Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Správné odpovědi na otázky z minulé hodiny:
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
RENESANCE A HUMANISMUS
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
HUDBA V RENESANCI.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století).
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Loutna Jakub Řehoř sekunda.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
Otázky jsou vybrány z DUM č
Renesance 14. – 16. století.
Rané baroko Mgr. Jakub Tomala.
RENESANCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Rozdělení hudební vědy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se znakovými systémy.
Sloh polymelodický Evropa Čechy Pojmy RENESANCE.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
5. částRenesance ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/05
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Literatura období humanismu a renesance
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Renesance a humanismus
Dějiny hudby a její osobnosti
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ročník
Výtvarné umění Test Poslech POJMY
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Kód: VY_32_INOVACE_8_17 Šablona: III/2
Klasicismus
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Středověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dějiny hudby a její osobnosti
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice Autor: Mgr. Stanislava Gallová Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Hudební výchova Tematický okruh: Dějiny hudby Téma: Renesanční hudba (14. – 16. století)

Obecně Renesance – znovuzrození. V této době (14. – 16. století) se usilovalo o návrat k životnímu i uměleckému ideálu antiky – starého Řecka. Docházelo k významným společenským změnám: vznik manufaktur, rozvoj věd, obchodu apod. Vzniká také literární a společenské hnutí humanismus, který se věnuje studiu antické literatury. Ideálem renesance byl všestranně vzdělaný člověk. Bylo nutné, aby získal i hudební vzdělání. Centrem renesance byla Itálie.

Charakter renesanční hudby Typickou hudbou tohoto období je vokální polyfonie (hudba vícehlasá s rovnocennými hlasy). Postupem času byly některé z hlasů nahrazovány hudebními nástroji. Užívaly se nástroje s jemným zvukem, například čembalo, šalmaj, klavichord ,viola nebo loutna. Některý z hudebních nástrojů vlastnila řada domácností.

loutna šalmaj klavichord

Renesanční hudební skladatelé Jedněmi z nejlépe oceňovaných hudebníků té doby byli Orlando di Lasso a Giovanni da Palestrina. Průkopníkem nového barokního slohu byl Claudio Monteverdi. Orlando di Lasso Giovanni da Palestrina Claudio Monteverdi

Otázky a úkoly Vymez období renesance. Uveď některé z významných společenských změn. Co bylo ideálem renesance? Ve které zemi bylo centrum renesance? Jaká hudba je typická pro renesanci? Jmenuj významné renesanční skladatele.

Odpovědi 1. 14. – 16. století 2. vznik manufaktur, rozvoj věd, obchodu apod. 3. všestranně vzdělaný člověk 4. Itálie 5. vokální polyfonie 6. Orlando di Lasso, Giovanni da Palestrina a Claudio Monteverdi

Zdroje Texty z vlastních zdrojů Obrázky http://www.google.cz/images