zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Advertisements

Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Jednotky délky. Délková měřidla
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Měření a měřidla v technické praxi
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měření délky.
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Měření Přírodověda 4. ročník.
Měření fyzikální veličiny
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Měření fyzikálních veličin
Linda Jelínková Gabriela Štěrbová
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Měříme délku s různou přesností
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_145_dráha-seznámení s fyz. veličinou Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše,
Měření objemu pomocí odměrného válce
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Přehled měřidel.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření a znázornění síly
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/2 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Měření délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/10 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
zpracovaný v rámci projektu
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Měření objemu pomocí odměrného válce
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Výpisky z fyziky − 6. ročník
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
MĚŘENÍ I. POSUVNÉ MĚŘÍTKO
Měření posuvným měřítkem
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_43_F6
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
zpracovaný v rámci projektu
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
MĚŘENÍ DÉLKY.
Jak postupujeme při měření délky
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Měření délky.
Přesnost a chyby měření
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu

Jméno autora: Ing. Puršová Jaroslava Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21.1886 Šablona: 32 Sada: F6/03 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno autora: Ing. Puršová Jaroslava Škola: ZŠ Ústí nad Labem, Hluboká 150

MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN Název vzdělávacího materiálu: MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN   Téma hodiny: Měření délky, přesnost měření Klíčová slova: Měření délky, měřidla, přesnost. Anotace: Prezentace v PowerPointu digitálně zpracovává téma „Měření délky, přesnost měření“. Materiál seznámí žáky s měřidly délky, s postupem měření délky a přesností tohoto měření.

MĚŘENÍ DÉLKY měřit délku znamená, určit kolikrát se do měřeného rozměru „vejde“ jednotka délky (mm,cm,m…) k měření potřebujeme měřidlo nebo měřicí přístroj měřenou délku odečteme na stupnici, nebo přímo číselně (digitálně) na displeji měřicího přístroje

délková měřidla pravítko metr (tyčový, skládací, svinovací, krejčovský) pásmo posuvné měřítko laserové měřidlo

POSTUP PŘI MĚŘENÍ DÉLKY volba vhodného měřidla v jakých jednotkách je stupnice délka nejmenšího dílku rozsah měřidla vlastní měření počátek měřidla přikládáme pečlivě k okraji měřeného tělesa stupnici sledujeme vždy kolmo

PŘESNOST MĚŘENÍ výsledek měření není nikdy zcela přesný, udává jen přibližnou hodnotu měřené délky rozdíl mezi naměřenou a skutečnou hodnotou délky je maximálně polovina nejmenšího dílku použitého měřidla určuje pouze hranice mezi nimiž se skutečná délka nachází

ZÁPISKY Měření délky Měřit délku znamená, určit kolikrát se do měřeného rozměru „vejde“ jednotka délky (mm,cm,m…). délková měřidla: pravítko metr (tyčový, skládací, svinovací, krejčovský) pásmo posuvné měřítko laserové měřidlo

Postup při měření délky: musíme zvolit vhodné měřidlo v jakých jednotkách je stupnice jaké délce odpovídá nejmenší dílek rozsah měřidla (max. měřitelná délka) vlastní měření počátek měřidla přikládáme pečlivě k okraji měřeného tělesa stupnici sledujeme vždy kolmo Naměřená hodnota je pouze přibližná. Rozdíl mezi naměřenou a skutečnou hodnotou délky je maximálně polovina nejmenšího dílku použitého měřidla.

CITACE Microsoft Office - PowerPoint Kliparty na webu Office Online http://www.merici-pristroje.cz/produkty/podle- druhu/komunalni-meridla/posuvna-meritka-a-hloubkomery/