Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, 73801 Frýdek-Místek IČ 13644301 Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0149 Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_30ŠebM-14 Název tematické oblasti (sady) Základy programování v jazyce C#  Název vzdělávacího materiálu Příklady na vyhodnocení počtu slov ve větě. Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování.   Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až 30.10..2012 Celková velikost 173 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu www.ssed-fm.cz

36. Příklady na vyhodnocení počtu slov ve větě Vytvořte algoritmus a napište program,který zjistí,z kolika slov se skládá nač- tená věta.Textový řetězec je zadáván po znaku. Zadáme-li tečku, pak program vypíše výsledek na monitor. Příklad 29 - Zvolíme cyklus se vstupní podmínkou, -do proměnné ZNAK načteme první písmeno textu, který bude podroben testu v těle cyklu, -vynulujeme proměnnou MEZ,do které budeme ukládat počet mezer, -v druhém kroku otestujeme v bloku vstupní podmínky, zda první písmeno textu se shoduje s hledaným znakem mezery, -je-li podmínka splněna, inkrementujeme proměnnou MEZ a načteme nové písmeno prohledávaného textu, -po skončení cyklu připočteme k obsahu proměnné MEZ jedničku a její konečný obsah vypíšeme na monitor.Počet mezer +1 je roven počtu slov ve větě.

Begin Write: MEZ+1 MEZ = 0 - End + Read: ZNAK ZNAK!=‘.’ ZNAK==‘ ’ Vynulování proměnné MEZ Write: MEZ+1 MEZ = 0 Načtení z klávesnice jednotlivých znaků prohledávané věty End Read: ZNAK Vyhodnocení vstupní podmínky cyklu ZNAK!=‘.’ Jestliže se obsah proměnné ZNAK rovná znaku mezera, pak zvětši obsah MEZ o jedničku ZNAK==‘ ’ MEZ++ Zobrazení obsahu výsledné proměnné MEZ zvětšené o jedničku na monitor Read: ZNAK

Zdrojový text programu char znak; int mez; mez = 0; Console.Write("Zadej znak věty z klávesnice: "); znak = char.Parse(Console.ReadLine()); while (znak != '.') { if (znak == ' ') mez++; Console.Write("Zadej znak z klávesnice: "); } Console.Write("Ve větě je {0} hledaných slov",mez+1 ); Console.Read();

Vytvořte algoritmus a napište program,který zjistí,kolik je slov v načtené větě. Text je zadán najednou. Při volbě cyklu přihlédněte na možnost zjištění počtu znaků v hledaném textu. Příklad 30 Zvolíme cyklus s pevným počtem opakování, protože pomocí metody Length může zjistit počet znaků ve strukturované proměnné VETA a toto číslo zvolit jako horní mez cyklu, -v prvním kroku zadáme prohledávaný text do strukturované proměnné VETA, a vynulujeme proměnnou MEZ, -v těle cyklu postupně srovnáváme jednotlivá písmena textu se znakem mezery a v případě shody inkrementujeme proměnnou MEZ, -projdeme-li všechna písmena věty, ukončíme cyklus a přičteme jedničku k obsahu proměnné MEZ, -počet slov ve větě je roven počtu mezer +1, -obsah proměnné MEZ vypíšeme na monitor.

Begin 1 Write: MEZ+1 MEZ=0 End Read: VETA + - poczn=veta.Length Cyklus Počáteční vynulování proměnné MEZ pro ukládání počtu mezer 1 Write: MEZ+1 MEZ=0 Načtení z klávesnice textového řetězce VETA End Read: VETA Zjištění počtu znaků textového řetězce poczn=veta.Length Cyklus i=1,poczn V těle cyklu testujeme jednotlivá pís- mena textu se znakem mezery a v případě shody inkrementujeme MEZ VETA[i]=‘ ’ MEZ++ K obsahu proměnné MEZ přičteme jedničku a zobrazíme na monitor Konec cyklu 1

Zdrojový text programu int i, mez, poczn; string veta; mez = 0; Console.Write("Zadej celou větu: "); veta = Console.ReadLine(); poczn = veta.Length; for (i = 0; i <= poczn - 1; i++) { if (veta[i] == ' ') mez++; } Console.WriteLine("Ve větě je {0} slov.", mez+1); Console.Read();