Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák pochopí, že se kolem nás vyskytují i jiné síly než gravitační.
PASCALŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_29.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vedení elektrického proudu v plynech Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vznik střídavého proudu
Změny skupenství látky
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Elektromotor a jeho využití
Pohyb těles-fyzika hrou
VY_32_INOVACE_12 12 PRÁCE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Barva světla, šíření světla a stín
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Další součástky s jedním přechodem PN
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Hustota-výpočet objemu
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Teplota – souhrnná cvičení II.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tření-souhrnná cvičení
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika Účinek síly na těleso otáčené kolem pevné osy. Páka.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Anna Červinková 16. Jednoduché stroje
VY_32_INOVACE_
Těžiště a stabilita těles
Úlohy na výpočet práce VY_32_INOVACE_02_Úlohy na výpočet práce
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Fyzika 7.ročník ZŠ Otáčivé účinky sil Creation IP&RK.
Souhrnné opakování-VESMÍR
Hustota-výpočet objemu
Otáčivý účinek síly.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Tuhé těleso a moment síly
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Fyzika
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 09/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.7.A.06_Paka_reseni_uloh Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA PÁKA – řešení úloh Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák určí velikost působící síly nebo délky ramene.

Příklad č.1: Mirek, který má hmotnost 35 kg, a Petr s hmotností 42 kg se chtějí příjemně houpat. Petr si sedl na pravou stranu houpačky 2 m od osy otáčení. Do jaké vzdálenosti od osy otáčení si musí na levé straně houpačky sednout Mirek? ŘEŠENÍ

Rozbor: Jedná se o dvojzvratnou páku, příjemné houpání nastane v případě rovnováhy na páce. Řešení: F1= m1∙g M1=M2 F1= 35∙10 a1∙F1=a2∙F2 F1=350 N a1∙350=a2∙420 F2=m2∙g a1∙350=2∙420 F2=42∙10 a1∙350=840 F2=420 N a1=840:350 a1=2,4 m Mirek musí sedět ve vzdálenosti 2,4 m od osy otáčení houpačky.

Příklad č. 2: Jakou silou působí skokanské prkno na upevnění, na jehož druhém konci stojí dívka o hmotnosti 50 kg. Víme, že prkno je dlouhé 3,75 m a je podepřeno ve vzdálenosti 1,25 m od upevnění. ŘEŠENÍ

Řešení: a1= l-a2. M1=M2 a1= 3,75-1,25. a1∙F1=a2∙F2 a1=2,5 m Řešení: a1= l-a2 M1=M2 a1= 3,75-1,25 a1∙F1=a2∙F2 a1=2,5 m 2,5∙500=1,25∙F2 F1=m1∙g 1 250=1,25∙F2 F1=50∙10 F2=1 250:1,25 F1=500 N F2=1 000 N Skokanské prkno působí na upevnění silou 1 000 N

Příklad č. 3: Jakou silou působí člověk na držadla kolečka, jestliže na korbě je ve vzdálenosti 70 cm od osy kola kámen o hmotnosti 50 kg a držadla jsou ve vzdálenosti 175 cm od osy kola? Vyberte správnou odpověď: 100 N 50 N 200 N 250 N

Příklad č. 4: Jaká síla působí na ořech v louskáčku, jestliže ořech je ve vzdálenosti 3 cm od kloubu louskáčku a ruka působí ve vzdálenosti 15 cm od kloubu louskáčku silou 30 N? Vyberte správnou odpověď: 100 N 250 N 150 N 50 N

Příklad č. 4: Jakou silou působí vidlice řadící páky na ozubená kolečka v převodovce, jestliže délka řadící páky od osy otáčení je 20 cm, ruka na ni působí silou 10 N? Vidlice posouvající ozubená kolečka (druhé rameno páky) je dlouhá 4 cm. Vyberte správnou odpověď: 50 N 30 N 25 N 60 N

Doplňte tabulku správnými údaji: síla (N) 500 24 20 40 rameno síly (m) 0,8 0,02 0,2 moment síly (Nm) 10 100 0,08

Kontrola tabulky: síla (N) 500 24 20 40 0,4 rameno síly (m) 0,8 0,02 0,5 2,5 0,2 moment síly (Nm) 400 0,48 10 100 0,08

Příklad č. 5: Kámen je zvedán sochorem Příklad č.5: Kámen je zvedán sochorem. Hmotnost kamene je 60 kg, vzdálenost od opěrného bodu ke kameni je 20 cm. Délka sochoru je 1 m. Urči sílu, kterou působí ruka na sochor. Vyber správnou odpověď: 240 N 60 N 120 N 180 N

Příklad č. 6: Na páce působí síla 24 N ve vzdálenosti 1,6 m od osy Příklad č. 6: Na páce působí síla 24 N ve vzdálenosti 1,6 m od osy. Jak daleko od osy musí být zavěšeno břemeno o hmotnosti 6,0 kg, aby na páce nastala rovnováha? Vypočítej a vyber správnou odpověď: 0,64 m 0,32 m 0,96 m

Použité zdroje: doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 7. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2004, ISBN 80-7196-265-1. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Síla a její účinky-Pohyb těles, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2008. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005 galerie office www.office.microsoft.com http://www.ceskatelevize.cz/program/porady/10319921345/foto09/211563230150013_houpacka_01.jp g [cit:2012-09-26] http://o.quizlet.com/i/xww7v8zcB2uMXKZCBICxzQ_m.jpg [cit:2012-09-26] http://fyzweb.cz/materialy/sily/paka/kolec1.gif [cit:2012-09-26] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1a/Jednostupnova_prevodovka.JPG/220px- Jednostupnova_prevodovka.JPG [cit:2012-09-26] https://www.fordoriginalnidily.cz/data//Fotky_ND/Svitici%20rukojet%20I.JPG [cit:2012-09-26] http://weakonomics.com/wp-content/uploads/2011/07/lever_35944_lg.gif [cit:2012-09-26] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/be/Paka.png/300px-Paka.png [cit:2012-09- 26]

Metodika prezentace: Prezentace slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení řešení úloh na páku. Žák umí nakreslit rozbor úlohy. Žák řeší úlohy, počítá příklady a vybírá správné odpovědi. Žák doplní tabulku.