_NJ_WOHNEN název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_03_NJ_WOHNEN téma Wohnen číslo projektu CZ.1.07/1.04.00/21.2803
Anotace a metodika Tato prezentace je určena 7. či 8. ročníku a se zaměřuje na slovní zásobu na téma Wohnen – bydlení. Může sloužit k samotnému výkladu nových slovíček nebo pouze k jejich opakování. Učitel žákům promítne nejprve obrázkový slovník (fotografie s popisky v německém jazyce), který má 2 části (2 strany, celkem 4 obrázky, 8 slovíček). Další slovní zásobu tvoří podstatná jména odvozená od sloves či podstatných jmen, která jsou uvedena, a žáci odhadují významy slovíček z nich vytvořených. Posledním typem slovíček jsou slova cizího původu (uvedena i s překladem do čj). Část procvičovací spočívá v doplnění tabulky (čj / nj) a závěrem je žákům dán ústní úkol – odpovídají na otázky k tématu Wohnen, učitel jejich práci sleduje a koriguje.
Naučte se nová slovíčka das Haus s Einfamilienhaus s Wohnzimmer
e Küche e Küchenzeile e Toilette s Bad / s Badezimmer
Odhadněte slovíčka odvozená od sloves či podstatných jmen arbeiten – s Arbeiteszimmer schlafen – s Schlafzimmer e Eltern – s Elternzimmer s Kind – s Kinderzimmer e Speise – e Speisekammer
Řešení s Arbeiteszimmer - pracovna s Schlafzimmer - ložnice s Elternzimmer – ložnice (rodičů) s Kinderzimmer – dětský pokoj e Speisekammer - spižírna
Další slovní zásoba e Terasse r Balkon e Garage r Garten terasa balkon zahrada
Doplňte tabulku dům s Wohnzimmer záchod s Bad dětský pokoj s Schlafzimmer garáž e Speisekammer zahrada
Řešení dům s Haus obývací pokoj s Wohnzimmer záchod e Toilette koupelna s Bad dětský pokoj s Kinderzimmer ložnice s Schlafzimmer garáž e Garage spižírna e Speisekammer zahrada r Garten
Odpovězte na následující otázky Wo wohnst du? Hat deine Familie ein Haus oder wohnt sie in einer Wohnung? Wie viel Zimmer habt ihr? Welche Zimmer sind das?
Použité obrázky Ilustrace aplikace Microsoft PowerPoint
Shrnutí práce s materiálem, užití v hodině Žákům se s učebním materiálem pracovalo velmi snadno, nové slovní zásobě se naučili i díky vizualizaci a především jazykovému uspořádání slovíček do tematických celků rychle a zadané úkoly vyřešili bez problémů.