Chemie Aneb: Proč se ji učíme?!.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROČ SE MÁME UČIT CHEMII?
Advertisements

Christina Bočáková 3. ročník
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE 1 Stavba atomu
BIOCHEMIE.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Vojtková. Dostupné z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost,financovaného.
Zkušenosti s aplikací metody CLIL na SPSČH Brno
Všeználek vypravuje o císaři Rudolfu II.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Dj Mezopotámie-prezentace
Proč se učíme fyziku? O čem fyzika je?
Zpět → ← Obsah Konec Obsah: Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Chemie technické lyceum 1. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 4D7/B - 12.
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
Předmět studia chemie, historie
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Chemie a její obory.
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Vojtková. Dostupné z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost,financovaného.
NázevMinerály 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – zákl. informace, rozdělení minerálů, vlastnosti.
Svět kolem nás.
Přírodní látky Mgr. Lenka Fasorová.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Proč se učím chemii, časově tematický plán učiva
CHEMIE KOLEM NÁS.
ÚVOD DO CHEMIE.
ORGANICKÁ CHEMIE.
Chemie Čím se zabývá Druhy chemie Chemická laboratoř Konec
Atomy, molekuly LC.
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
RZ PravěkStarověk StředověkNovověk Období vývoje lidstva.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_121_Předmět chemie AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8., 5.
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 05.
VY_32_INOVACE_465_PRVNÍ_HABSBURKOVÉ_NA_ČESKÉM_TRŮNĚ
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Svět kolem nás. Tělesa a látky Všechny předměty, které kolem sebe pozorujeme, jsou fyzikální tělesa (stůl, židle, tabule, počítač, dům, automobil, Země,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Chemické složení organizmů. Mezi přírodní (organické) látky patří: cukry (sacharidy) tuky (lipidy) bílkoviny (proteiny) nukleové kyseliny.
Barvy chemie Doc. RNDr. Marie Solárová, Ph.D. Mgr. Martin Mucha, Ph.D.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 29 Anotace.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základy organické chemie
Chemie Čím se zabývá Druhy chemie Chemická laboratoř Konec
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Paracelsus - žil byl astrolog, alchymista a lékař
Alchymie Za vlády Rudolfa II.
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 02 Dějepis _8.ročník_09
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Ing. Petra Buchtová 9. prosince 2014
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Anorganická chemie I Úterý – 16.50
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
VY_32_INOVACE_05-01 Úvod do studia chemie
VY_32_INOVACE_Slo_III_01 Organická chemie ppt.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-10
ZÁKLADY BIOLOGIE Zdraví, nemoc.
VY_32_INOVACE_C8-001 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vývoj a historie chemie
Člověk a příroda Fyzika.
Transkript prezentace:

Chemie Aneb: Proč se ji učíme?!

Chemie Je přírodní věda, která zkoumá složení a vlastnosti látek a jejich přeměny na jiné látky. Souvisí s mnoha dalšími vědami: fyzikou, ekologií, biologií, zeměpisem… Dělí se na několik oborů: anorganická chemie(letošní učivo), organická chemie, biochemie, fyzikální chemie…

Jak chemie vznikla? Chemie vznikla před cca 300 lety z ALCHYMIE. Alchymisté se ve svých alchymistických dílnách snažili získat elixír mládí, vyrobit zlato, léčit nemoci.

Poznáte panovníka, který podporoval alchymisty na svém dvoře?

Golem