Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Pythagorova věta užití v prostoru
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Pythagorova věta – úvod
16_ Řešení pravoúhlého trojúhelníka – Úlohy z praxe
Název školy Základní škola a Mateřská škola Ploskovice, p.o., okr. Litoměřice Číslo projektuCZ.1.7/1.4.00/ Název projektu „Zlepšení kvality vzdělávání.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Užití goniometrických funkcí
Pythagorova věta.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_.
VY_42_INOVACE_110_PYTHAGOROVA VĚTA V ROVINĚ 1. ČÁST Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Goniometrické funkce Využití goniometrických funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičení učiva chemické sloučeniny, hydroxidy v 8. ročníku a opakování učiva v 9. ročníku. Období: září - prosinec.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Anotace: Prezentace je určena pro 8. ročník, aplikace Pythagorovy věty pro výpočet výšky v rovnoramenném a rovnostranném trojúhelníku. Žáci provádějí zápis.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : říjen 2013 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
2.10 Goniometrické funkce ostrého úhlu ve slovních úlohách 2 GONIOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Složené.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jiří Šmíd NÁZEV:VY_42_INOVACE_29_Kvádr_objem TÉMATICKÝ CELEK:Geometrie.
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Využití goniometrických funkcí
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE, MATEMATIKA, ČÍSLO A PROMĚNNÁ PRAVIDLA.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Pythagorova věta - příklady
VY_32_INOVACE_M6.11 Autor: Mgr. Jaroslav Korb
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Člověk a jeho svět, Prvouka, Škola Autor: Mgr. Vendula Janešová
Převody jednotek délky
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola Městec Králové
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Číslo a početní operace, Římské.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Slovní.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Matematika a její aplikace
Transkript prezentace:

Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, matematika, geometrie v rovině a v prostoru, Využití Pythagorovy věty v praxi Autor: Ing. Zdeňka Botková Název pomůcky: VY_42_INOVACE_03/IV. SADA Anotace: Prezentace je určena pro 8. ročník, užití Pythagorovy věty v úlohách z praxe. Žáci pracují v sešitech souběžně s promítanou prezentací. Období: září – prosinec 2011

Do jaké výše zdi domu dosáhne žebřík dlouhý 4,5 m, pokud bude od zdi odsazen 2 m?

Do jaké výše zdi domu dosáhne žebřík dlouhý 4,5 m, pokud bude od zdi odsazen 2 m? z = 4,5 m v = ? d = 2 m

Do jaké výše zdi domu dosáhne žebřík dlouhý 4,5 m, pokud bude od zdi odsazen 2 m? v2 = z2 – d2 z = 4,5 m v = ? d = 2 m

Do jaké výše zdi domu dosáhne žebřík dlouhý 4,5 m, pokud bude od zdi odsazen 2 m? v = 4 m z = 4,5 m v = 4 m d = 2 m

Žebřík dosáhne do výšky 4 m. Do jaké výše zdi domu dosáhne žebřík dlouhý 4,5 m, pokud bude od zdi odsazen 2 m? v2 = 4,52 – 22 v2 = 20,25 – 4 v2 = 16,25 v = 4 m z = 4,5 m v = 4 m Žebřík dosáhne do výšky 4 m. d = 2 m

Jak dlouhé trámy potřebuje majitel na střechu domu, šíře domu je 8 m, ve štítu je výška 2,2 m. Trám má 30 cm přesahovat přes zdi domu. ? 2,2 m 8 m

Jak dlouhé trámy potřebuje majitel na střechu domu, šíře domu je 8 m, ve štítu je výška 2,2 m. Trám má 30 cm přesahovat přes zdi domu. c = ? b =2,2 m a = 4 m

Jak dlouhé trámy potřebuje majitel na střechu domu, šíře domu je 8 m, ve štítu je výška 2,2 m. Trám má 30 cm přesahovat přes zdi domu. c = ? b =2,2 m c2 = a2 + b2 a = 4 m

Jak dlouhé trámy potřebuje majitel na střechu domu, šíře domu je 8 m, ve štítu je výška 2,2 m. Trám má 30 cm přesahovat přes zdi domu. c = ? b =2,2 m c2 = a2 + b2 c2 = 42 + 2,22 c2 = 16 + 4,84 c2 = 20,84 c = 4,6 m a = 4 m

Jak dlouhé trámy potřebuje majitel na střechu domu, šíře domu je 8 m, ve štítu je výška 2,2 m. Trám má 30 cm přesahovat přes zdi domu. c = ? b =2,2 m c2 = a2 + b2 c2 = 42 + 2,22 c2 = 16 + 4,84 c2 = 20,84 c = 4,6 m a = 4 m Délka trámu 4,6 m + 0,3 m = 4,9 m

Jak dlouhé je lano, kterým je ukotven stožár vysoký 10 m, je-li lano upevněno 3 m od paty stožáru?

Jak dlouhé je lano, kterým je ukotven stožár vysoký 10 m, je-li lano upevněno 3 m od paty stožáru? c= ? a = 10 m b = 3 m

Jak dlouhé je lano, kterým je ukotven stožár vysoký 10 m, je-li lano upevněno 3 m od paty stožáru? c2 = a2 + b2 c= ? a = 10 m b = 3 m

Jak dlouhé je lano, kterým je ukotven stožár vysoký 10 m, je-li lano upevněno 3 m od paty stožáru? c2 = a2 + b2 c2 = 102 + 32 c2 = 100 + 9 c = 10,4 m c= ? a = 10 m b = 3 m

Jak dlouhé je lano, kterým je ukotven stožár vysoký 10 m, je-li lano upevněno 3 m od paty stožáru? c2 = a2 + b2 c2 = 102 + 32 c2 = 100 + 9 c = 10,4 m c = ? a = 10 m Lano je dlouhé 10,4 m. b = 3 m

Použitá literatura: vlastní práce autora