Aplikační seminář 16. 10. 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Co má obsahovat prezentace
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Projekt empirického výzkumu
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Seminář v rámci soutěže MUP Praha o nejlepší studentský podnikatelský nápad pro studenty středních škol více informací na: Osobní business.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Hypotézy ve výzkumu.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
KVANTITATIVNÍ NEBO KVALITATIVNÍ VÝZKUM?
Vybrané techniky a metody sociální práce
 Porozumění, pochopení NE měření, kvantifikace  Odpověď na otázku: „JAK? A PROČ?“ ne „Kolik?“  Emocionální explorace NE racionální stránky postojů.
Možnosti modelování požadavků na informační systém
Spotřebitelský výzkum
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Sociologie C 2. cvičení Základní informace k organizaci výuky, obsah a průběh cvičení, požadavky k plnění studijních povinností, literatura Vstup do problematiky.
Prototypování, testování prototypů Lenka Němečková Komunikace člověk-počítač KISK FF MUNI
Skupinové interview (Focus group)
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
B.
Reporting.
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Sdílení dat nejen v prostředí Sémantického webu Roman Špánek Výjezdní seminář projektu SemWeb
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Základy pedagogické metodologie
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Biostatistika 1. přednáška Aneta Hybšová
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
1.1. Sociologie C Úvodní cvičení v akademickém roce 20011/2012 Vyučující : Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D. Fakulta sociálních studií - katedra sociologie.
Měkké systémy.
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
....aneb začneme na zelené louce…
Prezentace projektu doktorského studia
Případová studie Seminář 2014.
Metodologie měkkých systémů
Struktura bakalářské práce
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Mezinárodní migrace a nelegální pracovní aktivity migrantů v Česku v širším evropském kontextu Projekt pro MPSV ČR: Program: „Moderní společnost a její.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
tavotratsan kaJ ínelšym ínvitavoni Jan Trybenekr.
KULATÝ STŮL k budoucnosti financování zdravotnictví v ČR Ing. Ondřej Mátl, MPA, MSc. koordinátor projektu Úřad vlády ČR 11. června 2007.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA, O.P.S.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Kvantitativní výzkum: proces a návrh výzkumu
Workshop pro tazatele Bc. Petr Pavlíček Bc. Artem Vartanyan
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
Mixed methods design (MMD)
Metody psychologie.
Expertní zprávy.
Úvod do kvalitativního výzkumu
Ing. Milan Houška KOSA PEF ČZU v Praze
Metodologie měkkých systémů
DESIGNOVÉ MYŠLENÍ Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise.
průběžná zpráva z 2. etapy sběru dat
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

Aplikační seminář 16. 10. 2015

Design thinking Framing Knowing Analysing Synthesising Creating Scaling Learning

Design thinking Analýza Syntéza Racionální Logická Deduktivní Řešení Logická Promyšlení Deduktivní Disciplinarita Syntéza Emocionální Paradigmata / platformy Intuitivní Rapid prototyping Induktivní Multi-disciplinarita

Syntéza Tvorba Poznávání Analýza Abstraktní Minulost / přítomnost Budoucnost Konkrétní

„Design thinking can remind public servants to ask the obvious: What’s it like to check in to hospital, call the police or collect the dole?“ Tim Brown, IDEO

Dívejte se na vše jako na experiment 4 kréda: Dívejte se na vše jako na experiment Zpochybňujte status quo (Ptejte se proč?) Dejte slovo uživateli (občanovi) Buďte konkrétní. Ukazujte. Vizualizujte. by Aarhus Public Libraries

3 mýty o zapojení lidí „Uživatel-diktátor“ Vyžaduje to příliš mnoho zdrojů Lidé mají nerealistická očekávání

40 % vs. 15 % 15 % lidí ji opravdu má v nákupním košíku 40 % lidí tvrdí, že kupuje přednostně bio zeleninu 40 % vs. 15 %

Syntéza Tvorba Poznávání Analýza Sběr nápadů Hladání expertních uživatelů Crowdsourcing Zapojení do testování prototypů Živé experimenty Pozorování Etnografická interview Kulturní sondy Kreativní workshopy Syntéza Tvorba Poznávání Analýza

Výzkum zaměřený na uživatele Generování nápadů Vývoj konceptů Výběr nápadů Prototypování Testování Implementace Učení Rámování Problém Výzkum zaměřený na uživatele Hledání vzorců Vizualizace Vhled do tématu Syntéza Tvorba Poznávání Analýza

Výkon vs. zážitek

Logika vs. empatie

Grafy vs. příběhy

CÍL: řešení, které vyhovuje potřebám uživatele

2 druhy výzkumu

Výzkum od stolu Co všechno o cílové skupině víme? Co můžeme snadno zjistit? (Co už objevili jiní?) Co už funguje? Jaké jsou případné možné zdroje, partneři, podobné projekty, inspirace „Stakeholder mapping“, analýza konkurence

Bavte se s lidmi!

Empirický výzkum Formativní výzkum Generativní výzkum Evaluační výzkum Kdo jsou cíloví uživatelé? Jak žijí? Co ovlivňuje jejich chování, postoje? Jaké řeší problémy? Generativní výzkum Jaké jsou možnosti řešení problémů? Evaluační výzkum Je řešení použitelné?

Druhy výzkumů Formativní výzkum Generativní výzkum Evaluační výzkum

Druhy výzkumů Formativní výzkum Generativní výzkum Evaluační výzkum Kreativní workshopy, World Café, Ne-konference Prototypování Card sorting Evaluační výzkum Uživatelské testování Evaluační dotazníky Wizzard of Ozz

Typologie zapojení uživatele Vytváření budoucích řešení Designové workshopy Crowdsourcing Kvalitativní výzkum Kvantitativní výzkumy Jednotlivci Masa Informování o současném stavu

KISK APLS canvas Co víme o cílové skupině Jaký problém řeší Jaký máme předpoklad o řešení? Metoda ověření Výsledek

Výstupy – 6. 11. Zpráva o tom, kde jsme teď: Persony? Jaký problém řešíme? Jaké výzkumy proběhly? Jaké budou další kroky? Rozsah: na vás Počet hodin a role/práce každého člena týmu