Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JARMILA_VOHRADNIKOVA_OVOCE_MANDLE_PREZENTACE_13 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Advertisements

Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_285_Náboženství v Evropě Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JARMILA_VOHRADNIKOVA_OVOCE_CHARAKTERISTIKA_SLOZENI_A_PUVOD_ OVOCE_PREZENTACE_01 Název školyStřední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_SETKANI_BANKET_PREZENTACE_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BOZENA_SEDIVA_HOLENI A UPRAVA VLASU A VOUSU_11 Název školy Střední škola služeb, obchodu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK_A_SVET_CINSKA_NABOZENSKA_TRADICE_15 Název školyStřední škola služeb,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_05.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_KANCELARI_KONVERZAC E_PREZENTACE_18 Název školyStřední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_RESTAURACI_PREZENTA CE_11 Název školyStřední škola.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_NEHODY_PREZENTACE_13 Název školyStřední škola služeb,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ZV_3_KRE_19_SPRAVNI_PRAVO.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_ RODINNE_PRAVO_ZANIK_MANZELSTVI_15 Název školyStřední škola služeb, obchodu.
Využití ovoce v kuchyni
Peckové ovoce Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Oděvní zboží Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Inf Počítač a lidé s handicapem
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Další jižní ovoce Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název vzdělávacího materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Technologický postup Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Secese - architektura Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČESKO-BRATRSKÁ CÍRKEV EVANGELICKÁ
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ÚVOD - ETIKETA Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Citrusové plody Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
  Autor: Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tkaniny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Technické prostředky v požární ochraně
Výtvarné umění starověkého Egypta
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výtvarné umění starověkého Egypta
Výtvarné umění v pravěku
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY__III/2__INOVACE__161 Režim dne školáka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Celkový základ daně.
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK_A_SVET_JAPONSKA_ NABOZENSKA_TRADICE_16 Název školy Střední škola služeb, obchodu a gastronomie Hradec Králové Ročník 4. Vzdělávací oblast Společenskovědní vzdělávání Vzdělávací obor Občanská nauka Tematický okruh Člověk a svět Téma Japonská náboženská tradice Jméno autora Mgr. Tomáš Vašata Vytvořeno dne 17. 9. 2013 Metodický popis (anotace) Prezentace vytvořená v programu MS PowerPoint seznamuje žáky s japonskou náboženskou tradicí. Jednotlivé snímky stručně charakterizují jednotlivé směry tohoto náboženství a obecně charakterizují základní aspekty japonské kultury. Prezentaci lze rovněž uložit ve formátu PDF a poskytnout ji žákům k jejich mimoškolnímu vzdělávání.

12. hodina Japonská náboženská tradice Plán hodiny: Úvodní část Opakování 11. hodiny Japonská náboženská tradice Shrnutí, fixace poznatků Křížovka – opakování 9. – 12. hodiny

Japonská náboženská tradice Úvod obyvatelé Japonska se řadí současně ke dvěma hlavním náboženstvím – ŠINTOISMU A BUDDHISMU, které tam existují 15 st. (asi od 5. st. n. l.) pro Japonsko je typický tzv. synkretismus = splývání rozdílných věr a praktik v jediný systém (často pak vznikají nová božstva) šintoismus domácí náboženství Japonska, v překladu „cesta bohů“ ovlivněn konfuciánstvím a taoismem, ale Japonsko si vždy udrželo odlišnost od Číny původ v prehistorii (300 př. n. l.) „náboženství života“ = záležitosti spojené se světem (snaha o duševní čistotu a fyzické blaho) dva eposy z 8. st. n. l. Kodžiki a Nihonšoki = nejdůležitější psané prameny buddhismus přišel do Japonska přes Indii, Čínu a Koreu v 6. st. n. l. „náboženství smrti“ = důraz na spásu a posmrtný život nejvýznamnějším textem je tzv. Lotosová sútra (8. st. n. l.)

Základní aspekty japonské kultury základem je tendence národa přizpůsobovat se a schopnost podřídit se skupině japonské přísloví: „Hřebíky, které trčí, budou zatlučeny.“ dle historiků má toto původ a své kořeny v těsné spolupráci a kolektivním rozhodování, které si vynutilo pěstování rýže pěstování rýže zavedeno v Japonsku asi 1000 př. n. l., které jako hlavní zdroj obživy vyžadovalo krajní dřinu tato kooperace a potlačování individualismu je charakteristické pro šintoismus i japonský buddhismus  obě náboženství považují za primární ctnost podřídit se blahu větší společenské jednotky

Posvátné japonské budovy dvěma hlavními typy posvátných budov v Japonsku jsou otera a džindža OTERA buddhistický chrám obsahuje kondó – hlavní síň se sochami Buddhy většinou obklopena zahradami DŽINDŽA šintoistická svatyně vždy umístěna v přírodním prostředí obsahuje posvátnou obřadní bránu – torii, ta vyznačuje hranice mezi nečistým vnějším světem a posvátnými prostorami svatyně, tím, že návštěvník svatyně projde skrze torii, podstoupí symbolicky rituální očistu od znečištění, které nahromadil ve vnějším světě

Obr. č. 1 - Otera Rjóan-dži v Kjótu z 15. st Obr. č. 1 - Otera Rjóan-dži v Kjótu z 15. st. založená dynastií Hosokawa

Obr. č. 2 - Slavná „plující“obřadná brána torii před svatyní v Icukušima na ostrově Mijandžima v Hirošimské zátoce. Než návštěvník vstoupí do svatyně, musí projet branou na člunu

Obr. č. 3 - Zenová zahrada – součást předcházejícího chrámu v Kjótu

Obr. č. 4 - Zasněžený vrchol hory Fudži (3800), uctívané jako šintoistické božstvo mnoha tisíci poutníky, kteří vystupují každoročně ke svatyni na jejím vrcholu

Zdroje KEENE, Michael. Světová náboženství. Praha: Knižní klub, 2004, ISBN 80-242-0983-7 Odmaturuj ze společenských věd, Didaktis, 1. vydání (aktualizované), 2008, ISBN 80-86285-68-5 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Použité obrázky Obr. č. 1: AUTOR NEUVEDEN. wikipedia [online]. [cit. 10.9.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Rj%C3%B3and%C5%BEi Obr. č. 2: AUTOR NEUVEDEN. pixabay [online]. [cit. 10.9.2013]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/photos/?q=torie&orientation=&image_type= Obr. č. 3: AUTOR NEUVEDEN. wikipedia [online]. [cit. 10.9.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Zenov%C3%A1_zahrada Obr. č. 4: AUTOR NEUVEDEN. wikipedia [online]. [cit. 10.9.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Fud%C5%BEi

Děkuji za pozornost a přeji hezký den 