Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Advertisements

Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu.
N á zev a adresa š koly: Integrovan á st ř edn í š kola Cheb, Obrn ě n é brig á dy 6, Cheb Zlep š en í podm í nek pro vzd ě l á v á n í na st ř.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
MATEMATIKA Funkce.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
„EU peníze středním školám“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Měření elektrického proudu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_190 Tomáš Nový osmý kraje ČR
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, 350 11 Cheb Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0290 Číslo a název klíčové aktivity: III02 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_33Jen20 Jméno autora: Ing. Věra Jeníková Datum (období) vytvoření DUM: 2013 Ročník: 2.-3. Vzdělávací oblast: ekonomika Vzdělávací obor: řízení a zabezpečování jakosti Klíčová slova: Paretův diagram, diagram příčin a následků Anotace: Žák se seznámí s principem Paretova diagramu a diagramu příčin a následků, vysvětlí princip použití těchto nástrojů Druh učebního materiálu: prezentace Očekávaný výstup: porozumění výše uvedeným nástrojům a aplikace na příkladech Metodika učebního materiálu: projekce s výkladem

Autorem materiálu a všech jeho příloh, není-li uvedeno jinak, je Ing Autorem materiálu a všech jeho příloh, není-li uvedeno jinak, je Ing. Věra Jeníková.

ZÁKLADNÍ NÁSTROJE MANAGEMENTU JAKOSTI III. Ing. Věra Jeníková

Paretův diagram Založen na Paretovu principu: 80% následku je způsobeno 20% příčin

Paretův diagram Pomáhá určit priority tím, že uspořádá položky podle četností výskytu a stanoví relativní kumulované četnosti Př. využití v praxi: - analýza reklamací - analýza neshod

Paretův diagram Má 2 části: uspořádání prostých absolutních četností položek podle výskytu od největší do nejmenší vyjádření relativního podílu jednotlivých vad, následně načítání relativních četností, výsledkem jsou kumulované relativní četnosti

Paretův diagram Názorně ukáže, na jaké položky je třeba se zaměřit, aby došlo ke zlepšení.

Paretův diagram Př. reklamace automatických praček vada četnost 1. neohřívá vodu 60 2. neždíme 51 3. nevypouští vodu 38 4. vypíná se uprostřed programu 3

Diagram příčin a následků Názorné a strukturované zachycení všech možných příčin Příčiny hledáme, abychom je mohli řešit Vodorovná čára s šipkou zachycuje cestu k následku Na ní nanášíme šipky, které zachycují základní příčiny

Diagram příčin a následků Základní příčiny se dále rozkládají na dílčí příčiny Výsledkem je přehled všech možných příčin Následně lze celý problém rozebrat a hledat řešení

Paretův diagram

Zdroj Veber J. a kol.: Řízení jakosti a ochrana spotřebitele, Praha 2007, Grada Publishing, a.s., ISBN 978-80-247-1782-1 Doc. Ing. Hutyra M., CSc. a kol.: Management jakosti, Ostrava 2007, VŠB-TU, ISBN 978-80-248-1484-1