ČLOVĚK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OD BUŇKY K ČLOVĚKU 8. ročník.
Advertisements

- Úvod do biologie člověka
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 17
BUŇKY A TKÁNĚ V LIDSKÉM TĚLE
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
Lidská kostra Základní škola praktická a základní škola speciální
Digitální učební materiál
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Pří_093_Člověk a jeho zdraví_Kostra Autor: Mgr. Marie Boučková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
KOSTRA 5. ročník.
KOSTERNÍ SOUSTAVA.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Člověk.
Biologie a somatologie člověka Testy -kosti
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: Inovace školství Šablona – název: I. Čtenářská a informační gramotnost.
VY_52_INOVACE_PŘ Lidské tělo,test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
KOSTRA Prvouka 3.ročník. KOSTRA Prvouka 3.ročník.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
SVALOVÝ SYSTÉM I. část.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_52_inovace_PRV.5.13 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Kostra = opěrná soustava (Výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
SAVCI Soustava opěrná a pohybová Je tvořena: páteř lebka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
KOSTERNÍ SOUSTAVA. FUNKCE KOSTRY  opora měkkých částí těla  pohyblivost  ochrana orgánů  krvetvorba  úložiště minerálních látek (Ca, P)
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Kosterní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_1_Kosterní soustava Téma: Přírodověda.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_25 II Pohybová soustava TEMA: Člověk a jeho svět - Přírodověda.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘ8_BO.
ZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCI. Něco o nich Tvoří samostatnou skupinu savců Stavbou těla a způsobem života se podobají hlodavcům Zajíci, stejně jako hlodavci,
Lidské tělo - kostra.
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
Povrch lidského těla Autor: Mgr. Jana Bieliková Datum:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Svalová soustava.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Prezentace – výklad učiva
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Opěrná soustava Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_01_Kostra
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Obratlovci-prezentace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_LIDSKY_ORGANISMUS_KOSTRA
zpracovaný v rámci projektu
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Opěrná soustava Autor: Mgr.Diana Mücksteinová
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
Transkript prezentace:

ČLOVĚK

Kdo to vlastně je … - nejvyvinutější živočich na zemi - vyvinul se z předka opic … - má stálou tělesnou teplotu - má tělo tvořené kostrou, jejíž osou je páteř složená z obratlů - rodí živá mláďata - mláďata po narození sají mateřské mléko..SAVEC

Předchůdce člověka… Australopithecus –před 5-3 mil.let Homo Habilis –před 3-1 mil.let Homo Erektus – 1mil-300tis.let Neandertálec – 300-40tis.let Kromaňonec – 40-10tis.let Homo Sapiens Sapiens – 10tis. - nyní

Lidská plemena… BÍLÁ , ŽLUTOHNĚDÁ , ČERNÁ (základní rozdělení)

Kostra

Kostra Lidská kostra se skládá z 206 kostí. Kosti jsou pevné a tvrdé = opora těla Kosti jsou k sobě připojovány klouby s chrupavkou, které jim umožňují pohyb, aniž by se o sobě bolestivě třely.

Lebka

Lebka Kosti lebky jsou ploché, sestávají se ze dvou tenkých kostí a jedné řídké kosti, která obsahuje kostní dřen, jejímu uspořádání říkáme diploe. Diploe najdeme jen v lebce.

Svalstvo

Tvoří 30–50 % hmotnosti lidského těla a zahrnuje asi 600 svalů. Svalstvo Tvoří 30–50 % hmotnosti lidského těla a zahrnuje asi 600 svalů. Kosterní příčně pruhovaná svalovina umožňuje vůlí ovladatelný pohyb, v lidském těle se ale nachází i velké množství vůlí neovladatelných svalů, tvořených hladkou svalovinou.

Kůže Pokrývá tělo a odděluje tak vnitřní prostředí organismu od vnějšího prostředí. U většiny savců je z větší části pokryta ochlupením. Rakovina - dnes patří k velmi častým nádorovým onemocněním kůže - Vyskytuje se především u starších lidí, ale může se vyskytnout i v mládí.

Otázky…???? Kdo to vlastně je člověk? Jak se nazývají naše základní lidská plemena? Kolik máme v těle kostí? Je rozdílné svalstvo mezi ženou a mužem? Kolik máme celkem svalů? Jak se nazývá obávané onemocnění?

Člověk. [online]. [cit. 2013-05-17]. Dostupné z: http://cs. wikipedia Černoch. [online]. [cit. 2013-05-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cernoch Rasy. [online]. [cit. 2013-05-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Vietnamci Kostra. [online]. [cit. 2013-05-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Lidsk%C3%A1_kostra Lebka. [online]. [cit. 2013-05-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Lebka_%C4%8Dlov%C4%9Bka Svaly. [online]. [cit. 2013-05-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Svalstvo_%C4%8Dlov%C4%9Bka

VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL Název školy Základní škola Skalná, okres Cheb Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2085 Název projektu „Zlepšení podmínek pro vzdělávání na ZŠ Skalná“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo sady vzdělávacích materiálů VY_32_INOVACE_09_04 Pořadové číslo materiálu v sadě _04 Autor Věra Heřmánková Datum 04.02.2013 Ročník 8. Vzdělávací oblast / Vzdělávací obor / Tematický okruh Savci Název materiálu Člověk Typ materiálu (DUM též typ souboru) Prezentace Anotace Žák je seznámen s látkou člověk. Je schopný charakterizovat člověka .Pomocí prezentace si látku zapíše do sešitu. Citace citace viz výše uvedená stránka