Kognitivní věda vznik 1956 na konferenci MIT o Shanonově teorii informace mysl jako systém na zpracování informací myšlení jako algoritmická manipulace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOGNITIVNÍ VĚDA (Cognitive Sciences, Kognitive Wissenschaften) Esej v rozsahu slov v kombinaci se závěrečním ústním pohovorem, který ověří posluchačovy.
Advertisements

Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Biologie člověka-úvod Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Inf Používání a tvorba databází. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_8_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_BŘETISLAV A JITKA Název: BŘETISLAV.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_12_Téma_Člověk_a_zdraví.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín VY_32_INOVACE_M_11 Obrázkové řady, logika Zpracovala: Mgr. Květoslava Štikovcová Číslo.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_21_01_složky potravy.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Hardware číslicové techniky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky
Státní maturita Jindřich Kitzberger.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Název projektu: Moderní škola
Dějiny právního myšlení Přednáška I
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Příspěvek na konferenci
Inf Ovládání operačního systému
Úvod do filozofie.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Běžné reprezentace grafu
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Stránkování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Libor Otáhalík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Inf Teorie informace.
Filozofické disciplíny
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
seminář k Teorii a metodice výchovy
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_28_01_stavba nervové soustavy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
BIBS Informatika pro ekonomy přednáška 2
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Životní cyklus.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Kalamitní situace - opatření
Programovatelné automaty (Programmable logic controllers – PLC)
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Digitální gramotnost Informatické myšlení
9. Rozlišování v modlitbě
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
OSOBNOST.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Jméno autora: PaedDr. Hana Jurásková
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Diferencované stravování
Návykové látky Alkohol
Markéta Hanzalová Náprstková N11 Nervová soustava
Dělitelnost přirozených čísel
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Transkript prezentace:

Kognitivní věda vznik 1956 na konferenci MIT o Shanonově teorii informace mysl jako systém na zpracování informací myšlení jako algoritmická manipulace se symboly otázky: povaha mysli, vztah mysl/tělo, vztah mysl a svět, různé mysli filozofie, neurověda, psychologie, lingvistika, kulturní antropologie, umělá inteligence

Logika Filosofie - epistemologie Informatika Psychologie - psychiatrie Kognitivní věda lingvistika Kulturní antropologie Neurofyziologie Umělá inteligence

Filozofie mysli logický behaviorismus (G. Ryle) - psychické stavy nejde popsat fyzikálně, ale jako logicky ekvivalentní chování psychofyzická identita (H. Feigl) - psychické entity jsou části mozku,zkoumatelné jako funkce fyzické funkcionalismus (H. Putman,J. Fodor) - psychickému stavu odpovídají různé mozkové stavy organizmů, mysl je kauzální funkce s fyzickou realizací, tj. software realizovaný na libovolném hardwaru

Filozofie mysli epifenomenalismus (Campbell), supervenience – (D. Davidson,J. Kim) - psychické fenomény existují, ale jsou kauzálně impotentní, fyzicky fixovaná anomální kvalita eliminativní materialismus (W.Quine,P. Churchland) - mysl není ani fenomén, ani něco tělesného, ale zbytečně postulovaná entita či iluze naturalismus – (J. Searl,T. Nagel) - reálně fyzická subjektivní vlastnost mozku

Filozofie mysli interakcionismus – (K. Popper,J. Eccless) - relativně samostatná subjektivní a reálná nefyzická entita, která je v interakci s mozkem Jaké stanovisko by jste volili a proč?

Neurověda - jak pracuje nervový systém živočichů, člověka ve zdraví i nemoci, jeho vývin. Zkoumá jednotlivé neurony. neurofyziologie neuropatologie ? neuroinformatika drogy – zkušenosti, námitky, inspirace původ – svět zvířat mechanismus působení

Kognitivní informatika kapacita lidské paměti v řádu 108432bitů metafora nádoby x metafora relační neurony obsahují informace x informace reprezen- tované spoji mezi neurony, tvoří sémantickou síť počet neuronů v mozku limitovaný,možné vztahy mezi nimi – exponenciální počet kombinací mozek netvoří nové neurony, aby reprezentoval novou informaci, ale tvoří nové synapse mezi existujícími neurony paměťová kapacita moderních počítačů 1012bitů paměťová kapacita všech počítačů na světě je mnohem menší než kapacita jednoho lidského mozku

Kognitivní informatika Co je to kognitivní informatika? Je součástí informační vědy nebo jiného oboru? Lze mozek digitalizovat?Jsou informace v mozku reprezentovány diskrétně pomocí základních jednotek – neurálních buněk? V čem se liší/shodují mozek a počítač?

Kognitivní x informační věda Existuje nějaká spojitost mezi informační vědou a dnes probíranými vědami? Pokud ano, co s nimi má společného? Pokud ne, v čem se zásadně liší? Jaké ponaučení si může informační věda vzít z předchozích věd?

jaké je hlavní tvrzení kapitoly/článku/informačního zdroje? jaké důkazy pro svá tvrzení autor nabízí? Čím dokazuje svá tvrzení? jaká jsou slabá místa článku, jak byste kritizovali autorův přístup?  jak jsou argumenty autora, proč vás přesvědčily/nepřesvědčily? jaké znalosti jsou potřeba, abyste mohli plně docenit přínos tohoto bádání? jak vidíte význam článku pro oblast informační vědy jako celku?