DÝCHACÍ SOUSTAVA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ - Mgr. Marie Šimková.
Advertisements

Opakování – dýchací soustava
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
DÝCHACÍ SOUSTAVA.
DÝCHACÍ SOUSTAVA ČLOVĚKA
Autor výukového materiálu:
Dýchací soustava.
MATEŘSKÁ ŠKOLA, ZÁKLADNÍ ŠKOLA A PRAKTICKÁ ŠKOLA, HORNÍ ČESKÁ 15, ZNOJMO EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Dýchací soustava.
Dýchací soustava dýchání – výměna plynů mezi vnějším prostředím a plícemi funkce: přívod kyslíku odvod oxidu uhličitého.
Dýchací soustava Dýchání RESPIRACE
Dýchací soustava 1.
Soustava dýchací Text: Reprodukce nálevníků.
Dýchání Filip Bordovský.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_333 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Filip Tomeš Předmět Biologie.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dýchací soustava 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_69_DÝCHACÍ SOUSTAVA Téma:ČÁSTI DÝCHACÍ SOUSTAVY,
dolní cesty dýchací průdušnice (trachea) průdušky (bronchy)
Zajišťuje děj, který nazýváme dýchání!
Dýchací soustava2.
DÝCHACÍ SOUSTAVA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
DÝCHACÍ SOUSTAVA 5. ROČNÍK.
DÝCHACÍ SOUSTAVA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Dýchací soustava Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci dýchací.
SOUSTAVA DÝCHACÍ Dýchací soustava sdružuje orgány, které obstarávají výměnu plynů mezi vnějším prostředím a krví. Vdechováním přivádějí do těla kyslík.
(výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
46.1 Člověk – dýchací soustava
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
DÝCHACÍ SYSTÉM.
BIOLOGIE ČLOVĚKA DÝCHACÍ SOUSTAVA
Dýchací soustava.
Dýchací soustava.
Dýchací soustava PLÍCE.
Dýchací systém Školení trenérů licence A Fakulta tělesné kultury UP Olomouc Biomedicínské předměty Doc. MUDr. Pavel Stejskal, CSc.
DÝCHACÍ SOUSTAVA Životodárný kyslík. Dýchání = respirace Hlavní funkce DS RESPIRACE Význam dýchání PŘÍSUN KYSLÍKU DO KRVE ODVÁDĚNÍ OXIDU UHLIČITÉHO Z.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Dýchací soustava člověka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT4/13 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
DÝCHACÍ SOUSTAVA.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodopis, dýchací soustava.
Znáš se? Hráč nebo skupina si vyberou oblast a odpoví na otázku. Za správnou odpověď si body připočítají, pokud odpoví špatně, mají šanci další. Vyhrává.
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
DÝCHACÍ SOUSTAVA U/41 ZŠ Hejnice - M. Hradil. Obr. 1.
Anotace Prezentace je určena k seznámení a procvičování učiva „Dýchací soustava“. Žák má možnost názorně vidět systém této soustavy. Funkce jednotlivých.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_26 II Dýchací soustava TEMA: Člověk a jeho svět - Přírodověda.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_17_01_dýchací soustava.
Plíce * Jsou párovým orgánem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Výukový materiál VY_52_INOVACE_34_ Dýchací soustava
Obr. 2 Dýchací systém.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Dýchací soustava.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
VY_52_INOVACE_17_01_dýchací soustava
ČLOVĚK SRDCE - PLÍCE VY_32_INOVACE_II-C-11.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
LIDSKÝ ORGANISMUS DÝCHACÍ SOUSTAVA.
VY_32_INOVACE_08_28_Dýchací soustava
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Marie Horehleďová
Dýchání Dýchání můžete cvičit sami následovně: A) vsedě
Dýchací soustava Stavba soustavy Funkce a činnost Obranné reflexy Onemocnění Co škodí a prospívá.
Plíce obr. 8 Dvě plíce houbovité struktury a narůžovělé barvy vyplňují většinu dutiny hrudní a jsou chráněny pružným hrudním košem. Pravá plíce Levá.
Dýchací soustava dýchání – výměna plynů mezi vnějším prostředím a plícemi funkce: přívod kyslíku odvod oxidu uhličitého.
Transkript prezentace:

DÝCHACÍ SOUSTAVA

Dýchání „Pumpování“ vzduchu do plic a z plic Zajišťuje člověku kyslík Je automatické Je neustálé, tělo potřebuje kyslík pořád Bez kyslíku vydržíme jen několik minut

dýchání Při spánku dýchání mělké a pomalé Při námaze (běhání) dýchání rychlé a hluboké

Dýchací soustava nos hltan hrtan průdušnice průdušky plíce

Nos Uvnitř pokryt chloupky Chloupky zachycují nečistoty V ústech „čistící zařízení“ není, proto je lepší dýchat nosem Vzduch se zde ohřívá

Plíce Chráněné žebry (hrudní koš) Složeny z kapsiček naplněných vzduchem, jsou to plicní sklípky Při nádechu se naplní vzduchem Při výdechu se vyprázdní Vyzkoušej si nádech a výdech

Odpověz na otázky: Kdo je na obrázku a proč má dýchací přístroj? Na co si musíš dát pozor při šnorchlování? Proč má muž ochrannou masku?

Řešení: 1. Na obrázku je potápěč. Voda by mu vnikla do dýchací soustavy a člověk by se udusil. Aby mohl pozorovat život pod vodou nebo zachraňovat lidi, musí mít dýchací přístroj. 2. Na obrázku je plavec, který šnorchluje. Konec trubičky musí být nad vodou, aby voda nevnikla do plic. 3. Muž má ochrannou masku, aby do dýchacích cest nevnikly jedovaté látky.

Popiš části dýchací soustavy hltan nos plíce průdušnice průdušky hrtan

Opakujeme 1.Nadechujeme se: nosem ústy ušima 2. Plíce jsou uložené v: břiše hrudním koši pánvi 3. Plíce jsou chráněné: lebkou žebry nehty

Co je na obrázku? Označ správnou odpověď. a) ústa a) srdce b) nos b) játra c) ruka c) plíce