Zavádění informačních systémů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistika v silniční dopravě
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Projektové řízení Modul č.1.
Tvorba cen v maloobchodě
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Ekonomika informačních systémů
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Vybrané metody analýzy
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
Zavádění a údržba informačních systémů
Koncepce marketingového řízení
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Microsoft Dynamics CRM
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomie 1 Bakaláři Devátá přednáška Trh statků a jeho fungování.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Účetní systémy na PC (MPF_USPC)
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
8. Marketing.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Marketingový plán podniku
Obhajoba diplomové práce
Ekonomika malých a středních podniků
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Cenové strategie.
Název společnosti Obchodní plán.
Selhání trhu: Monopoly TNH1 (S-6)
Transkript prezentace:

Zavádění informačních systémů (pracovní verze)

Rozdíly ve fungování trhů Dříve Nyní Fungování v rámci existence lokálních a často chráněných trhů Fungování na globálním trhu s redukcí ochranářských opatření Dlouhodobější stabilita nabídky produktů Velmi křehké inovační cykly Tradice a značka zárukou úspěchu firmy Vstup nových firem na trh a jejich rychlý úspěch, ale i event. zánik Relativní rovnováha nabídky a poptávky Přebytek kapacit v mnoha oborech Nekompromisní vztah vůči konkurenci Účelové spojování konkurenčních firem do aliancí Zákazník loajálnější Zvyšující se zákaznické požadavky Zaměstnanci musejí především dodržovat přepisy, dbát na nízké náklady Zaměstnanci musí být kreativnější a více orientováni na zákazníka

Vývojové etapy nasazení ICT v podnicích 50.–60. léta 70.–80. léta 90. léta Současnost Budoucnost Klíčová oblast nasazení ICT vědecko-technické výpočty automatizace návrhu výrobku, jeho výroby a podpora plánování výroby CIM koncept podpora vnitřní integrace podniku s cílem zvýšení prodejů ERP řešení podpora vnější integrace sítí podniků s flexibilními a inovativními podnikovými procesy e-Business e-Government e-Health e-Learning e-Security … Hlavní ukazatele užití ICT zrychlení výpočtů zvýšení produktivity výroby a její automatizovatel-nosti, včetně robotizace zvýšení prodejů podniku zlepšení všech hlavních ukazatelů podniku a organizace zlepšení vybraných ekonomických ukazatelů společnosti

Procesy efektivního fungování IS Zdroj: http://www.unicornsystems.eu/cz/novinky/clanek/jak-dobre-zavest-a-prevzit-novy-informacni-system.html

Varianty řešení informačních systémů Varianta Výhody Nevýhody Rozvoj existujícího řešení maximální využití existujících zdrojů a investic z krátkodobého hlediska levnější a rychlejší uspokojení okamžitých potřeb nemusí odpovídat všem budoucím požadavkům celkové náklady mohou být vyšší výsledným produktem může být méně kvalitní systém Vývoj nového systému na míru může přesně odpovídat potřebám podniku řízený vývoj celkově dražší řešení časově náročné řešení riziko negarantovaného konečného produktu a jeho dalšího vývoje Nákup hotového z dlouhodobého hlediska finančně méně náročný rychlejší zavedení zaručená funkčnost a další vývoj nemusí přesně splňovat požadavky uživatele závislost na dodavateli

Paretovo pravidlo Paretovo pravidlo (někdy též Paretův princip nebo Pravidlo 80/20) je pojmenováno podle italského ekonoma a sociologa Vilfreda Pareta, který koncem 19. století zjistil, že v Itálii je 80 % bohatství v rukou 20 % lidí. Obecně lze Paretovo pravidlo vyjádřit tak, že 20 % příčin způsobuje 80 % výsledků.

Paretovo pravidlo 80 % příjmů podniku pochází od 20 % zákazníků 20 % výrobků generuje 80 % zisku 20 % možných příčin generuje 80 % problémových situací …

Paretovo pravidlo 20 % obchodníků zajistí 80 % zakázek 80 % zábavy prožijete s 20 % Vašich známých 20 % vynaloženého času přinese 80 % výsledků (a také 80 % zisku) 80 % přínosů zajistí činnosti, které trvají 20 % času velká část bohatství (80 %) je v rukou malého množství lidí (20 %) 20 % úsilí přináší 80 % výsledky 20 % zákazníků/klientů je zdrojem 80 % stížností 20 % naučeného klíčového učiva přináší 80 % úspěch u zkoušky 20 % závad způsobí 80 % zmetků 20 % recidivistů má na svědomí 80 % trestných činů 20 % řidičů způsobuje 80 % dopravních nehod 20 % oděvů nosíme 80 % času 20 % slov v knize nese 80 % významu s 20 % přátel trávíme 80 % našeho času

Paretovo pravidlo v IT ?

Použitá a doporučená literatura Basl, J., Blažíček, R.: Podnikové informační systémy. Grada Publishing, 2008.