DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Památky Unesco Česká republika.
Advertisements

VY_32_INOVACE_ICT2.5_3-50 Anotace
Hlavní město Praha Beznosková Šárka INFORMACE UBYTOVÁNÍ ZAJÍMAVOSTI
Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
CESKA REPUBLIKA Foto: Jaíra (Yair) Moreshet Procházka po České zemi a její památky:-) Hudba: WA. Mozart- klarinet Trio Es dur, K. 498, Allegro.
Památky UNESCO v České republice 4. ročník
Kostelec nad Černými lesy
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Památky UNESCO v ČR V České republice je do Seznamu
VY_52_INOVACE_ZE.9.40 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_62.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 2. ročník ZŠ Předmět: Prvouka Autor: Mgr. Martina Marková Základní.
Vizovice Eliška Kratinová.
Český Krumlov PAMÁTKY UNESCO v ČR neporušena další výstavbou
CESTOVÁNÍ.
ČESKÉ DĚDICTVÍ UNESCO Jan Janeček.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno v rámci.
PRAŽSKÉ PARKY Lunick Destin Ondongo Jakub Svoboda Lukáš Ridvan.
Památky UNESCO v ČR Praha – historické jádro, Vyšehrad.
Gotická architektura v Čechách
Česká románská kultura
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Krajinou Vysočiny, ZŠ Stonařov
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
ČR – PAMÁTKY UNESCO K/41, M/01
Kulturní památky UNESCO České republiky – 1. část
PAMÁTKY PRAHA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Český Krumlov,
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav Vlastivěda 5. ročník
Kubásková Petra Prezentace 5MB
Realizátorem projektu je Střední odborná škola ekologická a potravinářská, Veselí nad Lužnicí, Blatské sídliště 600/I Název projektu: Zkvalitnění vzdělávání.

Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_13_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
Socioekonomická sféra
Znáš Víš, které to jsou ? PAMÁTKY UNESCO V ČR
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školy Soukromá střední odborná škola Frýdek-Místek, s.r.o. Název materiálu VY_32_INOVACE_375_VES_15 Autor Mgr.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět.
HLAVNÍ PAMÁTKY ČESKÉ REPUBLIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu
VY_32_INOVACE_47A_TÁBORSKO - SOBĚSLAV Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Památky.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_VV_4_KR_13_PAMATKY_CESKYCH_BUDEJOVIC_A_BLIZKEHO_OKOLI.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁLY Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_VV_4_KR_16_PAMATKY_CESKYCH_BUDEJOVIC_A_BLIZKEHO_OKOLI.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_VV_4_KR_11_PAMATKY_CESKYCH_BUDEJOVIC_A_BLIZKEHO_OKOLI.
CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DO PODĚBRAD Akademie třetího věku o.s. Totem Plzeň, obor Historie a místopis a naše první zastavení v Nymburce u domu s nevšedním a krásným reliéfem.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_312 _Praha Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_VV_4_KR_15_PAMATKY_CESKYCH_BUDEJOVIC_A_BLIZKEHO_OKOLI.
Zámek Hluboká Webové stránky zámku
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁLY Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_VV_4_KR_4_PAMATKY_CESKYCH_BUDEJOVIC_A_BLIZKEHO_OKOLI.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TŘEBÍČ – BAZILIKA SV. PROKOPA A ŽIDOVSKÁ ČTVRŤ
Rožmberkové a jejich sídla
Česká republika - Kutná Hora
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Románský sloh.
Adresa školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁLY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov
HOLAŠOVICE vesnice leží v severní části Blanenského lesa v jižních Čechách a je součástí obce Jankov doložená r. 1263, kdy ji založil příslušník nižší.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
KUTNÁ HORA unikátně zachované a neporušené historické jádro města s chrámem sv. Barbory je zapsáno na seznamu UNESCO od r ve středověku byla druhé.
Rožmberkové.
LITOMYŠL velkolepé renesanční zámecké sídlo ve stylu italské renesance
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_VV_4_KR_20_PAMATKY_CESKYCH_BUDEJOVIC_A_BLIZKEHO_OKOLI Autor Věra Krhounková Tematický okruh Český Krumlov Ročník 4. Datum tvorby 28. 2. 2014 Anotace Výukový materiál seznamuje se stavebními slohy a historickým vývojem v Českém Krumlově Metodický pokyn Prezentace je určena pro práci v seminářích. Možnost použít jako motivaci k dalšímu studiu nebo pro práci v terénu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Český Krumlov Roku 1992 byl Český Krumlov zařazen do seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO Město s dodnes vzácně zachovalou středověkou urbanistickou kompozicí První zmínka o Českém Krumlově je z roku 1253,ale již dříve mezi zákrutami řeky Vltavy existovala osada, která byla nazvána městem poprvé roku 1309 K nejstaším částem města patří Staré Město a podhradí zvané Latrán Nevelký hrádek s válcovou věží založili páni z Krumlova/ jedna z větví mocného rodu Vítkovců/

V roce 1302 zdědili Krumlov páni z Rožmberka/ nejznámějšími členy rodu byli: Oldřich, Vilém, Petr Vok/ Za Viléma z Rožmberka byl původní gotický hrad rozšířen a přeměněn v reprezentační sídlo renesanční šlechty Dalšími majiteli města byli od roku 1602 Habsburkové, ti roku 1622 město věnovali štýrskému rodu Eggenberků. Pod taktovkou eggenberských dědiců, knížat ze Schwarzenberku, pokračovaly barokní přestavby zámecké rezidence. Stavebně byl ukončen vývoj zámku v 18.století

Státní hrad a zámek Založen ve 2.čtvrtině 13.stol. Rodem Vítkovců /českokrumlovské větve/ Svou rozlohou je 2. největším v Čechách /1 náleží Pražskému hradu/ Po vymření Vítkovců se majiteli hradu stávají Rožmberkové /za Viléma z Rožmberka byl hrad renesančně přestavěn/ Ve stavebních úpravách dále pokračují pozdější majitelé: Eggenberkové, Schwarzenberkové Dnes je hrad ve vlastnictví státu /od roku 1949/

Starý hrad je propojen s barokním divadlem „Plášťovým mostem“

Plášťový most Původní gotický hrad je s barokním rozšířením zámku spojen Plášťovým mostem z let 1763- 1777 Most je zdoben sochami /s. Felixe, Antonína, Jana Nepomuckého a Václava/ Dovede nás k zámeckému baroknímu divadlu /divadlo evropského významu/ a do zámeckých zahrad ve starofrancouzském stylu s letohrádkem Bellarií /1705- 1708/ a novějšího anglického parku

Kostel sv. Víta a kaplanka Jedna z dominant města Gotická trojlodní bazilika halového typu /stavitel Linhart z Aldenkerku/ Úpravy v době baroka /kaple sv. J. Nepomuckého z roku 1729/ Kaplanka stojí v sousedství kostela sv. Víta Budova pochází z první čtvrtiny 16. století Sídlo místních kaplanů Zaujme raně renesančním okenním ostěním a arkýřem na šroubovitě se točícím kamenném sloupu

Latrán Jedna z nejstarších částí města Nachází se zde řada měšťanských domů s dobře zachovalou sgrafitovou výzdobou Častým je motiv pětilisté růže /znak pánů z Rožmberka/ Na snímku si můžete povšimnout na krakorcích předsunutého prvního patra Z renesanční doby pochází motiv „ Rožmberského jezdce“ /opakování motivu i v jiných městech patřících pánům z Rožmberka, např. Prachatice/

Významné osobnosti Jakub Krčín z Jelčan, Egon Schiele působil v 16. století jako regent v Č. Krumlově Dům na snímku patřil do jeho vlastnictví Na iluzivní renesanční fasádě dnes již obtížně rozeznáme postavy sv. Jakuba a sv. Floriána Egon Schiele Galerie moderního umění sídlí v místě někdejšího pivovaru v Široké ulici Součástí expozice je i trvalá výstava věnovaná E. Schielemu /pohledy na město jsou častým námětem jeho obrazů/

Kontrolní otázky 1/ Proč a kdy byl Český Krumlov zapsán do seznamu památek UNESCO? 2/ Prohlídka barokního zámeckého divadla patří k nejnavštěvovanějším. Proč? 3/ Porovnejte kostel sv. Víta a vedle stojící kaplanku, určete stavební slohy. Co je arkýř a k čemu sloužil? 4/ Jaký byl rodový znak Rožmberků? 5/ Čím se proslavil Jakub Krčín z Jelčan v jižních Čechách? 6/ Jaký byl vztah E. Schieleho k Českému Krumlovu?

Zdroje Flašková, Zdena. Český Krumlov. České Budějovice: Unios, 2002 Záloha, Jiří. Český Krumlov: turistický průvodce st. měst. památkovou rezervací. Český Krumlov: Měst. NV, 1978 Herout, Jaroslav. Staletí kolem nás. Praha: Panorama, 1981 Herout, Jaroslav. Jak poznávat kulturní památky. Praha: Mladá Fronta, 1986